Cronica Avantasia - The Scarecrow

Cronica Avantasia - The Scarecrow
Tobias Sammet are planuri mari. Mai exact, isi bate joc de ceea ce pe vremuri era considerata o adevarata capodopera. Motivul? Bani, evident. Ma refer la Avantasia, proiectul solistului Edguy. E si normal sa ai in plan o anumita suma de bani, mai ales daca ii inviti pe Alice Cooper si Jom Lande sa-ti cante doua piese. Cu Jom o mai scoti la capat, dar Cooper nu cred ca se misca pana in Germania doar pentru o piesa care oricum, nu se ridica la standardul amatorilor de Symphonic Metal.

Lasand gluma deoparte, The Scarecrow putea foarte frumos sa fie lansat sub titulatura Edguy, mai ales ca in afara de 4-5 piese restul lasa impresia ca Sammet incurca King of Fools cu Metal Opera. Cel mai recent album Avantasia are peste 10 invitati printre care se numara Alice Cooper, Rudolf Schenker, Roy Khan si Kai Hansen. Cel mai simplu mod prin care va puteti da seama cu ce se mananca acest nou material, este sa ascultati piesa Carry Me Over, aleasa chiar pentru un single.

Incercati sa gasiti cateva similaritati intre The Seven Angels si Carry Me Over (Succes!). Paradoxal, The Scarecrow are un debut foarte bun cu Twisted Mind, compozitie ce ne arata o parte mai "dura" Avantasia. Vocea lui Roy Khan (Kamelot) isi face simtita prezenta astfel ca avem pe fundal un chorus bine pus la punct, ce reflecta atmosfera pe care Avantasia a avut-o in perioada The Metal Opera.

Piesa care da si titlul albumului, are o durata de aproximativ 11 minute si cred ca este singura compozitie ce aduce aminte de Metal Opera I si II. Pasaje orchestrale, cateva parti folk si ceva chorus pe fundal. Suficient pentru a atrage orice fan de power/simfonic. Urmeaza Shelter From The Pain, compozitie care se incadreaza perfect in tiparul Helloween. De asemenea, piesa il are ca invitat pe Michael Kiske, fostul vocal Helloween.

Urmeaza Carry Me Over, probabil cea mai comerciala piesa scoasa de Sammet in toata cariera sa. Nu m-ar mira sa vad videoclipul difuzat pe MTV. Lucrurile nu se schimba deloc, astfel ca dupa o portie sanatoasa de muzica pentru bani, urmeaza What Kind of Love care isi merita locul printre hiturile "necomerciale" de pe VH1. In prima instanta, am avut impresia ca Sammet a invitat-o pe Celine Dion. Nu, este vorba de Amanda Somerville o solista ce a colaborat in trecut cu diversi artisti. Oricum, diferenta dintre Amanda si Dion nu este prea mare. Trecem peste acest aspect si ajungem la Another Angel Down, compozitie tipic Edguy.

The Toy Master il are ca invitat pe Alice Cooper. Pe un fundal semi-oriental, americanul pune in scena o compozitie mult prea apropiata de universul marca Alice Cooper. Nimic special aici. De fapt, nimic special pana la finalul albumului. Practic, pe The Scarecrow canta o serie de artisti care nu fac altceva decat sa puna in valoare elementele si trupa care i-a. Dar asa cum am spus si la inceput, Sammet incearca sa scoata cat mai multi bani. Cu siguranta o dezamagire pentru fanii Avantasia.

AVANTASIA

Lemmy
Nota: 7/10