Cronica Bio si Oliver la Viking

Cronica Bio si Oliver la Viking
Sambata seara, desi eram puternic dezamagit de vremea care, cu cateva zile in urma imi dadea impresia ca s-a terminat cu iarna, ca nu mai trebuie sa port 10 kile' de haine pe mine sau ca nu mai trebuie sa escaladez munti de zapada ca ajung pana in statia de troleibuz, ma deplasez spre Viking pentru concertul Bio si Oliver.

Ajung in Viking pe la noua fara zece si raman surprins, clubul era destul de gol, dar observ destul de multe tipe entuziasmate si fericite ca o sa cante Oliver. Eu nu ii auzisem niciodata, asa ca nu prea stiam la ce sa ma astept, dar, cand am vazut o pustoaica cu tricou cu Oliver m-am gandit ca o fii ceva de capu' lor, asa ca, am stat linistit, avand niste asteptari destul de mari de la trupa care va canta in deschidere. Intre timp, mai trageam cu ochiu' pe scena si am vazut 5 pedale la chitara. Ma blocasem, prin mintea mea zburau mii si mii de ganduri, ma asteptam la un super chitarist care o sa faca cateva solouri lungi si care o sa lase publicul mut.

In sfarsit a inceput concertul, dar, dupa prima piesa am fost extrem de dezamagit. Chitaristul de la care ma asteptam sa ne lase pe toti masca nu facea decat 4 acorduri si mai mult se juca cu pedalele decat sa cante propriu-zis. Basul nu se prea simtea, tobosarul in schimb a fost bunicel, tobele se legau cat-de-cat de celelalte instrumente. Despre vocal nu prea am ce sa spun, mie mi s-a parut ca a cantat acceptabil, dar nu m-a impresionat cu nimic.

Nu prea a avut dialog cu publicul, in schimb, avea vointa si, de ce nu, si ceva talent, dar parca era tras inapoi de restul formatiei. Chestia care chiar m-a deranjat la vocal a fost atunci cand a inceput sa tipe. Parerea mea e ca a exagerat, dar, ma rog, restul publicului a fost incantat. Oliver au cantat cam o ora, timp in care au facut un cover dupa Muse: "Time is running out", un cover care a sunat destul de bine, comparand cu restul pieselor, sau, cel putin asta e parerea mea, pentru ca, am obervat ca publicului i-a placut. In mare Oliver chiar nu mi-au placut, poate datorita simplitatii liniei melodice, sau datorita faptului ca, dupa parerea mea, instrumentele nu se legau. Chestia care sigur m-a deranjat si care nu am mai vazut-o la nici o alta formatie (autohtona sau de afara) a fost ca, atunci cand au terminat de cantat au iesit pur si simplu de pe scena, fara sa spuna nimic, fara sa gesticuleze nimic.

Publicul era asurzit de un efect super ascutit de chitara care a durat extrem de mult, ma uitam in jurul meu si vedeam oamenii cum se uitau uimiti si oarecum dezamagiti. Oricum, ideea e ca oamenilor le-a placut, asa ca parerea mea nu prea conteaza, fiecare cu gusturile lui.

In pauza dintre formatii m-am dus pana sus pentru a incerca sa imi desfund urechile. Eram super-dezamagit. Chiar mi s-a parut lipsa de respect fata de public iesirea celor de la Oliver de pe scena. In scurt timp s-au urcat cei de la BIO pe scena, era a doua oara cand urma sa ii vad live. Pentru cei ce nu stiu, BIO sunt un fel de ciorba de trupe, cu un membru Implant Pentru Refuz (Freaky - chitara ), un membru Blazzaj (Horea Crisovan la cealalta chitara) si membrii fostei Neurotica (come on, cum sa nu stiti "Country of Nobody" ?!). Stiam de ce sunt in stare si, mai ales, stiam ca imi plac. Fara n+1 pedale, incep sa cante. Se simtea clar diferenta, instrumentele se legau intre ele, nu canta nimeni doar pentru el, niste solouri super tari de chitara si niste riffuri acceptabile dar nu prea complicate.

Chiar daca microfonul lui Freaky avea niste probleme s-au rezolvat destul de repede si nici nu s-a prea simtit. Vocalul avea o prestatie scenica demna de invidiat si mai ales comunica cu publicul, care era mai "viu" decat la Oliver. Erau oameni care se miscau pe-acolo. Au facut un cover la inceput, al unei piese arhi-cunoscute, care m-a ros toata noaptea pana am aflat cum se numeste : Tears for Fears a" Shout. Nu cred ca era un om in tot publicul care sa nu cante cu cei de la BIO.

Din pacate nu am putut sa stau pana la sfarsitul concertului, ma rog, e o poveste lunga dar cert e ca nu imi pare rau ca am fost la concert. Chiar daca prestatia Oliver m-a dezamagit cumplit, a meritat sa ma deplasez prin frig pana in Viking pentru BIO, care, desi nu am putut sa ii vad decat cam juma' de ora au reusit sa-mi demonstreze ca sunt o trupa care merita ascultata. Ambele formatii au reusit sa pastreze o atmosfera calma si placuta in club, chiar daca Oliver mai au mult de lucru la muzica pe care o fac iar BIO chiar s-au ridicat peste asteptarile mele si, de ce nu, si ale publicului.

Catalin

24.02.06