Arch Enemy - corespondenta din linia intai (cronica de concert)

Vineri, 23 mai 2014, in organizarea Pro Music Events si Maximum Rock, a avut loc startul turneului european al uneia dintre cele mai populare trupe de metal a ultimilor 15 ani – Arch Enemy.

Inceput cu o intalnire ratata cu punctualitatea, pusa pe seama intarzierii headlinerilor, evenimentul ar fi putut pasi, totusi, cu dreptul, in cazul in care sonorizarea ar fi fost la inaltime. Insa, din formularea folosita, puteti trage cu usurinta concluzia ca primele doua trupe ce-au fost responsabile cu incalzirea publicului – Goodbye to Gravity si Krepuskul - au fost faultate atat de oamenii de la butoane, cat si de acustica locatiei, Turbohalle fiind un loc problematic sub acest aspect. In ciuda unui succes moderat, de care au avut parte si cu aceasta ocazie, trupelor autohtone prezente pe afis le lipseste ceva, pe undeva.

Poze Concert  <a href=Arch Enemy in mai la Bucuresti (User Foto) - Goodbye To Gravity" class="img-foto" id="tern" />

Cu toate ca sunt evidenti anii de munca din salile de repetitii, din punctul meu de vedere inca n-au gasit ingredientele care le-ar putea scoate din anonimat iar, daca la Goodbye to Gravity, pe alocuri, am auzit teme care m-au dus un pic cu gandul catre Times of Grace, si care ar cam duce undeva, clujenii de la Krepuskul au reusit sa-mi ramana in minte mai mult prin glumele dintre piese decat prin inspiratia compozitiilor.

Revenind la motivul prezentei celor aproximativ 500 de persoane, cea de-a doua vizita a suedezilor de la Arch Enemy in tara noastra s-a concretizat intr-o experienta ce-ar fi de dorit sa se repete cat mai curand, stilul curat, precizia interpretarii, cat si nivelul de comunicare al celor prezenti pe scena cu cei din fata lor garantand amintirea unei seri speciale.

Cu o activitate discografica care, incet-incet, se apropie de 20 de ani, turneul “War Eternal” promoveaza cel de-al zecelea album de studio al trupei conduse de Michael Amott. Continuand linia clar definita de clasicul “Wages of sin”, inca de-acum 13 ani, “War Eternal” nu iese in evidenta atat prin compozitii, cat printr-o schimbare importanta de line-up. Daca in urma cu doi ani Bucurestiul o primea, la Arenele Romane, pe Angela Gossow, 2014 a gazduit-o, in premiera absoluta, pe noua vocalista, de origine canadiana – Alissa White-Gluz. Carismatica inca din prima clipa in care a urcat pe scena, fosta vocalista din The Agonist a fost adoptata instant de catre fanii trupei, comparatiile cu emblematica blonda ce-a condus trupa mai bine de-un deceniu, nelasandu-se cu reprosuri la adresa noii imagini a Arch Enemy.

Poze Concert Arch Enemy in mai la Bucuresti (User Foto) - Arch Enemy

Inceput cu “Enemy Within” - piesa care da startul primului album alaturi de Angela Gossow, setlistul din Turbohalle a constituit pentru Alissa indeplinirea celui mai frumos vis, aceasta declarand, in mai multe randuri, ca “Wages of Sin” a fost primul album de metal cumparat vreodata, fiind o fana Arch Enemy declarata. Faptul ca de acum va imparti scena cu idolii sai, intr-un periplu concertistic ce are deja 65 de repere calendaristice, pe intregul parcurs al lui 2014, depaseste cu mult sfera cuvintelor care pot exprima trariri, neputand decat a ne bucura, impreuna cu tanara canadianca, de explozia de energie oferita la fiecare concert.

Trecand de la o era la alta, trupetii au continuat cu piesa ce da si titlul noului album – War eternal- si care beneficiaza si de un clip video care a avut parte deja de peste trei milioane de vizualizari. Imbinand metalul curat, a la carte, cu melodicitatea specifica rockului suedez, noile compozitii nu depasesc limitele deja stabilite, doar timpul fiind cel care ar putea stabili daca vreun material din 2014 se va alatura pieselor de rezistenta. Penduland intre azi si ieri, intre Alissa si Angela, concertul din Bucuresti a fost unul consistent, cu 20 de titluri, nelipsind adevarate imnuri ale zonei metal, precum „No gods, no masters” sau indelung aclamatul „We will rise”.

Poze Concert Arch Enemy in mai la Bucuresti (User Foto) - Krepuskul

Indiferent c-a fost vorba despre deja clasicele „Ravenous” si „My apocalypse” sau piese de pe discul recent lansat, publicul bucurestean, desi nu foarte numeros pentru un asemenea eveniment, s-a ridicat la inaltimea celor prezenti pe scena, seara fiind una reusita, din mai multe puncte de vedere. Iar daca sub aspectul sonorizarii ar mai fi cateva de spus si ceva loc de mai bine, nu trebuie irosit prilejul de a aprecia prestanta Blackhawk Security, singura companie de securitate care intelege fenomenul rock si care, pentru a nu stiu cata oara, s-au prezentat impecabil.

De asemenea, publicul a dat dovada de intelegere, respectand rugamintea organizatorilor de a nu se fuma decat in spatiile special dedicate, aceste ingrediente conexe compensand unele neajunsuri probabil inerente. Per total, un eveniment care ar fi trebuit gustat de mai mult amatori de metal si care a fost savurat din plin de catre cei prezenti. Un start de turneu pentru Arch Enemy si inca o misiune incheiata pentru Pro Music Events si Maximum Rock.

Iar, pentru ca Arch Enemy se recomanda astazi, mai mult ca oricand, prin prezenta feminina, profit de tastatura pentru a reaminti, cu o oarecare nostalgie, de primul meu contact cu trupa suedeza: era 1999, era Johan Liiva, era „The Immortal”. Pe data viitoare!

Cronica de: Alin Pildner pentru METALHEAD Romania

Poze de Miluta Flueras - www.miluta.ro. Galeria foto completa o gasiti aici : Poze Concert Arch Enemy in mai la Bucuresti