An Theos - Cronica Winter Night in Fabrica

de Cristi Nedelcu

Initial am vrut sa fac o recenzi mai tehnica, mai matematica. Sa vorbesc de ordinea pieselor, sa descriu la fiecare in parte cum a fost atmosfera, cum au sunat, care a fost cea mai bine primita de public si asa mai departe. Insa dupa ce am vazut concertul celor de la An Theos am reconsiderat aceasta idee.

Voi incepe prin a spune ca am vrut de mult timp sa ii vad pe cei de la An Theos. I-am mai pierdut o data anul trecut prin Mai cand au cantat in Iasi si am facut tot posibilul sa numai repet experienta. Si de aceasta data am fost mai norocos. Primul lucru care mi-a atras atentia a fost faptul ca totul suna foarte bine. Ca fiecare isi stie foarte bine rolul pe care il are in formatie si ca totul este cursiv, de la succesiunea pieselor, la miscarea scenica si la felul in care artistii interactioneaza cu publicul. Totul era bine sudat si parea de o naturalete pe care multe trupe mai vechi inca incearca sa o dobandeasca.

Marele avantaj al celor de la An Theos este ca stiu sa creeze atmosfera si ceea ce e si mai important este ca te introduc in acea atmosfera de la primele acorduri. Piesele spun o poveste si cred ca daca le-ar canta fara pauze, repertoriul An Theos, sau cel putin repertoriul de Sambata seara ar fi sunat ca o singura piesa unitara, de sine statatoare. Ma gandesc si la faptul ca pot fi destul de subiectiv avand in vedere ca genul abordat de An Theos este unul dintre favoritele mele, insa in acelasi timp ar fi trebui sa fiu mai pretentios, dar asteptarile mele de fan al genului folk/pegan metal au fost mai mult decat indeplinite.

Piese precum Chemarea Strabunilor si Seminitia Daca sau bineinteles Noapte Sanzenielor au dat nastere la doua compartamente in randul fanilor prezenti la concert. Unii au admirat, au contemplat pur si simplu lasandu-se purtati de profunzimea muzicala iar altii s-au lasat dusi de val, si au pus de niste veritabile circle pit-uri, bineinteles, veritabile in parametrii pe care ii ofera Fabrica.

Un plus foarte mare al evenimentului a fost ca vioara s-a auzit foarte bine si exact cat trebuie ca intensitate a volumului. In mod normal, in cazul concertelor in care se folosesc si alte instrumente decat chitara, bass si tobe, acestea nu se aud cum ar trebui. Nu a fost cazul insa si la An Theos. In plus ma bucur ca am reusit sa o aud pe Irina cantand pentru prima oara live si sa mi se confirme faptul ca va avea multe de spus din punct de vedere muzical in viitor.

Si pentru ca trebuia sa existe o mica problema totusi, parerea mea e ca aceasta a fost data de felul in care s-a facut sonorizare pentru voce Laurei. O voce foarte buna care pe alocuri nu s-a auzit cum trebuie datorita unor probleme de natura tehnica.

Pe de alta parte, de growl-ul mi s-au parut foarte clar pentru un concert. Oximoronic sa spun asa ceva, dar nu am mai auzit de mult un growl asa de clean, de curat ca cel de Sambata seara. Felicitari Florin!

Un lucru imi este clar, An Theos promite foarte mult din punct de vedere muzical si cred ca intr-un viitor apropiat vor fi pusi pe langa marile formatii ale genului din Romania. Iar acest lucru este confirmat si de faptul ca in cadrul evenimentului Winter Night la recitalul An Theos a fost cea mai mare prezenta in fata scenei.