Cronica Celelalte si aceleasi Cuvinte in LMC

Live Metal Club a implinit weekendul trecut un an de existenta, evenimentul fiind sarbatorit prin doua concerte, vineri 9 mai si sambata 10 mai. Desi biletul era putin cam piperat avand in vedere line-up-ul, seara de vineri care i-a avut ca invitati pe Celelalte Cuvinte si pe Dakonia, s-a bucurat de prezenta a aproximativ 250 de persoane, care au umplut mai toate mesele si spatiul din fata scenei. Concertul a inceput cu o intarziere de aproximativ jumatate de ora, intarziere datorata cozii de rockeri de la intrare. Oricum nu a contat pentru ca se anunta o seara de exceptie.

Unul dintre lucrurile interesante de observat a fost prezenta unor oameni pe care nu i-am mai vazut de foarte multa vreme, decat pe la Deep Purple sau la serile de folk din Utopia. Din publicul "usual" al clubului nu cred ca am recunoscut 10 persoane. Se pare ca Celelalte Cuvinte au publicul lor fidel, lucru foarte normal, oameni care gusta din metal maxim o Metallica sau un Iron Maiden, adica, cu totul alti rockeri decat cei obisnuiti cu mosheala si pletele in vant 24 din 24.

Seara a inceput cu concertul trupei Dakonia, pe care o vad a doua oara anul acesta. Desi prima oara nu m-au convins, de data asta, datorita sunetului mult mai bun si a experientei adunate in ultimele luni, baietii au sunat cu mult mai bine si mai inchegat. Incet incet publicul s-a obisnuit cu ei, si datorita unui solist care stie sa-si intarate ascultatorii, atmosfera s-a incazlit sesizabil. Ca zona melodica si lirica Dakonia se afla in zona Phoenix a anilor 80, presarata cu multe sound-uri mai moderne. Compozitii destul de simple dar foarte catchy, cu linii melodice usor de urmat si fredonat, o trupa cu melodii pline de voiosie, as putea zice chiar de haiducie.

Multa sinceritate atat pe fetele lor cat si in ceea ce cantau pe scena, si se pare ca publicul a inteles din prima ca baietii sunt pusi pe treaba si incearca sa abordeze cat mai profesionist show-ul din deschiderea unei adevarate legende romanesti, Celelalte Cuvinte. Nota zece pentru Dakonia si pe viitor le doresc sa cante doar in deschiderea unor trupe pe felie, la fel cum au facut-o si vineri, pentru ca acest gen de public le gusta muzica si o inteleg.

Un lucru nostim de notat, este basistul, foarte priceput de altfel, care headbang-uia si riff-uia pe chitara de parca ar fi cantat in Cannibal Corpse :)

Dupa o pauza serioasa in care s-a aranjat scena si s-au facut ultimele retusuri la sunet, Celelalte Cuvinte au inceput in forta, acompaniati de absolut toata lumea stransa sa-i vada, cu Asa E Viata Mea, o piesa arhicunoscuta si care se potriveste de minune cu cei 25 de ani incununati de succese ai trupei. Au fost momente inca de la inceputul concertului in care publicul aproape ca acoperea scena.

Legatura stransa intre fani si trupa a atins cote maxime pe piesele mai vechi ale trupei, cand absolut toata lumea canta si aplauda, atmosfera capatand cote maxime. Playlist-ul a fost foarte variat si a cuprins toate albumele trupei, fiecare piesa bucurandu-se de urale si aplauze indelungate. Ma asteptam ca, compozitiile mai noi sa fie cumva umbrite de cele vechi, dar, nici gand. Fanii cantau cu frenezie absolut fiecare vers, si dadeau din plete la orice riff mai sanatos.

A fost probabil cel mai bun show de club pe anul acesta, care, in mod ciudat, mi-a amintit de prima oara cand i-am vazut live pe la 5 sau 6 ani. Socant este ca trupa pare mereu tanara si la fel cum Robert Plant din zare pare acelasi tanar zvelt si plin de energie, la fel si Calin Pop te "pacaleste" instant, reusind sa pastreze aceiasi atitudine serioasa pe scena si acelasi timbru vocal inconfundabil. Mereu am ramas mirat cum patru oameni atat de simpli si cu anii multi petrecuti pe scena pe care ii au in spate, pot fi atat de sinceri si de altruisti atat cu muzica cat si cu publicul lor.

Ce s-a intamplat vineri seara in LMC este greu de exprimat in cuvinte. Ce va pot spune doar e ca Celelalte Cuvinte au fost bisati de patru ori, la ultimul bis publicul aclamand aproape 5 minute pana si-au convins favoritii sa revina pe scena. O seara frumoasa incheiata cu o rockoteca pe felie, plina de muzica veche si de heavy metal, m-au facut sa ajung acasa rupt de oboseala dar cu sufletul implinit. Avem si noi un Pink Floyd al nostru, mioritic: Celelalte Cuvinte.

Despre seara de sambata, putin mai tarziu, pentru ca acolo lucrurile au stat altfel.