The Warriors Way: cronica unui film de revazut

de sleepfucker

Un film care m-a acaparat cu totul, de la poveste, la imagine, la jocul personajelor, pana la dialoguri, vestimentatie, muzica, absolut totul.

Prima chestie care m-a cucerit au fost culorile. sunt multe culori in film, pe un fundal gri. Apusuri, cerul, munti, flori, petale ( petalele au un rol interesant aici, sau cel putin o petala, atat la inceputul filmului, cat si la sfarsit).

Bineinteles ca efectele speciale, sangele care sare din corpurile taiate de sabii, exploziile si toate cele sunt impecabile, e mana de maestru. In plus conine unele dintre cele mai bune scene de lupta pe care le-am vazut intr-un film de mult timp.

De asemenea imbinarea povetilor, contrastul intre lumea samurailor i un orael din west, plin de cowboy, circari i tot felul de personaje, care sunt in razboi cu o banda de nelegiuii, este geniala, chiar daca cele doua lumi nu par a se putea intalni. In cateva cuvinte am putea spune ca este un film despre un spadasin care vrea sa devina cel mai bun din lume, dar pentru asta trebuie sa omoare tot clanul duman. Ii ucide pe toi, dar nu poate ucide ultimul descendent, o fetia bebelul.

Aa ca pleaca i ajunge intr-un ora din mijlocul deertului, populat de personaje binevoitoare i ciudaele. Aici cunoate bucuriile vieii simple, omaneti, insa treaba se impute cand atat nelegiuiii vin in ora pentru o vendeta veche, cat i spadasinii in frunte cu maestrul, pentru a il pedepsi pe spadasinul ce refuzase sa ucida.

Lupta dintre pistolari i spadasini este absolut epica, este extrema, skilurile i rapiditatea spadasinilor vs gloanele pistolarilor. Iar lupta de la final dintre maestru i cel mai bun discipol, clasica de altfel, este foarte faina, poate i datorita modului ingenios in care este filmata, montata. Si din nou culorile, care sunt extraordinare, este o baie de landscapeuri i frumusei estetice.

Insa filmul este mult mai mult decat atat, mult mai profund i mai complex, este o poveste despre viaa asasinilor singuratici, despre prietenie, dragoste, despre putere i pierdere.

Nu sunt un fan al genului, cel puin nu unul foarte mare, insa filmul asta chiar mi-a placut i mi-a deschis apetitul pentru altele. Este ceva magic in cinematografia asiatica in general, nu tiu ce, dar au regizorii un mod aparte de a privi scenele, cadrele, povestea, detaliile, totul. Chiar i produciile mai low budget, a se vede The Seasons , un alt film excepional, de neratat pentru nimeni, au acel ceva care captiveaza, fascineaza, place, atrage.

Mi-au placut multe in filmul asta, aa ca nu o sa mai intru in alte etalii legat de asta. Se vede influena lui Kurosava, dar de fapt pe cine nu a influenat Kurosava cand vine vorba de acest gen? Oricum, povestea are multe lucruri originale, nu este the average bladesman movie, nici pe departe. Iar toate luate la un loc, jocul actorilor, povestea, cadrul natural minimalist, efectele special etc, toate sunt la locul lor, sunt bune i creaza un film foarte bun, un film de revazut. Cu sigurana o sa il revad dupa un timp.

Oricum nota de pe imdb este cu mult mai mica decat merita dupa opinia mea. Nu zic, sunt i chestii mai cheesy i mai comerciale, faze reciclate, dar nu in abundena, ca in alte filme. Ideea mea este ca acest film merita vazut de oricine, fiecare poate gasi ceva care sa ii placa.