Cronica ALTAR, Proof si First Division la Suburbia

Ce poti sa faci joi seara? Poti sta acasa sa te uiti la televizor (right), poti sa iesi cu fumeia sa-i dai un cico si o prajitura (right), poti sa mergi intr-un club si alaturi de alti 30 de ametiti sa te faci ca te distrezi (right) sau poti sa faci sport extrem la un concert in Suburbia alaturi de ALTAR, Proof si First Division. Ei bine am ales varianta din urma, sportul extrem in cazul meu fiind incercarea de a nu-mi umple camera foto de bere in primul rand :) Celelalte aproape 100 si ceva de persoane prezente aseara la concert, au incercat sa gaseasca cele mai inedite metode de a invata sa zboare, atat la sol cat si la inaltime, atat la propriu cat si la figurat.

Cronica  <a href=Altar, Proof si First Division la Suburbia" title="Cronica ALTAR, Proof si First Division la Suburbia">

Cu aceasta minunata (right) introducere, First Division din Braila au deschis show-ul de aseara. Ultima oara i-am vazut in raposata Utopie, dar a fost acum prea multa vreme asa ca nu cred ca mai sunt in stare (ma dor si coastele :D) sa fac o comparatie intre cele cantari. La prima vedere brailenii par niste tineri voiosi si marinimosi care abia asteapta "sa dea in ele", dar, la a doua ascultare se poate observa ca stiu ce vor, pot si isi exteriorizeaza toata energia reusind sa bage un hardcore cu diverse influente de metal*core si genuri invecinate.

Destul de liniar si plictisitor pe alocuri, dar nu mai bun de moshpit si aruncat Hitscumul pe tavan (misto hanoracu cu Job For A Cowboy bre). Cu o a doua chitara sigur vor suna altfel ba chiar sigur vor progresa substantial.

Proof deja s-au facut mari si au depasit de mult statutul de trupa de deschidere sau de incalzire (spuneti-i cum vreti). Bucurestenii au bagat ceva bani in scule si in imagine, au repetat serios si asta se simte. Dupa concert l-am intrebat pe J.O. (solistul trupei) ce vitamine au luat de la Guilty Parties, pentru ca de data asta chiar nu am nimic de reprosat si au sunat ceas, legat, compact, simplu si la obiect, asa cum ar trebui sa fie hardcore-ul btw. Se simt totusi ceva influente de All Shall Perish si As I Lay Dying, cel putin la partea instrumentala, dar, in timp sigur vor disparea.

Pentru prima data la un concert Proof, am reusit sa simt diferente sesizabile intre piese, deci, mai mult ca sigur au lucrat si la partea compozitionala. Ii felicit ca au gasit un titlu pentru piesa noua (n-au numit-o METALHEAD cum le-am sugerat in Fire :( )si le ofer un sac mare de bile albe pentru prestatia de aseara. BRAVO PROOF ! De moshpit nu mai zic nimic pentru ca pana si membrii trupei au ajutat. As mentiona totusi prezenta pozitiva a solistului de la 16MM (Ce faci Taseeeee?) care a acordat o nota de culoare ultimei piese a concertului Proof.

Avand in vedere ca anul asta am vazut peste 10 concerte cu ALTAR pe la mai toate festivalurile din tara, nu am stat decat vreo 6 piese. Am tot scris despre baieti asa ca aceasta cronica se va rezuma la a-i lauda inca o data ca au tinut steagul sus atatia ani, ca si-au gasit un stil care ii caracterizeaza cel mai bine in 2007, ca si-au refacut brigada de fani infocati (nu prea au fost metalisti ieri din pacate...).

Aseara ALTAR au starnit dezmatul inca de la prima piesa. Ma mir ca nu s-a facut pogo si lumea s-a limitat (intre ghilimele) la a tzopai de colo colo, cel putin cat am stat eu. Mr. Teo Peter canta de parca era posedat de muzica iar Andy Ghost, acelasi solist atomic cu care ne-am obisnuit, nu cred ca a stat locului o secunda. Un show compact, legat, fara pauze care a pus in pericol podeaua clubului.

Am plecat incantat ca am prins unul dintre putinele concerte pe felie ale anului, si am facut ceva patinaj artistic pe gheata minunatului nostru oras, deci pe scurt, n-am dansat in club dar am dansat pe strada :)). Filmari cat de curand pe METALHEADTV.