Cronica Celelalte Cuvinte 25 de ani

Cronica Celelalte Cuvinte 25 de ani

Cu 25 de ani in urma, si anume pe 13 decembrie 1981, tinerii care-si spuneau Celelalte Cuvinte sustineau primul concert la Casa de cultura a studentilor din Timisoara. Vazand cifrele imi dau seama ca formatia mea preferata din muzica romaneasca exista de pe vremea cand eu nici nu eram in plan. Si nu degeaba, toti acesti ani regasindu-se din plin intr-un concert in care trupa a aratat ca stie sa se adreseze ascultatorilor de muzica rock de toate varstele.

Ce am vazut organizat de Asociatia Culturala Romano-Irlandeza pe scena Teatrului National a fost un concert energic, o muzica extraordinara pentru un public ce a umplut sala pana la refuz. Sonorizarea a fost buna (asa cum ma asteptam, e totusi teatrul de stat), puternica (eu nu stiu cum au rezistat unii langa monstrii aia de boxe) si, din cate am inteles de la cei care au fost in loja, si acolo s-a auzit bine. Cam asta ar fi cadrul general, acum despre ceea ce n-au oferit Calin Pop (chitara / voce), Marcel Breazu (bas / backing), Tiberiu Pop (clape / backing), Leontin Iovan (tobe) si Ovidiu Rosu (sunet)...

Piesele au fost in mare majoritate cele cunoscute si ma gandeam ca este ceva sa umpli cu astfel de piese mai bine trei ore de muzica fara sa plictisesti si fara sa pierzi contactul cu publicul. Fara a dori sa redau exact setlist-ul, trebuie sa mentionez: Asa e viata mea, Pasarea de plumb, WWW, Neam blestemat, Se lasa rau, Comoara, La ceas tarziu, Fantana suspinelor, Daca vrei, Scrisori iubite, Intre vise, Zmeie, Iarba prin par, Un sfarsit un inceput, Daca vrei, Armaghedon, Lupii, Despartire. Fantana suspinelor mi-a amintit de ce m-am indragostit de acesta formatie si de ce am considerat-o de la prima ascultare drept cea mai buna de pe la noi.

Evident, este o parere personala, dar nu stiu cate trupele care care au tinut stindardul sus inainte de '90 au atins gradul lor de originalitate, provenita atat din timbrul vocal unic al lui Calin Pop, cat si din versurile pieselor. De asemeni, Neam blestemat este una din piesele mele preferate si ma bucur de fiecare data cand o aud live, din Comoara n-o sa-mi iasa niciodata din cap ultimele versuri (Ce folos / Daca aduni / Ura si minciuni?), Iarba prin par a ridicat sala in picioare, iar la Daca vrei mie aproape ca mi-au dat lacrimile, fiind piesa mea de suflet. Intre vise este o piesa noua frumoasa, dar Zmeie este geniala, sper ca viitorul album sa o aiba drept referinta.

Cele trei ore de Celelalte Cuvinte s-au incheiat de parca nici n-au fost cu un La multi ani cantat de public din toata inima. Continuarea a constat in after-party-ul din club Utopia, cu sesiune de autografe si un pahar de vorba, toate evident avand ca fundal piesele de care abia ma despartisem, dublate de proiectii video.

Drept incheiere, aurmatorul mesaj: Multumesc, Cuvintelor, pentru un concert care m-a lasat fara cuvinte! La multi ani, la cat mai multi, pentru ca noi, fanii avem nevoie de voi!

MAD