Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti
Iata ca in 2007, cu o intarziere de aproximativ 8-10 ani, am apucat sa vedem si noi Cannibal Corpse in Romania. Pe data de 6 martie, Studio Martin a gazduit unul din cele mai importante showuri de metal extrem din Romania, adunand 4 trupe ce ne-au incantat urechiile timp de aproape 5 ore. Voi incepe croologic. Punctualitatea binecunoscuta a organizatorilor si-a spus din nou cuvantul, concertul incepand fix la ora 19:00. As putea spune ca a inceput chiar prea devreme, majoritatea publicului fiind inca afara. In primul rand, ar trebui sa spun cateva cuvinte despre locatia cu pricina si anume Studio Martin. Este o locatie interesanta ce poate gazdui concerte metal, insa nu de asemenea amploare. Cei aproximativ 600 de oameni prezenti au incaput cu greu aseara, durand aproape 15 minute sa ajungi pana la bar in conditiile in care distanta de la bar la scena nu era extraordinar de mare. As spune ca un concert la care sa participe 300 de oameni ar fi perfect. Pretul berii a fost ok. Am putut gasi Ursus la doza la un pret acceptabil precum si o bere la draft de care nu am auzit pana acum (ceva gen 1742, foarte proasta de alftel). O mare problema a fost caldura. Nu stiu cum a fost pentru oamenii care au stat spre iesire, dar pentru publicul din fata scenei a fost o adevarata sauna. Va spun sincer, nici in Underworld nu era atat de grav. Asta insa este o problema ce poate fi ignorata daca luam in calcul acustica foarte buna a salii si faptul ca pentru prima oara, toata lumea a putut vedea ce se intampla pe scena, ea avand o inaltime de aproximativ 3 metri.Si acum, trupele:

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Atlantis- Nu am prins prea mult din recitalul nemtilor, insa nu m-au impresionat cu nimic. Un stil ciudat, in sensul ca nimic nu este fix. O piesa e death, alta o da spre doom, alta spre black. Bineinteles ei au reprezentat trupa de sacrificiu, caci pe muzica lor s-a reglat sunetul pentru restul trupelor.Ori se auzea chitara prea tare, ori vocea, ori chitara a 2-a. In nici un caz tobele, care reprezentau punctul forte al acestei trupe. Recital scurt de aproximativ 25 de minute din care nu prea am retinut mare lucru.

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Urkraft- A fost prima trupa pe care s-au incins spiritele. Si anume un asa zis moshpit, tipic romanesc. Domne, unde ati invatat ca e misto sa va trantiti pe jos si sa va impingeti intre voi doar ca sa vedeti care da mai tare. Probabil asta e concursul de barbatie la romani. Eu nu am nimic impotriva aceastei forme de manifestare, mi se pare chiar tare, insa romanii chiar nu inteleg ce e aia un moshpit. Cat despre Urkraft, baietii presteaza un death ce imi aduce putin aminte de At The Gates, insa predominante sunt influentele din tabara Roadrunner Records. Baietii au si un clapar, care sincer nu prea am inteles ce cauta pe acolo, pasajele pe care acesta le interpreta puteau fi cu usurinta puse pe un cd care sa mearga in timp ce acestia cantau(vezi trupe mai mari, gen Hypocrisy). Cat despre sunet, pot sa spun ca a fost ok, desi mai mult volum nu strica nimanui. Mi-au placut baietii. Un metal interpretat corect, riffuri inovative, adica pe scurt muzica de calitate.

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Disavowed- Va spun sincer, era motivul principal pentru care am venit aseara. Si nu m-au dezamagit. De la muzica pana la prestatia scenica, trupa primeste nota 10. Pentru cei ce nu ii stiu, Disavowed presteaza un death brutal ce impresioneaza prin viteza(ceva gen Aborted) si tehnica( avand elelemente de mathcore). Va spun ca ati pierdut un show pe cinste. Stiam de mai demult ca vocalul lor e cam sarit de pe fix. Fiind dotat cu un microfon wireless, acesta nu a avut nici o jena sa se apuce de stage diving si sa cante in acelasi timp. S-a plimbat prin sala, toata lumea urmandu-l de parca ar fi fost o zeitate. Moshpit a fost din plin. Au fost si momente de "karaoke", in care publicul a fost lasat sa-l inlocuiasca pe vocal. Playlistul a constat din piese ceva mai vechi, precum si din creatii prezente pe ultimul lor album. Sunetul a fost foarte bun, tocmai de aceea am putut sa ascult cu mare placere muzica celor de la Disavowed. Un punct in plus pentru tobar si vocal care au fost mult mai presus de asteptari.Cei ce nu au ascultat Disavowed, le spun sa o faca pentru ca nu veti ramane dezamagiti.

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Cannibal Corpse- Momentul pe care toti il asteptam. Eu nu prea il asteptam, fiind inca hipnotizat de Disavowed si constient de faptul ca o sa mai dureze circa 30 de minute pana cand americanii o sa urce pe scena. Trecem peste pauza si ajungem la clipa in care una din cele mai importante nume ale metalului extrem si-a facut aparitia pe scena din Studio Martin. Un public entuziast si un Fisher care m-a lasat masca, mai mult prin statura decat prin voce. Nu prea am ramas impresionat de muzica, probabil pentru ca ii ascult de ani de zile si m-am plictisit. Totusi, ma asteptam la ceva mai mult din partea lor. Intradevar, oamenii sunt meseriasi(O Brien era de neoprit, chiar nu puteai sa tii pasul cu el), dar deja nu ma mai impresioneaza prin muzica, ci doar prin prestatia scenica.

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Mi-a placut atmosfera creata de O Brien si Alex, precum si Fisher care are un stil inconfundabil. Playlistul a fost destul de ok. S-au cantat piese de pe "Kill", "The Wretched Spawn" precum si piese ceva mai vechi precum "I Cum Blood", "f****d With A Knife", "Born In A Casket", "Vomit The Soul", "Devoured By Vermin" sau " Hammered Smashed Face". Ce m-a uimit( si in nici un caz nu e de bine) a fost faptul ca dupa 5-6 piese in care Fisher nu a vorbit deloc cu publicul, au inceput sa se auda cateva voci din public care scandau "Du-te bah acasa", "Say Something man!" sau "M**E Bah!". Asta e trist. Oameni buni, asta e stilul Cannibal Corpse. Daca vreti comunicare trupa-public, va sfatuiesc sa mergeti la Manowar:). Alt lucru trist, a fost prestatia tobarului care nu a impresionat deloc. Sa fi fost oboseala, batranetea sau bautura nu stiu. Cert e ca am vazut Dvd-uri in care suna mult mai bine. Si ca tot vorbim de Dvd-uri, concertul de aseara a fost aproape identic cu ultimul material video, scos in 2006(imi scapa numele). Fisher a avut pana si aceleasi replici, culminand cu binecunoscuta "keep f*****g supporting metal" pe care o tot spune de cand s-a apucat de muzica. Moshpit nu prea a fost, publicul fiind inca obosit din cauza celor de la Disavowed. Ca tot suntem la capitolul public, pot sa zic ca sunt dezamagit. Ma asteptam la dementa generala. O dementa care nu prea a fost caci daca fac o comparatie intre CC si Disavowed pot sa spun ca a doua trupa castiga detasat la capitolul reactii din partea publicului. Despre sunet se poate discuta mult. In primul rand, au fost momente in care totul era prea tare(volumul pentru CC fiind de 2 ori mai ridicat fata de restul trupelor), chitarile erau prea in fata in comparatie cu vocea, iar din tobe nu prea intelegeai mare lucru.

Cronica Cannibal Corpse la Bucuresti

Dar per total, pot sa spun ca sunetul a fost ok. Despre oamenii insarcinati cu securitatea, pot spune ca se putea si mai rau. Intradevar au avut momentele lor de "glorie" dar per total a fost ok. Ultima piesa a celor de la Cannibal Corpse a fost "Stripped, Raped and Strangled", moment in care chitara lui O Brien a cedat, iar acesta a trebuit sa o schimbe doar pentru a interpreta ultimele riffuri de chitara. Si cu aceasta, Cannibal Corpse si-au luat rams bun de la romani. Felicitari organizatorilor, precum si trupelor si publicului.

Poze: ShitGrinder (thanks man!)