Cronica Tribut Anathema

Cronica Tribut Anathema

Data: 15 decembrie 2006. Locatia: Club Old School. Intrebarea principala: Are you there?... Evenimentul: A Live Tribute To Anathema prezentat de METALHEAD, Absynthe Productions si Bergenbier. Voi incepe cu ceea ce stiam dinainte: totul trebuia sa fie un urias jam session la care sa participe artisti din diverse trupe romanesti si care sa beneficieze de prezenta de exceptie a lui Duncan Patterson (ex-Anathema, ex-Antimatter, actualmente on), apoi urmand un DJ set propus de acesta.

Sa aduni 24 de membri din 11 trupe, sa faci repetitii cand poate fiecare (evident in lipsa lui Duncan) si sa iasa ceva de calitate este, intr-adevar, o piatra de incercare si, in acelasi timp, o provocare ce necesita multa ambitie si pasiune pentru aceasta trebuie sa-i multumim lui Razvan Alexandru (Abigail), fara munca si hotararea caruia vineri seara nu ar fi existat. Trebuie sa recunosc faptul ca eram curioasa ce va iesi, pentru ca, desi speram, evident, sa fie pe masura eforturilor participantilor, aveam o oarecare strangere de inima. Un motiv era ca nu va fi un public numeros (tinand cont de aglomerarea de evenimente din aceasta perioada), iar altul ca e greu ca atatia oameni sa se armonizeze.

Primul motiv a cazut din start abia am reusit sa ma strecor in club si, cu un efort suprem, am ajuns in fata scenei in unghiul cel mai bun pentru fotografii. Scena era despartita de public printr-o perdea de voal, probabil pentru a spori misterul a ceea ce era pe cale sa inceapa. In momentul ala mi-am spus: O, da, o sa fie ceva deosebit, nu are cum sa fie altfel". Si a inceput... si asa a fost desfiintat si al doilea motiv...

Piesele au fost dupa cum urmeaza:

Restless Oblivion (The Silent Enigma, 1995), cu: Duncan Patterson (bas), Andy Ionescu (Taine, voc. & chit.), Razvan Alexandru (Abigail, chit.), Cristi Parvulescu (Graven, keyb.), Adi Tabacaru (Taine, bat.). Mentionez ca mi s-a parut una din piesele cele mai apreciate de public; recunosc si faptul ca este destul de sus si intr-un top personal, iar modul in care a iesit mi-a placut enorm.

Empty (Altenative 4, 1998), cu: Duncan Patterson (bas), Alex Pascu (Thunderstorm, voc.), Razvan Alexandru (Abigail, chit.), Andy Ionescu (Taine, chit.), Cristi Parvulescu (Graven, keyb.), Adi Rugina (Nexus, bat.).

Leave No Trace (A Fine Day to Exit, 2001), cu: Duncan Patterson (chit), Andy Vasilescu (Nexus, voc. & chit. acc.), Flavius (Abigail, bas), Cristi Parvulescu (Graven, keyb.), Adi Rugina (Nexus, bat.).

Flying (A Natural Disaster, 2003), cu: Corina (Abigail, voc.), Razvan Alexandru (Abigail, voc. & chit.), Andy Vasilescu (Nexus, chit. acc.), Alex Pascu (Thunderstorm, bas), Alex (Abigail, keyb.), Adi Rugina (Nexus, bat.). Nu pot spune ca albumul de care apartine piesa m-a dat pe spate la momentul lansarii, dar in atmosfera creata Flying a sunat superb.

Parisienne Moonlight (Judgement, 1999), cu: Corina (Abigail, voc.), Andy Vasilescu (Nexus, voc. & keyb.), Katala (Nexus, chit. acc.). Un moment frumos, linistit, plin de emotie ceva ce a atins corzile sensibile ale celor prezenti, cel putina asa s-a intamplat in cazul meu.

Angelica (Eternity, 1996), cu: Duncan Patterson (bas), Andy Ionescu (Taine, voc. & chit.), Catalin Kid" (Abigail, chit.), Balaurul (Trooper, chit.), Andy Vasilescu (Nexus, keyb.), Adi Tabacaru (Taine, bat.).

Panic (A Fine Day to Exit, 2001), cu: Balaurul (Trooper, voc. & chit.), Seby Buga (DinUmbra, chit.), Alex Pascu (Thunderstorm, bas), Andy Vasilescu (Nexus, keyb.), Adi Rugina (Nexus, bat.). A fost preferata mea din tot concertul, in forta, dinamica si foarte antrenanta.

Are You There? (A Natural Disaster, 2003), cu: Razvan Alexandru (Abigail, voc.), Alberto Bolocan (Rising Shadow, chit.), Catalin Scanteie (Rising Shadow, chit.), Alex (Abigail, keyb.), Katala (Nexus, bas), Adi Rugina (Nexus, bat.). De altfel aceasta a si fost deviza serii we definitely were there si nu cred sa fie careva caruia sa-i fi parut rau.

Far Away (Eternity, 1996), cu: Duncan Patterson (bas), Paul Slayer (Rising Shadow, voc.), Corina (Abigail, voc.), Razvan Alexandru (Abigail, chit.), Vlad Telea (Thunderstorm, chit.), Andy Vasilescu (Nexus, keyb.), Klepsy (My Shadow, bat.).

Temporary Peace (A Fine Day to Exit, 2001), cu: Andy Vasilescu (Nexus, voc.), Alberto Bolocan (Rising Shadow, chit.), Vlad Telea (Thunderstorm, chit.), Vlad Busca (L.O.S.T., bas), Adi Tabacaru (Taine, bat.).

One Last Goodbye (Judjement, 1999), cu Klepsy (My Shadow, voc.), Alberto Bolocan (Rising Shadow, chit.), Razvan Alexandru (Abigail, chit.), Flavius (Abigail, bas), Anca Constantinescu (DinUmbra, keyb.), Adi Rugina (Nexus, bat.).

Fragile Dreams (Alternative 4, 1998), cu: Fane (Mg42 / DinUmbra, voc.), Seby Buga (DinUmbra, chit.), Catalin Kid" (Abigail, chit.), Alex Pascu (Thunderstorm, bas), Anca Constantinescu (DinUmbra, keyb.), Klepsy (My Shadow, bat.). Din nou, o piesa foarte reusita, care mie mi-a placut in mod deosebit.

Inner Silence (Alternative 4, 1998), cu: Razvan Alexandru (Abigail, chit. & voc.), Fenrir (chit.), Catalin Scanteie (Rising Shadow, bas), Alex (Abigail, keyb.), George Angel Tudor (Abigail, bat.).

Sleepless (Serenades, 1993), cu: Duncan Patterson (bas), Paul Slayer (Rising Shadow, voc.), Razvan Alexandru (Abigail, chit..), Andy Ionescu (Taine, chit.), George Angel Tudor (Abigail, bat.). Nici nu se putea incheia mai inspirat acest tribut; desi dinamica, eu cred ca este una din cele mai sensibile piese, mai ales prin mesajul versurilor. Frumos, foarte frumos.

Sper ca nu am uitat nimic si pe nimeni si vreau sa le adresez tutror felicitarile mele. Totul a iesit cu mult peste asteptarile mele si ale altora, mai ales ca evenimentul a fost o premiera pentru Romania si nu numai. Iar celor pe care i-am auzit spunand dar nu este Anathema!" ei bine, surpriza, nici nu a fost Anathema. A fost efortul atator oameni de a aduce un tribut acestei trupe, adica piese interpretate in mod original. Eu nu ma asteptam la o copie fidela, iar cine s-ar fi asteptat e lipsit de simtul realitatii.

Seara a continuat pana tarziu cu Duncan la pupitrul DJ-ului, propunand celor ramasi piese pornind de la muzica irlandeza, trecand prin Depeche Mode sau Grease, si ajungand la Iron Maiden. Nu cred ca au auzit boxele alea asa ceva dupa un concert de metal, ceea ce nu-i neaparat un lucru rau, mai ales ca oamenii au aratat ca stiu sa se distreze si cand fundalul este altceva decat metal (sau macar muzica rock). Un final potrivit si lejer pentru o seara deosebita. Sper sa se mai gaseasca cineva pe care sa-l tina nervii sa mai organizeze astfel de tribute (a se citi proiecte indraznete), pentru ca trupe carora sa le fie destinate se gasesc.

(photos by MAD)

MAD