Cronica Benediction: Killing Music la Brasov

Din motive independente de eforturile organizatorilor, concertul a inceput cu o intarziere de vreo doua ore. Am ajuns la CSS in jur de ora 19.00, cand pregatirile erau in toi dar nici urma de Benediction & Co. Doar niste 'disco music' intr-o incapere de alaturi, unde cred ca avea loc ceva bal al bobocilor.

Datorita decalarii orei de incepere si a motivelor de mai sus, Truda nu au mai fost lasati sa cante. Bineinteles ca au inceput sa circule zvonuri despre asta, dar nu am auzit nimic oficial, ca si cum nici nu ar fi fost in program.

Intr-un sfarsit s-au terminat si pregatirile si sound-check-ul si in jur de ora 21.00 Nominon si-au facut intrarea in scena. O parte din public era cam amortita din cauza frigului iar probabil alta de la alcool, nu am vazut pe nimeni sa reactioneze in vreun fel. In plus, am impresia ca in momentul inceperii concertului inca nu intrasera toti cei de afara. Asa ca nu s-a intamplat nimic spectaculos. Oricum Nominon nu mi se pare o trupa foarte originala - canta un Swedish death metal cam comun, din care nu am inteles mai nimic datorita deficientelor de sonorizare.

Desi cei cinci Nominon si-au dat toata silinta sa faca un show bun pentru a promova cat mai bine noul lor album, 'Terra Necrosis', publicul nu prea parea interesat. Din piesele cantate de pe acest album amintesc 'Release in Death', 'Among The Beasts & Ancient Slumber', 'Life Extinct' si 'Black Chapel', pe care solistul a introdus-o spunand ca a auzit ca si in Brasov exista o biserica neagra. Au fost prezente si ceva piese de pe albumele mai vechi, cum ar fi 'Submit to Evil' si 'Hordes of Flies' de pe 'Recremation' sau 'Malicious Torment' de pe 'Diabolical Bloodshed'.

Pentru mine recitalul lor nu a venit cu nimic deosebit, asa ca nu i-am urmarit cu prea mare interes si in concluzie cred ca sunt slabe sansele sa am vreo revelatie in legatura cu muzica lor in viitorul apropiat.

Cand a venit momentul sa urce HOLY MOSES pe scena a inceput o piesa reggae, despre care la inceput am crezut ca e o gluma proasta in timp ce noi suntem tinuti sa asteptam inca o tura. Asta pana am auzit versurile piesei: 'Holy Moses' si m-am prins ca strategia era atat sa anunte trupa cat si sa se schimbe deodata in ceva brutal si total opus. Exact asa a si fost: m-am dezmeticit brusc odata cu dementa pornita, fara nici o formalitate, cu piesa 'Master of Disaster'.

Mi-a luat ceva timp sa recunosc piesa, fiindca vocea Sabinei a sunat putin diferit fata de varianta pe care o stiam eu. Cum a inceput recitalul au inceput sa se miste si pletele in jurul meu iar thrasherii si-au facut loc mai in fata.

Eram foarte curioasa de prestatia live a Sabinei pentru ca faceam inevitabil comparatie cu Angela Gossow. Ei bine, dupa ce am vazut si Holy Moses pot sa dau verdictul: dupa parerea mea solista Arch Enemy ar mai avea cateva chestii de invatat de la Sabina. La cei peste 20 de ani de activitate in domeniu ai Sabinei era si normal sa nu fie nici un fel de problema atat din punct de vedere vocal (nu ca Angela nu mi s-ar parea ok sau ar fi mai prejos), dar mai ales al prestatiei scenice. Sabina mi s-a parut ceva mai naturala, mai relaxata si mai sigura pe ea.

Piesele cantate de Holy Moses au fost aceleasi ca in celelalte orase. Bineinteles nu au lipsit cateva de pe noul album, 'Agony of Death', ca 'Dissociative Disorder' sau 'Bloodhound of the Damned', dar nici piese mai vechi: 'End of Time' ('Strength Power Will Passion'), 'Panic' (' The New Machine of Liechtenstein'), etc.

De la atata agitatie, la un moment dat Sabina era putin confuza in legatura cu ce aveau sa cante in continuare, dar nu s-a intimidat, ci a continuat in aceeasi maniera, adica 'with full force ahead'. Fanii au fost de-a dreptul incantati de prestatie si pe rand au lasat timiditatea la o parte bagandu-se la moshpit si racnind la unison cu Sabrina & Co.

Despre restul trupei nu pot spune decat ca sunt niste asi in ceea ce fac - recitalul a iesit perfect si mi-a placut foarte mult felul in care Frank Healy chinuia basul din dotare - acesta a fost supus la un tratament nu tocmai ortodox pentru acest tip de instrument, lucru care dovedea cat de bine stapaneste acest basist fiecare acord.

O parte din cei veniti la Brasov au fost atat de impresionati de concertul din Bucuresti incat au tinut sa mai aiba parte de inca o doza de adrenalina injectata direct in vena de cei de la Benediction. In total, la concert au luat parte cam 350 de persoane venite, ca la orice concert, atat din Brasov cat si din diferite colturi ale tarii.

Ca sa va faceti idee ce a urmat cand au pus Benediction stapanire pe scena, trebuie sa va descriu putin sala: imaginati-va ca in fata scenei era un rand de scaune si banci asezate in asa fel incat publicul sa nu stea lipit de aceasta. Pe scaune stateau la un moment dat cativa fotografi destul de relaxati. In cinci minute de la aparitia celor de la Benediction nu am mai putut distinge scaunele de banci si bancile de scaune si de pe scena zbura cate un pletos mai indraznet (sau mai beat). Cred ca aproape toata sala a fost cuprinsa de un moshpit si un headbanging general, care a tinut pe tot parcursul concertului, adica in jur de doua ore.

Playlistul nu a fost chiar cel anuntat inainte de concert. Pe langa piesele noi de pe 'Killing Music' au mai cantat si piese mai vechi, si mai ales piese pe care nici nu speram sa le vad live, ca 'The Dreams You Dread' si 'The Grotesque'. Cred ca au si depasit destul de mult timpul alocat initial pentru concert, pentru ca exact cand ma asteptam sa se termine totul au spus ca mai pot canta si tot veneau cu inca una-doua piese.

Dave Hunt a fost la mare inaltime in acest concert, s-a descurcat excelent, a comunicat permanent cu publicul, a reusit sa smulga cate un headbanging de la majoritatea celor prezenti, a salutat niste irlandezi veniti la concert si a dat mana cu fanii din primele randuri. Chiar a incurajat multimea sa sara la moshpit spunand: 'I wanna see some broken bones!' - cred ca nu a lipsit mult judecand dupa nebunia din sala si stage-divingurile in lant. De altfel Dave a recunoscut ca erau cu totii foarte incantati de reactia publicului roman, care in seara de sambata a fost nemaipomenit.

Am plecat de la acest concert foarte multumita atat de prestatia celor doua mari trupe, Holy Moses si Benediction cat si de felul in care a fost organizat evenimentul. Am fost foarte sceptica in momentul in care am vazut sala (care este defapt o cantina studenteasca), dar totusi conditiile in care s-a desfasurat totul au fost mai bune decat ma asteptam. In afara de Nominon sunetul mi s-a parut ok si luminile mult mai bune decat la alte concerte la care am fost. Mai mult, organizatorii au avut grija sa previna posibilele conflicte intre rockeri si cei adunati la cheful de acolo cerand ajutorul unor politisti.

Sper ca scaunele rupte sau pagubele provocate sa nu fi fost atat de mari incat sa impiedice desfasurarea altor concerte in acea locatie. Astept cu interes urmatoarea manifestare :)

H_E_L

Benediction si Holy Moses la Brasov