Bullet for my Valentine - Fever (cronica de album)

de Chris Chris

De ce am ales sa fac cronica la acest album desi exista alta la el, ei bine am vrut sa arunc cartile pe masa, asa cum sunt ele, despre acest album incercand sa fiu cat mai obiectiv, desi sunt fan al trupei.

Stim bine ca metalcore-ul nu este vazut prea bine in ochii comunitatii metal. Per total subgenul in sine are foarte multe trupe copy/paste, unele foarte neoriginale, foarte neinspirate, dar printre atatea ambalaje aruncate gasim si trupe metalcore care totusi canta ceva mai bine si au ceva de zis. Un exemplu ar fi Concept Insomnia care mai adauga si niste elemente de progressive in sunetul lor (gratie OST Mountain Fest pentru descoperire)

Bullet for my Valentine nu cred ca poate fi numita printre trupele care au ceva de zis, sau daca au totusi ceva de zis, probabil banii vorbesc. Cert e ca desi au potential ca muzicieni, ar fi cazul sa arate ceva mai multa seriozitate in ceea ce fac, iar urmatorul album al lor ar trebuie sa clarifice (pentru mine si probabil alti fani) ca sunt in stare sa scoata un album bun, un album cu ceva riscuri asumate, un album mai putin ?comercial? .

Ajunge cu introducerea plicticoasa, vorbim despre Fever, cel de-al 3-lea album al galezilor. Ei pentru fanul lor obisnuit este cam ceea ce au mai scos, n-au riscat, ba chiar poti spune ca sufla in iaurt, desi nu s-au ars nici macar cu ciorba. Albumul sufera foarte mult la capitolul originalitate. In tema cu numele lor si genul, evident ca versurile abordeaza problemele adolescentului. Totusi luand in considerare materialele precedente se observa ca sunt lucrate mai bine. Structura pieselor e simplista, si dau senzatia ca n-au invatat nimic dupa albumele "The Poison" si "Scream Aim Fire"

Riff-urile evident inspirate din Maiden, unele chiar interesante, insa aceste momente care ridica albumul in sus creand momentum, toate se duc de rapa din cauza cliseele subgenului. Productia albumului e buna, performanta celor din trupa e ok, ba chiar vocea lui Matt si-a revenit, el reusind sa faca tipete ca inainte (side note: a avut laringita si s-a operat in 2008, astfel ca performanta lui vocala a avut de suferit – daca sunteti curiosi check out performanta la Rock am Ring din 2008 si va veti convinge de faptul ca si-a revenit).

Ce piese ar merita ascultate, dpdv al celor care nu asculta metalcore-ul de obicei sau deloc: Fever (inceputul e chiar bun si e despre cum vrea sa intretina relatii sexual cu o prostituata, ceea ce mai schimba aerul de m-a parasit, sufar, f**k my life) si The last fight.

Cum spuneam, daca baietii au ceva de demonstrate, ar fi bine ca urmatorul album sa reflecte acest lucru. Personal mi-a oferit placere sa-l ascult, dar nu pot sa spun ca vine des prin playlist.

Nota: 6/10