Cronica Avskild, Cadavrul si Spectral la Viking

Sfarsit de saptamana, vineri seara concert MetalHead organizat in club Viking. Public destul de numeros dar cumintel" as putea spune. Seara Death Metal avand in deschidere Spectral (Pitesti), CADAVRUL (Constanta) si cap de afis Avskild (Bucuresti).

In jurul orei 22 au urcat Spectral. Frumoasa reprezentatia tinerilor pitesteni. Sunet destul de omogen pentru o trupa aflata la inceputul drumului.

Multe solo-uri inspirate alternand pasaje fara efect cu cinele adaugate, riffuri simple, accelerari de tempo de la mediu spre rapid, toate incadrandu-se intr-un death tehnic inspre genul formatiei Death. Cateva pasaje de bass apoi tema preluata pe chitara si transformata in solo, mers ascendent spre viteza voita, ruperi de ritm, pasaje sacadate la care se adauga voci alternate cand scream cand growl in ton cu genul abordat.

La final cover Death Zombie Ritual.

Au urmat Cadavrul. Death grind nemilos si fara urma de compromis de la primele acorduri cu doua voci in dialog". Piese scurte cu pasaje simple si usor de retinut, diferente de viteza cand lent cu riff-uri grele sacadate cand in viteza, bataie clasica fus + premier cu break-uri intercalate, ruperi de ritm, texte gore la care se adauga omniprezenta pedala dubla. Punctul culminant l-a constituit The enemy inside" cover Six Feet Under care fara a se ridica la nivelul americanilor a amplificat totusi agitatia publicul din Viking .Asteptam cu interes un Demo un album.

Iata si momentul principal al serii, Avskild. Cu doi membri noi Andrei Clodius chitara solo si Radu Matric tobe trupa a demonstrat ca se poate descurca si iesi din impasul despartirii".

Intro ambient pe clapa cu adaugare a celor doua chit in riff-uri lente continuand intr-o prima piesa instrumentala. Death metal agresiv si ciudat bazat mai mult pe dialoguri intre cele 2 chitari cu pasaje cand sacadate lente cand rapide in dublu panat, tempouri diverse, solo-uri de tobe cu trecere directa la ritm alert ar fi cateva din ce a urmat. Din pacate sunetul nu a fost asa de bun, sincer nu-mi explic dar Avskild s-a auzit mai rau decat trupele introductive. Trecand peste acesta problema baietii si-au sustinut recitalul de aprope o ora cu hotarare si animand tot timpul publicul. Cover Arch Enemy.

Incheiere cu clasica piesa Time in a bag", foarte degajat cantata fata de concertele precedente.

Nightshade

22.03.06