Born Of Osiris - The Discovery (cronica de album)

de sleepfucker

Born Of Osiris este o trupa care a evoluat constant de-a lungul anilor si cu fiecare album si-au creat un sound propriu. S-au format in 2003, in Paladine, Illinois, America si au lansat pana acum doua full lenghturi, doua EP-uri si o serie de demouri. Au mers in turneu cu trupe precum Veil Of Maya, Iwresltedabearonce, Sleeping With Sirens, The Faceless.

Usor, dar sigur, si-au creat o baza de fani in crestere ca numar si foarte statornica. Odata cu noul album, „The Discovery” ,despre care am de gand sa vorbesc in randurile care urmeaza, material care a debutat pe locul 87 in Billboard, popularitatea lor a crescut uimitor de mult si eu cred ca asta este un lucru cat se poate de bun, dat fiind ca trupa este foarte buna, iar albumul de asemena.

Au inceput ca o trupa de deathcore, straight and brutal si usor au adoptat un sound mai complex, mai elaborat si pot sa afirm ca acest nou album este mai aproape de Tehnical Death Metal cu accente melodice, decat de deathcore, cu toate ca touchul de core este cat se poate de vizibil. Breakdownurile sunt mai rare decat pe precedentul material, „A Higher Place”(2009), dar cand sunt, sunt bune, riffurile sunt mult mai lucrate, solourile sunt absolut breathless pe anumite piese, gen „Follow The Signs”, prima piesa a albumului, sau „Singularity”, piesa care incepe cu un sunet de clape, spre a se dezlantui mai apoi intr-o mare de riffuri, solouri, ruperi de ritm, peste care vocea solistului Ronnie Canizaro troneaza cu un growl puternic, divers, acompaniat din timp in timp cu backing vocals de catre Joe Buras,omul din spatele sunetelor produse de syntetizator si keyboard.

Piesele sunt toate variate, deloc plictisitoare, alerte, cu ruperi de ritm. Drummerul, Cameron Losch, face o treaba excelenta, rupe tobele, si ceea ce este foarte interesant, lucru care nu le iese tuturor trupelor, chitarile si bassul se imbina perfect cu tobele, formand un sound omogen. Accentele de symphonic pica perfect, nu sunt prea lungi, cat sa plictiseasca sau sa strice atmosfera de album de metal, ci sunt cat trebuie, in asa fel incat soundul sa se imbunatateasca si sa fie cat mai diversificat. Instrumentalul „The Omniscient” este extraordinar si iti da posibilitatea sa tragi in aer in piept, sa te relaxezi si sa te pregatesti pentru o noua repriza de metal.

Ideile baietilor sunt foarte bune si sunt bine puse in practica, albumul se cere reascultat, analizat. Fanii metalului tehnic nu vor fi deloc dezamagiti. Soundul este fresh, este puternic, din cate am observat, trupa este excelenta live, asadar are toate sansele sa ajunga din ce in ce mai mare. Oricum, se remarca din noul val de trupe aparute in ultimii ani si completeaza lista numelor care fac cinste genului tehnical metal cu accente deathcore, dintre care as putea aminti After The Burial, Between The Buried And Me, Woe Of Tyrants, Within The Ruins, The Soulless sau Becoming The Archetype .

Singlelul ales de trupa pentru a promova albumul si la care au turnat si un videoclip, este reprezentat de piesa „Recreate”, una dintre cele mai bune si mai puternice de pe album. Eu cred ca trupa o sa ajunga mare daca va continua pe directia asta si daca va reusi sa se autodepaseasca cu urmatorul album. Oricum, recomand ”The Discovery” oricarui ascultator de metal care nu se teme de putin core pe ici pe colo si care este dispus sa acorde trupei o sansa. In plus, versurile sunt foarte bune, puternice, refrenele iti raman in minte si numele grupului este interesant. So „a new journey awaits you” daca asculti albumul, o calatorie prin senzatii, sunete, melodicitate, brutalitate, o calatorie din care o sa iesi cel putin cu o senzatie placuta si chiar cu gatul frant de la headbanging. Nota 10.