7 motive pentru care nu ai public la concerte

de Buvnitz

7 motive pentru care nu ai public la concerte


Digital Music World a postat un articol bine pus la punct cu privire la principalele cauze pentru care publicul ascultator de muzica rock/metal nu vine la concertele trupelor locale. Cum aceste idei se aplica mult pe plan occidental, mi-am permis sa adaptez aceste argumente catre scena pe care o avem in Romania. Diferentele nu sunt insa foarte sesizabile.

1) You suck

'Maybe you’re just not that good. Sorry. Most bands aren’t. Most bands are starry eyed and spend more time bitching about the breaks they’re not getting than in the rehearsal space tightening their show. Get good first. Record your rehearsals AND your shows. Do you LOVE listening to your live set? If not, then why do you think other people will?'


Este adevarat ca la momentul acutal exista trupe care ar trebui sa petreaca mai mult timp in sala de repetitii in loc sa accepte prima invitatie de la prietenul de prin alta trupa care nici el nu e prea fixat pe cunostintele muzicale. Este drept si ca scena este cizelata, trupele cu potential au parte de o promovare mai buna, concerte mai ok, un fanbase - fie el cat de mic - activ, s.a.m.d. Interesant este insa faptul ca si aceste trupe din categoria 'you suck' au un fanbase solid care insa nu acorda nici cel mai mic interes pentru calitatea muzicii ci mai degraba a prieteniei.


2) You Play Out Too Damn Often

Even if your favorite band played your city every week, you wouldn’t go see them. You wouldn’t make it a priority because you could always just “catch the next one.”


Este principala problema a trupelor din Bucuresti. Personal m-am saturat sa vad 3 concerte cu aceeasi trupa intr-o luna, mai bine fara concerte decat asa. Absenta concertelor periodice este o solutie avantajoasa pentru toate partile implicate, nu e deloc sanatos sau etic, nici pentru trupa, nici pentru fani, nici pentru club. Aparent foarte putini inteleg acest lucru insa multi isi pun apoi intrebari. Nu este normal? Tu ca muzician, sigur ca iti place sa canti. De aceea exista sala de repetitie.

3) It’s Not An Event

You are not going to get a music reviewer to care about a 4 band bill show on a Wednesday night. You should turn every show into an EVENT. By spreading your shows out, you actually can come up with a theme and title for each show and make it a fun, talked about event.

Corect! Are mare legatura cu punctul 2: De ce sa merg la un concert in care ORICUM canti aceleasi piese, in aceleasi ordine, vin aceeasi oameni, ai acelasi text intre piese, repet ce am facut saptamana trecuta. Care e sensul? Muzica inseamna creatie, inseamna inovatie, nu repetitie. Sincer, prefer sa stau acasa sa vad un DVD.

Un concert inseamna in primul rand un eveniment, iar un eveniment trebuie sa includa un element aparte. Fie ca este vorba de un nume sugestiv, un element vizual inedit, lansarea unui clip, prezentarea unui concept..idei sunt suficiente. Se observa diferenta intre lansarile de albume si concertele 'standard'. N-ar trebui sa va dea de gandit?


4) You Aren’t Selling Advance Tickets

You always want to try to have advance tickets setup so you can encourage people to buy them and COMMIT to your show. Make them cheaper than the actual door price (if the venue allows this). If you can get hard tickets printed out, try to sell them or ask the local music stores to sell them.


Acesta este probabil singura idee care nu se aplica scenei noastre. Stim cu totii care sunt preturile biletelor 'legale', stim ca nu avem cum sa vindem in magazine de muzica, stim ca un bilet pus la vanzare in avans reprezinta un procentaj serios din suma integrala, plus o mare bataie de cap la nivel administrativ. La un bilet de 15 lei este pur si simplu ilogic sa faci asa ceva.

5) You Think The Venue Will Promote

o many bands believe it’s the venue’s responsibility to do 100% of the promotion for their show. Just getting a show listed on a popular venue’s calendar will not bring people out. You can’t expect venues to promote every show – they just have too many! If 4 bands play their club every night, 6 nights a week, that’s 24 bands (or 6 shows) a week.

Lucrez pentru doua cluburi din Romania si constant ma lovesc de aceasta problema. Nu, nu este responsabilitatea clubului sa-ti promoveze produsul. Este foarte probabil ca respectivul club sa piarda bani cu acel concert: exista costuri de cazare, exista sunet, tehnic, paza, s.a.m.d. Unde mai pui conditiile exagerate afisate de trupele romanesti. Asadar, chiar crezi ca aceste cluburi au nevoie de tine? Nu, tu ai nevoie de club asa ca promoveaza-ti evenimentul, adu lume la concert, iar clubul te va chema si a doua oara. Iar daca te cheama a doua oara 'pe nemeritate', fii sigur ca in 2015 exista mari sanse ca acel club sa nu mai existe. Cluburile vor promova si vor aduce doar trupele care conteaza si care aduc oameni. Nu pare destul de logic?

6) You Rely Solely On Facebook


People are tired of Facebook events. They get too damn many from too many friends they’ve lost touch with. Of course, Facebook can be a great tool to add to your promo efforts, but it can’t be the ONLY tool you use. Hit the promo from all angles: social media, print posters and flyers, press, radio, sponsorships (like local wine or beer companies are perfect). Inviting all your friends to a Facebook event is only step one.

Este destul de evident faptul ca daca dai invite la 3000 de oameni pentru un event, procentul celor care chiar vor intra in contact cu pagina este sub 10%. Atentie, exista siteuri, exista flyere, exista media, exista ziar (da, domnul Revenco promoveaza cu mare drag in ziar). Exista insa si un sentiment pueril de mandrie, 'suntem prea adevarati sa ne promoveze Metalhead.ro sau oricare alt site din Romania'. P.S. Iar daca imi trimiti un text de 2 randuri drept comunicat, atunci iti bati joc si de mine si de tine.

7) You Aren’t Going Out Into The World

Weeks leading up to any big show make sure to go out more often. Hit up local shows, big shows, bars, birthday parties that you normally wouldn’t end up attending. Anything. J ust get out and talk to more humans in the physical world. It will inevitably come up that you’re a musician (or if they know you they will ask you when your next show is) and you can whip out a flyer and personally invite them.

Corect! Cate trupe active in acest moment s-au incumetat la un turneu national? Le numeri pe degete! O trupa trebuie sa cante peste tot, oriunde, oricand...fara sa vina cu pretentii exagerate de genul banii din bilete, cazare, masa si transport, in conditiile in care aduna 50-100 de oameni. Poate ca eu la o sera de club adun peste 100 de oameni. A, da, fix asta se intampla! Daca vii cu pretentii din lumea ta imaginara, atunci mai bine stai acasa. Oare acesta este motivul pentru care multe trupe raman in sala de repetitii? Nici nu mai vorbim de turneu european...care este foarte usor de facut by the way, asta in conditiile in care realizezi ca esti una din zecile de mii de formatii din lume, iar respectivul promoter/club nu este obligat sa-ti ofere raiul pe pamant.



Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: