Cronica Avatar si Blind Reason la Utopia

Ei bine joia aceasta pe 8 februarie, oltenii de la Avatar au vizitat Bucurestiul din nou pentru prima oara dupa concertul Samael de anul trecut. Dupa ce au dat o tura inainte prin Bistrita si Cluj, sentimentul era reciproc: publicul bucurestean vroia Avatar si vice-versa. Asta s-a dovedit in special prin prezenta numeroasa a fanilor joi in Utopia. Aproape 150 de persoane plus inca vreo 30 de invitati au asistat la o descarcare puternica de energie creata de cele doua trupe prezente pe scena: Blind Reason si Avatar.

Concertul a inceput cu constantenii de la Blind Reason, pentru a doua oara in Bucuresti, in Utopia. Un metalcore a la Statele Unite de la mama lui de-acolo ce aduce cu As I Lay Dying sau Chimaira. Vocalul foarte priceput cu urletele iar chitaristii (bas+chitara) cu multe ore de repetitii in spate la sala carora li se alatura Hertzu, un muzician mai experimentat si cu mai multe prezente scenice. Formula perfecta pentru un concert de succes stropit cu un moshpit senzational. Din punct de vedere muzical se pare ca cea dea doua chitara (care din diferite motive nu a putut ajunge joi in Utopia) a fost pusa cu cap in aranjamentul muzical, iar lipsa ei a facut ca Blind Reason sa suplineasca prin mai mult efort compozitiile proprii. Uneori cu succes. Oricum o trupa foarte buna care promite multe si care trebuie neparat rechemata in Bucuresti. Interesante erau privirile oamenilor din sala (majoritatea probabil pentru prima oara la un concert cu o trupa de *core) atunci cand moshpit-ul din fatza scenei a capatat proportii si s-a lasat cu pumni si picioare invartindu-se prin aer. Oricum, moshpit-ul a fost educat si cu bun simtz asa cum trebuie de altfel.Piesele Blind Reason sunt foarte bine structurate dar marele dezavantaj este ca seamana cam toate intre ele. O mare bila alba pentru coverul Hatebreed - Live For This care s-a bucurat de participarea la voce si a unui spectator (probabil prieten cu trupa) din fatza scenei. Go Blind Reason ! La mai mare.

Dupa o mica pauza de aranjat pe scena si reglat butoane, s-au urcat si avatarii. Din pacate au fost ceva probleme cu fluctuatiile de curent si cam de 2-3 ori in timpul recitalului, boxele de fatza tot picau pentru 5-6 secunde (PA-ul probabil a cedat psihic dupa aproape 400 de concerte in raposatul Viking si in Utopia). Oricum aceast fapt nu a fost un impediment nici pentru olteni nici pentru fanii lor care incet incet s-au regrupat in fatza scenei si au creat o atmosfera senzationala. Despe Avatar v-am mai tot scris asa ca nu stiu ce mai pot adauga nou, doar ca au compus piese noi si ca asteptam cu ne-rabdare un nou release din partea lor si a casei de discuri. De fiecare data cand ii vad live, ma shocheaza cat de exact suna chitarile si cat de plin e sound-ul generat.

Totodata trebuie sa mentionez ca cei doi chitaristi din Avatar sunt printe norocosii si piceputii artisti romani care stiu sa-si faca un ton de chitara impecabil. Mi-a placut foarte mul noua `coafura` a lui Marius (solistul vocal) mult mai pe felie cu stilul trupei. Atata energie emanau Avatarii de pe scena incat te sufocau. In rest, foarte multe fetze noi joi la Utopia si foarte interesanta piesa noua Avatar care intregeste si reconfirma directia adoptata de trupa pe care, desi multi o blameaza, o apreciez foarte mult. Un modern death metal de la mama lui de-acasa cu inflexiuni ale vechiului stil Avatar bazat pe chitari sacadate si riffuri puternice cu ruperi de tumuri exact atunci cand trebuie.

O seara reusita de nota zece, cu cateva probleme tehnice, urmata de o rockoteca ce s-a intins pana la 4-5 dimineata.