Cronica Behemoth - The Apostasy

Cronica Behemoth - The Apostasy

Am fost foarte entuziasmat atunci cand am pus mana pe noul material al polonezilor de la Behemoth. Insa entuziasmul a disparut destul de repede, lasand loc pentru tot felul de dezbateri legate de directia muzicala spre care se indreapta aceasta minunata trupa. Pentru cei ce nu stiu, Behemoth sunt considerati una din cele mai importante formatii europene, fiind printre primii fondatori ai metalului extrem polonez(alaturi de Vader, Graveland si Sacrilegium).

Cronica Cronica Cronica Behemoth - The Apostasy - The Apostasy - The Apostasy
Behemoth

Iata ca in 2007 Behemoth revin cu un al 7-lea material discografic intitulat The Apostasy. Si acum vine partea grea. Dar pentru inceput, sa o luam usor si anume cu tematica. La capitolul

versuri

, se pare ca Behemoth nu s-au distantat prea mult fata de precedentele albume, continuand cu acelasi mesaj anti-crestin cu care ne-au obisnuit de-a lungul anilor. Totusi, de aceasta data putem spune ca mesajul e un pic mai elaborat. Titlurile se concentreaza mai ales pe mitologie si epoci apuse.

De exemplu, Slaying The Prophets Ov Isa(Isa este numele arabic pentru Iisus), Pazuzu(creatura prezenta in mitologia mesopotama) sau Kriegphilosophie(in germana insemnand Filozofia razboiului). Pe partea muzicala e mult de discutat. Pentru cei ce se asteptau la o continuare a lui Demonica, le spun ca au asteptat degeaba. De aceasta data polonezii s-au concentrat pe partea progresiva, adaugand un iz de epic, reprezentat de corurile prezente pe fundal. Agresivitatea a scazut, atat in compozitie cat si in voce.

Behemoth

Pana acum, ideea generala ar fi ca albumul e o dezamagire. Si totusi nu e. Cand vorbesti de o formatie precum Behemoth, e clar ca nu ai cum sa te referi la un album slab. Insa, raman la concluzia ca Behemoth nu se vor putea intoarce la era Satanica-Zos Kia Cultus. Un lucru ce m-a enerveaza din start sunt golurile dintre compozitiile progresive. Pur si simplu nu e nimic acolo. Riffurile sunt bine lucrate, la fel si solourile.

Si totusi, nu mi se pare ca ar fi Behemoth. Am fost foarte surprins cand am auzit la inceputul piesei Inner Sanctum o partitura de clapa, precum si o sectiune de voce clean interpretata de Warrel Dane(vocalul trupei Nevermore). Daca vreti sa va faceti o idee generala despre soundul albumului, va recomand sa ascultati piesele Kriegsphilosophie, Inner Sanctum, Slaying the Prophets of Isa. Revenind la partea de progresiv, o mare problema pentru mine o reprezinta tempo-urile medii.

Principalul punct forte a polonezilor era agresivitatea. Acum auzim un death progresiv pastrat in limitele tempouluui mediu. Inca o problema cu acest "nou" stil Behemoth, este faptul ca la un moment dat tinde sa devina plictisitor. Pur si simplu nu vad sa ma atraga cu ceva. Avem si cateva sectiuni de coruri(parca luate din Theogonia) un pic cam cheesy, insa dau un plus de feeling pieselor. Daca ar fi sa lasam deoparte partile progresive, sectia ritmica este bine lucrata,exact in stilul Behemoth.

Behemoth

Alt lucru care m-a deranjat este ca Apostasy suna mult prea apropiat de Nevermore, iar ceea ce pune in evidenta acest aspect este piesa Libertherme. Daca e sa lasam deoparte vocea lui Nergal, piesa pare a fi luata dintr-un album Nevermore. Finalul consta in probabil cea mai buna piesa de pe acest album si anume Christgrinding Avenue. Desi titlul nu inspira prea multe, compozitia reflecta cu exactitate ceea ce inseamna Behemoth(daca e sa lasam deoparte albumul in sine).

Nu voi comenta nimic legat de productia albumului deoarece am ascultat doar varianta promo. Totusi, sper sa se rezolve soundul tobelor, cat si a chitarilor. In concluzie nu pot sa ma pronunt cu exactitate in privinta acestui album. Intradevar, are cateva pasaje interesante mai ales la partea de compozitie si solouri, insa prezinta o lipsa majora de agresivitate.

O sa raman la concluzia ca Behemoth au vrut ceva mai asezat, mai tehnic. Insa Apostasy cu siguranta merita sa fie amplasat in discografia Behemoth, chiar daca nu il consider mai bun decat Demigod sau Satanica. Asteptam sa vedem ce iese pe 31 mai cand Behemoth vor sustine un show live la Preoteasa.

BEHEMOTH

Nota: 8/10

1. Rome 64 C.E.