Am descoperit Bliss In The Abyss intr-un album fermecator si aromat (cronica si interviu)

de Andreea Gherfi

Am descoperit Bliss In The Abyss intr-un album fermecator si aromat  (cronica si interviu)

Va povesteam in urma cu ceva timp despre formatia suedeza Bliss In The Abyss, un proiect interesant ale carui baze sunt ridicate pe o contopire facinanta intre sangele si experienta romaneasca si pasiunea suedeza pentru lucrurile facute asa cum trebuie.

Formata din Maria Storck - Voce, Manu Savu - Chitara, Eugen Salceanu - Clape, Uffe Tillman - Tobe si Hampus J Pettersson - Bass, Bliss In The Abyss a reusit sa ne surprinsa cu un album de debut cum rar ne este dat sa ascultam la o trupa care abia isi deschide aripile pe piata metalului european. Lansat pe data de 11 august 2016, primul album al formatiei, "The Grace Of My Demons", depaseste orice asteptare muzicala pe care ar putea sa o aiba un suflet care iubeste genul muzical practicat de catre cei cinci artisti, anume symphonic metal.

Marturisim ca am avut prilejul de a asculta un album complex, efervescent si de o calitate imposibil de contestat, ne-am lasat in voia sortii si ne-am pierdut intr-o muzica seducatoare incepand cu piesa ce deschide albumul, "Majestic". Dupa "Burlesque" ne-am trezit certati si iertati deopotriva de toate pacatele si slabiciunile, "botezati" spiritual in raul despre care Maria canta cu atat de multa pasiune. "The Grace Of My Demons", piesa ce da titlul albumului, este compusa cu eleganta si contine solo-uri de chitara ce promit sa te urmareasca toata viata, o creatie ce poarta amprenta unica a lui Manu Savu.

La "Tales Of Time" ritmurile se incing nitel ca o sarbatoare straveche ce prevesteste un razboi al sufletelor si al iubirii, lupta interioara pe care o regasim apoi in piesa "The Book Of Silence". "Tears In The Night" si "Northern Lights" respecta cu fidelitate tematica albumului, iar "Dance Of The Moon" este de departe una dintre cele mai frumoase piese symphonic metal in care se canta despre luna, magie si intuneric. Vocea Mariei subliniaza, si de aceasta data, valentele frumoase ale muzicii Bliss In The Abyss, o pereche artistica lipita cu magie si note muzicale fermecatoare.

A noua piesa de pe album, "Bliss In The Abyss", poarta numele trupei si este cea mai puternica de pe intregul album, o demonstratie muzicala ce denota profesionalismul si energia de care membrii "Bliss In The Abyss" dau dovada. "I'm Not Dead! Yet" incheie albumul cu un mesaj puternic, atat din punct de vedere muzical, cat si din cel al versificatiei, demonstrand ca albumul "The Grace Of My Demons" este unul excelent din toate punctele de vedere. Intr-o mare de formatii ce exploreaza genul symphonic metal, Bliss In The Abyss reusesc sa compuna o muzica unica datorita versatilitatii de care membrii ei dau dovada.

Facebook page

Twitter

Pentru a completa frumosul tablou pe care l-am pictat mai sus, chitaristul, compozitorul si producatorul formatiei, Manu Savu, ne-a permis sa-i rapim un pic din timpul sau pretios pentru a-l descoase de cateva lucruri interesante. Manu Savu este cunoscut in Romania pentru talentul sau si pentru proiectele in care a activat, formatii precum Voltaj, Kripton, Iris, Voltaj88, The Blue Spirits sau Trupa. In cei peste 30 de ani de cand respira muzica, Manu Savu a pastrat metalul aproape de suflet, iar "Bliss In The Abyss" s-a nascut dintr-o normalitate a destinului, dar despre aceste lucruri va lasam sa auziti chiar de la Manu.

Metalhead: Cum s-a nascut proiectul Bliss In The Abyss?

Manu Savu: Sincer proiectul s-a nascut “de la sine”, a fost genul ala de intamplare ce nu a fost premeditata, nu a fost expresia unor cautari, tatonari, etc. Eu aveam muzica scrisa - intentia mea artistica avand ca target, inca de la prima piesa compusa, Europa si in special zona scandinava. Ajuns in punctul asta, lucrurile s-au precipitat in urma intalnirii mele cu Eugen si am ajuns in Suedia, incepand chiar la scurt timp sa inregistrez vocile la piese cu Maria - prima noastra optiune in urma unui anunt dat acolo ptr postul de solista a trupei. La scurt timp dupa ce am finalizat de inregistrat vocile si de mixat albumul, l-am coptat pe Uffe la tobe ca membru permanent si ceva mai tarziu Hampus la bas, iar trupa a fost completa.

Metalhead: Cum e sa faci muzica in Suedia?

Manu Savu: In esenta, compozitional, artistic, desigur, nu este cu mult diferit de a face muzica in orice al loc in Europa, interactiunea cu muzicienii de acolo insa difera fata de Romania. Sunt mai relaxati, mai seriosi, respecta neconditionat orice calitate ai ca si muzician, intrumentist, etc si nu fac nici un secret din chestiunea asta si poate lucrul pe care il apreciez cel mai tare nu sunt nihilisti…

Metalhead: De ce symphonic metal si daca nu era symphonic metal, ce alt gen ar fi fost mai aproape de sufletul tau?

Manu Savu: Am o afinitate cu acest gen de muzica de multi ani, am o afinintate cu metal in general si ptr mine este o forma de expresie ce poate fi generoasa daca ai backgroundul muzical necesar. De multe ori simt nevoia sa penetrez anumite “tipare” si sa eliberez compozitional influente din alte genuri care ma ating prin valoarea si onestitatea lor, momente care imi place sa cred ca revendica povestea piesei mai aproape de emotia originara din care s-a nascut.

Metalhead: Despre ce vorbeste albumul The Grace Of My Demons?

Manu Savu: Albumul, asa cum spuneam si in prefata sa de pe FB, atinge subiecte legate de lumea sensibila, cea de dincolo de lumea imediata - ce se protapeste de cele mai multe ori in nasul nostru sub tot felul de seductii si naluciri, are de asemenea si momente de poveste si nu in ultimul rand atinge si interactiunea naturii umane.

Metalhead: Care este piesa ta de suflet de pe acest album?

Manu Savu: Nu pot spune ca am o piesa de suflet anume, dar pot spune ca piese precum The Book Of Silence, Burlesque, The Grace Of My Demons, le-am compus sub imperiul unor emotii foarte puternice, foarte speciale, sunt ptr mine sunt un soi de confesiune.

Metalhead: Ce urmeaza sa se intampla in calendarul Bliss In The Abyss de anul acesta?

Manu Savu: Urmeaza sa promovam albumul cat putem in acest moment in concerte si nu numai si desigur sa complotam ptr un turneu European.

Metalhead: Care sunt influentele muzicale ale trupei?

Manu Savu: Nu stiu sincer sa raspund la intrebarea asta fara sa bat campii, ceva de genul multe si de fapt niciunele… Imagineaza-ti ca am un background muzical,bazat pe afinitati, cunoastere, studiu, experienta, etc, un limbaj, cum ar spune cineva din zona IT si il folosesc la un nivel sensibil sa exprim emotiile care stau la baza unei piese sau alteia, cu alte cuvinte nu este un proces constient, suprapun muzical, folosind instinctual si emotional, acest limbaj peste acele emotii originare, pana simt ca devin una si acceasi in zona launtrica si ma simt cumva convins artistic de demersul meu… nu stiu sa spun mai bine, dar in ceea ce mai priveste cam asa pot descrie la nivel de discurs… In ceea ce priveste Bliss In The Abyss ma simt privilegiat ca colegii mei de trupa rezoneaza si au capacitatea, bucuria de a se interioriza in toata aceasta poveste la modul foarte convingator, profesional.

Metalhead: Daca ar fi sa te poti intoarce in timp, ce ai schimba in cariera ta muzicala?

Manu Savu: La modul intelectual este usor sa gasesti o multime de lucruri, dar pe de alta parte ce sa zic… rezonez mai degraba la acei vechi intelepti care spuneau ca totul se intampla in mod necesar si este perfect…

Metalhead: Urmaresti scena metal din Romania? Care sunt formatiile care ti se par cele mai interesante?

Manu Savu: Sincer stiu prea putin, dar dincolo de acest minus din partea mea, sper ca scena de metal din Romania sa devina din ce in ce mai vizibila, incepand chiar din clipa asta si daca ma intrebati pe mine, asta ar fi un act de “justitie cosmica”…

Metalhead: Cand putem vedea Bliss In The Abyss in Romania, exista un asemenea plan?

Manu Savu: Nu exista un astfel de plan conturat, dar din partea mea mai ales, dar si din partea colegilori mei, carora le-am povestit multe despre Romania, printre care si ca publicul de la noi de metal este generos, ar fi minunat sa avem ocazia sa cantam in Romania in viitor, la vreun festival sau open act ptr vreo trupa consacrata de afara, daca vom fi contactati, daca apare o astfel de oportunitate, cu siguranta vom veni cu mare bucurie si fantazez ca (chiar daca colegii mei sunt suedezi) sa fim prmiti ca si cum suntem de “ai casei” :)