Cronica Bullet for My Valentine si As I Lay Dying in UK

Sala din Hammersmith Apollo are o capacitate de peste 8000 de locuri si cred ca este cea mai mare sala in care au cantat pana acum Bullet For My Valentine. Biletele s-au vandut cu cateva saptamani, daca nu chiar luni inainte de show, datorita succesului pe care l-a avut trupa in Marea Britanie si in mare parte datorita trupelor mari din deschidere. Incredibila trupa de metalcore/hardcore As I Lay Dying a adus o mare parte din public, care a venit cu siguranta numai pentru ei, iar proaspata trupa The Gallows a reusit sa agite putin oamenii cu setul lor live excentric si agresiv. Din pacate, coada care se intindea foarte mult, si era mereu in crestere, nu ne-a permis mie si prietenului meu sa ii vedem pe The Gallows. Sunetul a fost cam slab, mai ales la trupa din deschidere, As I Lay Dying. Imediat cum au urcat pe scena si au inceput cu piesa "Confined", multa lume se intreba de ce se aude atat de incet. De ce puteam sa aud fetitele abia trecute de 14-15 ani chicotind si razand cand erau impinse spre mosh-pit? Toate astea cand sunetul monstruos al trupei As I Lay Dying trebuia sa rasune asa in cat sa nu se mai auda nimic altceva. Am incercat sa ma mut mai in fata, in spate sau in parti, dar sunetul era la fel de prost, desi prietenul meu spunea ca se auzea foarte bine sus, pe scari. Melodii ca "Meaning In Tragedy", sau "Forever", de la sfarsit, au sunat dupa parerea mea prea bland. De fapt sungura piesa care s-a apropiat cel mai mult de acceptabil cred ca a fost una dintre cele din final, "A Long March", si a reust asta doar pentru ca nu prea avea parti melodice si continea multe growl-uri brutale. Mi-a parut sincer rau, pentru ca mi-a placut foarte mult sa ii vad pe As I Lay Dying, mai ales cu vocalul Tim Lambesis saring pe scena ca un nebun si agitand publicul prin aplecarile sale peste bariera.

Apoi, ca prin minune, toate problemele de sunet au disparut, imediat cum au urcat pe scena Bullet For My Valentine, cu o explozie de efecte de foc in amandoua partile scenei. Scena afost ridicata putin in spate, asa incat tobele sa fie cu cativa metri mai sus. Matt a aparut imediat pe scena pentru a scoate urletul lui "YEAAAAAAAHHHHH!!", iar piesa "Her Voice Resides" a continuat direct din introducere. Cu un sunet foarte clar, trupa a trecut prin mai multe dintre piesele lor cunoscute. Cred ca la un moment dat chiar toata lumea din public canta

versurile

la piesele "Suffocating Under Words Of Sorrow" si "Four Words To Choke Upon". Au fost si cateva mosh-pituri intense desi nu se compara cu cele teribile de la As I Lay Dying. Trupa a cantat si o piesa noua numita "Scream. Aim. And Fire" si desi nu am mai auzit-o pana acum, mi-a placut din prima. Daca stiti piesa "Breaking The Law" de la Judas Priest, imaginati-va refrenul cantat de trei sau patru ori mai repede si intr-un mod metalcore, acompaniat de cel mai bun solo al celor de la Bullet For My Valentine. Desi nu am fost prea entuziasmat de albumul nou, aceasta piesa chiar m-a facut sa ma mai gandesc.

Desi spatiul dintre scena si bariera care o separa de public era de aproape patru metri, trupa tot a reusit sa intretina atmosfera. Asta pana cand formatia cantat coverul "Creeping Death" de la Metallica, cand boxele din fata deodata au fost inchise, cu cateva secunde inainte ca trupa sa intre in miezul piesei. Oamenii strigau disperati "TURN IT UP! TURN IT UP!" pentru ca nimeni nu auzea ce se canta pe scena. Dupa aceasta defectiune, mosh-pitul nu a mai prins aceeasi energie, nici macar la piesa "Tears Don't Fall". Iata si setlist-ul celor de la Bullet For My Valentine:

1. Introducere
2. Her Voice Resides
3. Suffocating Under Words Of Sorrow