Cronica Concert de Ziua Limbii Romane

Cronica Concert de Ziua Limbii Romane

Cu ceva intarziere cauzata de stomatologi sadici si job nesatul, va prezint cam ce s-a intamplat pe 31 august in fata Teatrului National Bucuresti.

Intru direct in paine si va zic ca o manifestare ce se dorea in cinstea limbii romane a devenit un camp de lupta efectiv pentru niste oameni care nu aveau nici cea mai mica idee ce se petrece acolo si de ce canta trupele alea pe scarile Teatrului National.

Media de varsta pe undeva pe la 15-16 ani, tot trend-ul bucurestean de pe Motoare coborat in strada, cat mai colorat in cap si pe haine si cu cat mai multe pierce-uri kitschoase pe unde se poate, ceva rockeri putreziti pe scarile de la metrou cu tricouri cu Dimmu Borgir care stiau

versurile

trupelor de hip-hop (nu car ar fi un lucru rau, dar sa dea dracu pentagrama jos de la gat :)) )... si multa multa galagie si harmalaie.

Atmosfera a fost intaratata de un sunet mediocru cu un mixer aflat in spatele scenei, si ceva trupe de hip-hop dintre care singura de mi-a sarit in ochi a fost trupa lui Butch (am uitat cum ii zice, ma scuzati nu ascult genul).

Incet incet s-a ajuns la prima trupa de rock a serii, Bucium, pe care nu-i mai vazusem de multa vreme (ultima oara in Expirat parca). Tot doua viori, tot o toba, tot o chitara o voce si un bas, dar un sound mult imbunatatit, mai viguros, mai puternic si bine argumentat de instrumentisti. Nota 3 pentru publicul inteligent care facea pogo pe aproape orice riff mai dur de chitara.

Bucium

Bucium

Bucium

Mi-ar fi si jena sa dau din cap barem pe ce canta Bucium, pentru ca intre noi si voi si toata lumea fie vorba, e muzica de suflet cu un mesaj foarte bine tintit. Inchipuiti-va o gloata de pustani care se impingeau de se juleau in coate de la cazaturi si se zbateau ca niste spartani in fata legiunilor romane (lol). Nota 10 pentru Bucium ! Pacat de sunetul pe alocuri prost.

No comment

Au urmat Travka. Au revenit in Bucuresti dupa o pauza serioasa cauzata de conditiile atmosferice si ploile de caldura si praf, intr-un cuvant, de vara. Cu un album "Vreau sa simt Praga" in curs de productie, baietii au avut un motiv in plus (ca de fiecare data de altfel) sa dea cam tot din ei si incet incet spatiul din fata `scenei` s-a umplut cu un public foarte pestrtit de toate neamurile: rockerasi de 15 ani de dadeau din plete de ziceai ca e Darkthrone pe scena (cititi interviul de pe site!), pustoaice cu varste intre 12 si 17 ani care se zbateau ca posedate de dracu dracu (lol) dar si ceva oameni mai cu scaune la cap care pur si simplu ascultau ce venea dinspre scena.

Travka

Travka

Intr-un final, Travka canta o muzica sensibila piperata cu ceva alternativ mai serios. Acelasi pogo de clasa a 3-a Cucuia Macaii pe mai tot ce avea un riff mai puternic... Nota 10 si pentru ei, nota 5 pentru sunet si abia astept sa-i revad si sa ascult albumul ala nou ! (hai fratilor !)

Travka

Dupa ceva pauza, brigada din Cluj - Napoca pe nume Altar au urcat pe scari (?) - scena si deja publicul a izbucnit. Nu voi reveni la dansurile geto-tracico-tragice din public pentru ca nu mai are rost ci ma voi axa scurt pe show-ul Altar, parca de data asta cu foarte mult suflet (baietii sunt mari patriori - Teo Peter Jr. mereu canta pe scena cu steagul Romaniei pe piept). Un Andy Ghost foarte activ sustinut cu putere de colegii de trupa au crapat pur si simplu difuzoarele (cred ca erau deja crapate nitel ca sunau ca dracu).

Altar

Altar

Altar

Cam acelasi playlist cu care ne-au obisnuit toata vara pe la festivaluri - deja cunoscut de public. Nota 10 pentru Altar !

Asa s-a incheiat o zi dedicata violentei, scandalului si bataii publice .. a si da.. limbii romane, o zi in care mai toata zona era plina de fluturasi si afise cu `moartea alora`, `anti aia`,` mumu altora` si tot asa.. si unde publicul intre trupe tipa ` mumu mitica dragomir` , `forza steaua dinamo rapid`, `hai cu cefereu`, `ne e foame (lol)` si tot asa...

Nu mai zic nimic. Pentru hate-mail folositi contact@metalhead.ro cu incredere.