Cronica Bucovina si Shadowsong la Iasi

Cronica Bucovina si Shadowsong la Iasi
Pentru seara trecuta se anunta in Iasi in Dublin Guinness Pub incepand cu orele 21 concert cu ShadowSong si Bucovina. Am ajuns la locul cu pricina in jurul orelor 20 si am fost impresionata de noua locatie.

Nu mai fusesem in acest local dinainte de renovare si schimbarea numelui. Cand am vazut atat de multe mese mi-am pus intrebarea Oare unde s-or desfasura pletele, cand va fi cazul?, parandu-mi-se ca nu era loc de asa ceva pe-acolo. Si mai mare mi-a fost uimirea sa vad barul in spatele scenei. Oricum, un punct forte este ca noul local are si toaleta pentru femei, caci in vechiul Ethos sau Sundays, daca nu erai destul de curajoasa sa mergi la toaleta la barbati, trebuia sa astepti mult si bine la cea din holul Casei de Cultura a Studentilor, fiind un singur WC, aratand groaznic si cu un iz pe masura.

Pe la orele 20:30 au inceput probele de sunet. Sunetul de pe scena se auzea cu putere si din boxe amplasate in tavan chiar in capatul salii, spre intrare, ceea ce mi s-a parut un lucru bun. Cred ca Misu din Bucovina a testat tobele cel putin vreo 10 minute, iar, la un moment dat, auzul clapelor lui Manu m-a facut sa cred ca trebuia sa inceapa concertul. Dar a mai durat ceva timp.

Pe la 21:15 au inceput sa cante cei din Shadowsong. Avand in vedere ca era primul concert in care ii vedeam, impresia a fost una mai mult decat placuta. Si publicul ascultator de gen a fost impresionat intr-un mod placut. Au avut cateva probleme tehnice pe la inceput, caci nu se stie cui ii tot suna telefonul mobil si crea un efect foarte neplacut in boxe, dar in rest s-a auzit bine, dupa unii a fost chiar un sunet foarte bun.

A fost o prestatie reusita a celor de la Shadowsong, chiar au creat ceva agitatie in primele randuri, iar dupa vreo trei sferturi de ora de cantat au inviorat si mai mult publicul cu ultima piesa, cover dupa arhicunoscuta Mourning Palace de la Dimmu Borgir. Chiar am fost placut surprinsa de prima trupa a serii, care, dupa opinia unora, promite foarte mult.

A urmat o pauza de vreo 15 minute, iar pe la 22:15 au inceput si Bucovina. La inceput am stat mai mult prin spatele salii, unde imi suna cel putin ciudat. Prima mea reactie a fost de dezamagire, ceva nu mi-a placut.

Am ajuns apoi si pe langa scena si am realizat ca, intr-adevar, inca n-am reusit sa-mi scot din cap piesele pe care le stiam de pe Ceasul aducerii-aminte, parca tot nu suna bine cu clape piesele vechi, mai bine ar fi mers un fluier sau ceva asemanator, daca tot era sa fie modificate.
Bucovina au cantat si o piesa noua, Piatra Doamnei, daca am retinut bine numele, care, desigur, suna bine cu clape.

La prima masa din fata scenei era un grup foarte vesel, caci pe acolo se bausera in mod perseverent beri la halba de un litru, care canta cu entuziasm Canta cucul bata-l vina, de rasuna Bucovina... Pana la urma le-a fost indeplinita dorinta indivizilor veseli si a fost cantat si cover-ul dupa piesa respectiva din folclor.

La un moment dat, dupa una din piese, baietii si-au luat niste scaune, pe care s-au asezat, urmand o remarca, din partea lui Crivat, de genul Dar sa stiti ca nu urmeaza o piesa acustica. In mod cel putin paradoxal, a urmat Naprasnica goana, dupa care s-a renuntat la scaune, din respect pentru publicul care statea in picioare. Imediat a urmat Strasnic neamul meu, unde agitatia din sala a fost pe masura.

Au fost ceva probleme cu sunetul, pentru ca din cand in cand nu se auzea vocea. Cel putin la Luna peste varfuri nu s-a auzit deloc vocea lui Luparu, apoi nici cea a lui Crivat. Aceeasi problema a survenit si la alte piese.

Indragiti mult de public, Bucovina au fost chemati pentru cateva bis-uri, unul dintre ele fiind, desigur, tot Canta cucu-n Bucovina, la insistentele grupului vesel de la prima masa si nu numai. La final, dupa cum promisesera, au extras numarul unui bilet din urna, pentru a acorda ca premiu un tricou cu trupa. Primul extras a fost numarul 187, daca-mi amintesc bine, dar cum nu mai era in sala, a mai fost extras inca un bilet.

Dupa un concert de peste o ora, care s-a terminat in jurul orelor 23:30, se pare ca Bucovina se mentin fermi pe pozitie si au reusit, din nou, un concert incendiar, in care au ridicat de pe scaune tot publicul.

Incidente neplacute nu prea stiu sa fi fost, s-a spart cel putin un pahar, ca atat am vazut eu, desi nu cunosc circumstantele. Locatia a fost una bine aleasa, s-a gasit si loc de dat din pleata, speram sa se mai tina concerte acolo. A urmat rockoteca, dar n-am mai stat. Unii au mai ramas, altii au plecat in Taverna sau la alte destinatii.

Waldgeist