Amon Amarth - Surtur Rising (cronica de album)

de Public Urination

In anul 2011, suedezii de la Amon Amarth se intorc pe scena pentru promovarea noului album, Surtur Rising. Dupa fenomenalul “Twilight Of The Thunder God”, parea ca nici un album nu-l mai poate intrece. Iata ca au reusit!

“War Of The Gods” este melodia care da startul in acest imens carusel plin de lupte, sange, brutalitate tipic vikinga. Melodie interesanta datorita instrumentalului foarte reusit si stofei in suedeza ce anunta un solo marca Amon Amarth. "Töck''s Taunt: Loke''s Treachery Part II", melodia ce taie copacii, topeste metalul si gheata, mai pe scurt, o melodie exceptionala.

"Destroyer of the Universe" nu este ccea de-a treia melodie, este cea de-a treia opera de arta. Daca vikingii ar avea un muzeu al muzicii, cu siguranta aceasta ar fi la loc de cinste! "Slaves of Fear", melodia ce explica pe indelete cum functioneaza religiile, referindu-se in special la cea crestina si la “masina de bani”, Biserica Catolica”.

"Live Without Regrets", o melodie nu foarte speciala, dar placuta urechii, de a carei versuri este foarte greu sa scapi, mai ales daca ai obiceiul sa faci totul pe moment, fara a te gandi la consecinte, ceea ce ii unge pe suflet pe acei oameni. "The Last Stand of Frej", melodia mea favorita de pe acest album, este povestea spusa de Surtur mai devreme in “Destroyer Of The Universe”, doar ca, acum, personajul principal este Frej. O poveste trista, ce imbina cruzimea luptei ce duce la distrugerea lumii in care traim cu melodicitatea cu care am fost “rasfatati” de acesti vikingi ai secolului 21. "For Victory or Death" este menita sa arate indarjirea nordicilor cand vine vorba de spalarea rusinii capatate intr-un conflict mai vechi. "Wrath of the Norsemen", cea mai trista melodie, prin faptul ca se vorbeste despre consecintele unui atac surpriza, in urma caruia a ramas un singur supravietuitor, ce trebuie acum sa-si vada fratii morti, masacrati si lasati in camp liber.

"A Beast Am I" poate fi, daca vreti, o continuare a piesei “The Hero” de pe albumul precedent. Si aici gasim voce puternica, instrumental melodios si agresiv in acelasi timp, ceea ce este perfect. Dupa aceasta melodie, urmeaza aproximativ sase minute de adevarata opera de arta, o melodie pe care odraslele luptatorilor nordici o asculta inainte de culcare. Poate de aceea se spune ca cresteau cinci centimetri pe zi…

Aici se incheie albumul prezentat, daca deja va-ti plictisit de e l (putin probabil) nu aveti decat sa asteptati ziua de 19 noiembrie, glorioasa zi in care vor veni, in sfarsit, si pe plaiurile mioritice. Pana atunci, va invit sa ascultati acest album fenomenal, ce nu trebuie sa lipseasca din biblioteca unui ascultator adevarat de Melodic Death Metal.