De ce a fost 2010 cel mai bun an pe piata concertelor

de Buvnitz

De ce a fost 2010 cel mai bun an pe piata concertelor


Cel mai bun an de concerte de pana acum, 2010, s-a vazut probabil cel mai bine in vanzarile principalului operator de ticketing Eventim, care au crescut de 5 ori anul trecut, pana la 10 milioane de euro.

De ce au mers romanii la atatea concerte, dar si unde mai e loc de crestere pe o piata care s-ar putea sa scada anul acesta, cititi intr-un interviu cu Valentin Vasiloiu, managing director Eventim Romania pentru Wall-Street.ro

Romanii au vazut anul trecut mai multe trupe mari concertand la Bucuresti decat in ultimii ani la un loc. AC/DC, Aerosmith, Guns’n’Roses, Eric Clapton, Metallica, Rammstein, Slayer au fost cele mai mari dintr-o serie de evenimente unde s-au vandut bilete in valoare de peste 12 milioane de euro.

“Noi ne asteptam la o crestere a vanzarilor de aproximativ 3 ori fata de 2009, cand am avut peste 2 milioane de euro. Dar la sfarsitul anului am constatat ca a crescut de 5 ori – au fost peste 10 milioane de euro”, spune Valentin Vasiloiu, managing director Eventim Romania, cel mai mare operator de ticketing, cu o cota de piata de circa 80%.

O prima explicatie pentru cresterea pietei de concerte, intr-un an de criza, tine de un singur nume: Marcel Avram, producatorul german de origine romana care a organizat anul trecut concertele AC/DC, Eric Clapton, Guns’n’Roses si festivalul Sonsiphere, unde au concertat 15 trupe de-a lungul a trei zile.

“Relatiile pe care le are in domeniu, istoria de zeci de ani, prieteniile cu artistii ii permit sa aduca si in Romania cele mai mari nume. A contat si activitatea celorlalti organizatori, care au completat cu evenimentele lor anul 2010. Dar el a fost factorul care a determinat schimbarea asta brusca si multitudinea de concerte de care ne-am putut bucura in 2010”, explica Vasiloiu.

Anul trecut a fost marcat insa si de o alta schimbare: lipsa sponsorilor principali de la o serie de concerte de amploare, ceea ce a dus la o crestere a preturilor biletelor. Fata de anii 2007-2008, cand companii precum Vodafone si Romtelecom sustineau o buna parte din costurile de organizare a concertelor, permitand astfel un pret mai scazut al biletelor, implicarea companiilor in organizarea evenimentelor a scazut ca amploare in 2010.

In anii urmatori s-ar putea atinge un echilibru intre concertele sustinute de sponsori si cele finantate aproape exclusiv prin vanzarea de bilete, o situatie normala in tarile din vestul Europei, spune seful Eventim. Asta ar presupune o usoara crestere a preturilor biletelor in 2011 si 2012, care deja se apropie de sumele practicate in alte tari.

“Cred ca la un moment dat s-a simtit o limita in puterea de cumparare. Oricum, 2010 fiind clar un an de criza pentru Romania, rezultatele arata ca romanii au fost dispusi sa sacrifice alte aspecte ale vietii lor in favoarea concertelor”, spune Vasiloiu. “Sunt sigur ca foarte multi romani care au facut sacrificii pentru a ajunge la concerte”.

Continuarea pe Wall-Street.ro



Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: