Black Metal: arta spirituala. Primul val, origini si influente (partea 2)


Publicat la: de catre Marcel Mirea | METALHEAD

Black Metal: arta spirituala. Primul val, origini si influente (partea 2)

Comenteaza

Ceea ce am inceput in articolul trecut, voi continua acum, cu o selectie de trupe si piese, fiind randul muzicii sa vorbeasca de la sine.

1. Black Sabbath – Black Sabbath

O sa spun doar atat, ca restul trupelor ce le voi mentionat, nu vor fi existat fara Black Sabbath iar eu nu as fi facut ceea ce fac acum!

2.Motorhead – Motorhead

Motorhead a fost trupa ce a degajat atitudine si motivare spre copii ce-i ascultau in anii 70’ si inceputul anilor 80’, acei copii – o parte - fiind si muzicienii genului despre care vorbesc.

3.Venom – Witching Hour

Desi cele mai sus mentionate au reprezentat culmile extremului in perioadele lor de inceput, a fost Venom care a eralat extremul propriu-zis, urmand prin evolutie sa se manifeste dupa prin death metal, thrash metal sau black metal si derivatele lor.

4.Hellhammer – Messiah

La fel ca Venom, si membri Hellhammer au decis sa se rebele fata de trendurile musicale si sociale dimprejur, luand statusul de opozitie…

5.Celtic frost – Morbid Tales

… Asta pana cand au ajuns la decizia de a se concentra mai mult pe latura muzicala.

6.Mercyful Fate – A Dangerous Meeting

Mercyful Fate a fost prima trupa in care Satanismul nu a fost doar ceva prin care sa socheze publicul de dragul muziciii. Heavy Metalul n-a mai fost niciodata atat de intunecat.

7.Bathory – Necromansy/ Born For Burning/ Massacre

Cand vorbeam despre Bathory in articolul precedent spuneam de aura neagra magica ce inconjuara muzica lor, mai précis primele 3 albume. Toate par sa genereze cate o viziune diferita, primul fancand ascultatorul sa-si imagineze muzica “creata in timpul unui ritual”, al doilea suna ca si cum ar fi cantat de niste creaturi in iad cu un sunet si o atmosfera ce nu a fost realizata nicaieri, atat de autentica aduncand imaginea chiar foarte autentica ainfernului” iar al treilea este inconjurat de ceva mai mult mister cu povesti si legende nocturne.

8. Slayer – Black Magic

Slayer a fost una dintre acele trupe(defapt prima) de thrash ale primei jumatati a anilor 80’ care, in muzica ei aveau componente de black si death metal.

Ajungem in Germania de unde 3 trupe au fost necesare pentru evolutia black metalului.

9.Destruction – Antichrist

Prima, Destruction care cel mai mult si cel mai mult au influentat prin riffurile lor semnatura care au fost o mare influenta pentru chitaristi precum Euronymous, Morgan sau Infernus si muzica lor.

10.Kreator – Under The Guillotine

Dintre cele 3, Kreator a fost trupa care a realizat cel mai apropiat sound de black metal. Asta cu clasicul album “Pleasure To Kill”.

11.Sodom – Blasphemer

Din dorinta de fi cea mai extrema trupe la vremea aceea – dupa cum fiecare trupa aspira -, in mod accidental si prin privitimismul abordarii asupra muzicii, si in muzica Sodom existau doze de black metal.

12.Buldozer – Insurrection Of The Living Damned

As putea spune ca si in cazul trupei Buldozer a fost la fel.

Pentru un moment ma voi orienta asupra influentelor death metalului in black metal si a lui bransa foerte asemenatoare ca sound cu death metalul.

13.Possessed – Exorcist

Possessed, fara indoiala a fost prima trupa de death metal. Asta, desi sound-ul era orintat inspre thrash, era absolut vizil cum nu thrash-ul este cel in control si cum altceva preia controlul. Possessed a fost o trupa foarte mult ascultata de muzicienii black metal, impunandu-si mai mult sau mai putin amprenta peste muzica lor, plus ca aveau si conceptual similar.

14.Death – Beyond The Unholy Grave

Death a preluat ceea ce a fost inceput de Possessed, muzica dupa aceea evoluand si desprinzandu-se – devenind independenta. Albumul “Scream Bloody Gore” a fost unul essential pentru primul val de trupe finlandeze de black.

15.Morbid Angel – Maze Of Torment

Ar fi mai usor sa-I enumeram pe cei din aria black metalului ce nu au fost influentati de Morbid Angel. Dar o sa Dau cateva exemple, totusi. In ceea ce Ihsahn a compus pentru Emperor se gasesc tone de influente Morbid Angel, Dead de la Mayhem declara ca este fan al trupei iar Euronymous ii considera “true death metal” – unii stiu despre ce este vorba in cazul asta -, Morgan de la Marduk spunea ca luand formatia ca un tot, ii considera black metal.

O tara ca Brazilia, care recent la acea vreme iesise de sub dictatura comunista, cu siguranta ca era insetata de muzica, atat trupele consecrate de la nordul lor cat si cele de peste Atlantic sa cante la ei in tara, cat si trupele locale ce nu s-au rezumat la a canta muzica trupelor lor preferate, ci producerea unei muzici originale care sa provina direct de la artist. Erau forte multe trupe care nu doreau decat sa fie cat mai extreme – si cele mai, de multe ori – cantand muzica extrema, la fel ca celelalte cateva trupe incoporand death, black si thrash. Dar, era ceva special si unic ce aceste trupe aveau, si voi mentiona 2 dintre ele:

16.Sepultura – Warriors Of Death

Sepultura este in mdo clar cel mai mare export al Braziliei in materie de metal, si de ce nu musical daca e in contextual relevantei. Pe acest EP, Bestial Devastation il consider a fi in mai mare masura black decat death si thrash, cel mai mult din cauza riffurilor foarte atmosferice, blast beaturilor si intreaga atmosfera realizata.

17.Sarcofago – Satanic Lust

Sarcofago mi se pare cel mai violent punct la care au ajuns black, thrash si death metalul impreuna.

18.Rotting Christ - Restoration Of The Infernal Kingdom

Din Grecia provine aceasta trupa, in contextual in care modul in care s-au rebelat in primii ani impotriva influentei mari a crestinismului prin blasfemie si Satanism. “Satanas Tedeum” este un EP ce combina death si black metal intr-o atmosfera primitiva asemanatoare trupelor braziliene.

19.Blasphemy – Ritual

Primitivismul si brutalitatea acestei trupe canadiene a fost crucial pentru scena Finlandeza dar si o mare influenta printre alti artisti din alte tari dar si unor trupe de death metal.

20.Von – Devil Pig

“True American Black Metal”. Nu am gasit pe youtube varianta de pe primul demo din 1990, “Satanic” dar daca o veti cauta va veti intreba: oare atmosfera norvegiana e chiar asa de norvegiana?

21.Tormentor – Elizabeth Bathory

Influente Bathory, o voce unica si brutala a lui Atilla Csihar si o atmosfera nocturna de peisaj pitoresc din Ungaria, alcatuiesc un album classic. Euronymous fiind foarte impresionat de acest album si vocea lui Atilla, l-a chemat in Norvegia pentru a vocalize pe urmatorul album Mayhem(De Mysteriis Dom Sathanas) iar prin intermediul acestui lucru toti muzicienii din cercul norvegian au ascultat albumul “Anno Domini” si au fost foarte influentati.

22.Samael – Into The Pentagram

Acesta ar fi punctual cand black metalul a inceput sa evolueze nu in sensul violentei, ci devenind mai sofisticat, elaborate si progresiv.

23.Bathory – A Fine Day To Die

Bathory din nou, pentru ca dupa ce Quorthon s-a indreptat spre alte orizonturi musicale, tot a iesit ceva destul de impunator ca sa influenteze un gen precum black metalul. Aceste orizonturi musicale noi sunt si inspiratia pentru trupele ce si-au incoporat cultura si istoria in muzica.


Fa-ti propriul tricou pe Fabrica De Tricouri.

Share

Comentarii:

lord_beliar la 29.01.2012 23:03 - Da-i o bere: -4 +-


Aspirant MODERATOR
si cu astia s-a terminat smecheria: raspunde

Nostradamus la 29.01.2012 21:41 - Da-i o bere: 0 +-


Aici e concurs de agramatisme si necunoastere a vocabularului limbii romane? Daca da, e pe muchie de cutit batalia... raspunde

EmperorIX la 29.01.2012 17:41 - Da-i o bere: -6 +- -

RockOn222 la 29.01.2012 17:55 3 +-


Colaborator
http://1.bp.blogspot.com/_O0Q6yIO1IYU/TScz8WUA9eI/AAAAAAAAAm4/OSoH6V-bOwA/s1600/funny-gifs-hahahaha-no.gif raspunde

EmperorIX | 29.01.2012 19:31 -4 +-

Who's your daddy? raspunde

Tarnish | 29.01.2012 19:58 5 +-

This is your daddy raspunde

EmperorIX | 29.01.2012 20:05 -7 +- -

Starcastle la 29.01.2012 10:31 - Da-i o bere: -3 +-


Acest comentariu a fost sters de un Admin sau de un Moderator! raspunde

allmetal la 29.01.2012 09:54 - Da-i o bere: -3 +-


Acest comentariu a fost sters de un Admin sau de un Moderator! raspunde

Power.of.Darkness la 28.01.2012 18:22 - Da-i o bere: 3 +-


Aspirant
Felicitari si pentru acest articol! Cat despre ... eh haters gonna hate http://gifs4misc.com/wp-content/uploads/2012/01/Finn-Haters-Gonna-Hate.gif raspunde

dperscorillo la 28.01.2012 17:46 - Da-i o bere: 1 +-


Aspirant
Viata e frumoasa, plina de concerte care trebuie vazute, nu de pokemonisti care butoneaza calculatorul si se hartuiesc in mod virtual, ca fata-n fata e mai greu, edh!!!! Asa ca lasati-o mai moale cu injuraturile si atacurile personale, cand nu ne cunoastem! Metalisti din toate tarile, uniti-va!!!! Hail and Kill!!! raspunde

dperscorillo la 28.01.2012 17:56 0 +-


Aspirant
raspunde

breeg | 29.01.2012 11:29 1 +-

frumoasa atmosfera raspunde

dperscorillo la 28.01.2012 17:37 - Da-i o bere: 2 +-


Aspirant
Bah la orice stire trebuie scandal? Penibil zau! raspunde

GeorgeCoB la 28.01.2012 17:42 5 +-


Capitan MODERATOR
Pai ce sa faci cu micii conservatori? raspunde

dperscorillo | 28.01.2012 17:49 2 +-

Aspirant Ai dreptate, corect! Din NIMIC, NIMIC rasare! Sincer sa fiu, nici nu ma mai obosesc sa scriu articole, cu toate ca am destule de spus, dar un singur lucru il mentionez aici: Koncerte metale multa bere si ... cheers!!! raspunde

ganditorul la 28.01.2012 15:55 - Da-i o bere: 9 +-


Aspirant
Omul asta traieste in lumea lui. Am ramas perplex de prost ce e. Un dezaxat. Forever alone level : romcealy. Ce fata are Ma astept oricand sa-l vad pe la metrou cu mana intinsa. raspunde

Tarnish la 28.01.2012 16:06 7 +-


) +1 Tipule ma faci sa rad de ma doare stomacul. raspunde

schmierofdestruction la 28.01.2012 15:25 - Da-i o bere: 6 +-


fiecare formatie care-si permite sa existe are exact numarul de fani de care are nevoie.Batalia hard rock/heavy metal clasic vs extreme metal e mai veche.Greseli de abordare din ambele parti.Fanii extrem metal considera uneori pe buna dreptate (din cauza fanilor) formatiile clasice de rock/metal mult prea ascultate pentru valoarea lor (e adevarat ca unei formati ca Metallica i-au fost ,,violate'' melodiile de atatea ascultari,pierzandu-se orice nuanta de mister si noutate),pe cand cei din latura cealalta dezaproba muzica mai galagioasa pe motic de non-valoare.Greseala consta in faptul ca ,intr-adevar, e mai greu de perceput si ca sa o intelegi iti trebuie macar vreo doi ani de studiu (daca mi se permite termenul),plus ca acestia sunt ceva mai in varsta si nu au prins gustul genului.Eu o sa merg timp de o luna pe rand ,o zi la Metallica,una la Krisiun( ipotetic vorbind ca ar concerta in fiecare zi timp de o luna,pe aici).Zi buna si scuze de prea lunga postare si ca am vorbit pe langa subiectul articolului! raspunde

Megadeth4life la 28.01.2012 11:57 - Da-i o bere: 8 +-


Aspirant
Copii ce sugeau lapte de la tati... daca pe ei ii consoleaza cu ceva ca-si pierd vremea pe un site de pe nu stiu cate conturi si vor sa arate cat de cretini sunt, mie imi e indiferent. Sa-si dea plusuri si la restul minusuri pana le amorteste mana... Societatea din ziua de azi ii lasa pe cei slabi si idioti sa se exprime si ei... raspunde

EmperorIX la 28.01.2012 11:18 - Da-i o bere: -7 +- -

Tarnish la 28.01.2012 11:46 7 +-


Imbecil, cante conturi mai faci ca sa dovedesti cat de penibil esti? Ca tot vorbim de influente: raspunde

EmperorIX la 28.01.2012 10:06 - Da-i o bere: -9 +- -

Megadeth4life la 28.01.2012 10:48 5 +-


Aspirant
Cate conturi iti mai faci? Oricum nu te ia nimeni in serios. raspunde

EmperorIX | 28.01.2012 11:31 -12 +- -

black.metal la 27.01.2012 18:09 - Da-i o bere: 4 +-


Reporter
Din cauza unor imbecili ca romica si somemetal ajung unii oameni sa nu inghita Metallica si sa uite ce albume au scos odata...Cat despre articol, felicitarile mele ! raspunde

romcealy la 27.01.2012 16:50 - Da-i o bere: -9 +- -

GeorgeCoB la 27.01.2012 16:55 8 +-


Capitan MODERATOR
Esti disperat. Te-ai luat de un user intr-un mod stiintifico-fantastic. Iti garantez eu ca vorbesti prostii. Esti ca un papagal saracit, repeti ce spun altii fara sa te documentezi un pic pe situatie. N-am vazut omuleti ca tine in viata mea, jur. raspunde

romcealy | 27.01.2012 17:45 -12 +- -

GeorgeCoB | 27.01.2012 17:51 6 +-

Capitan MODERATOR Frustrare? Frustrarea e la cei care tot cauta un anumit user fara sa aiba cea mai mica idee ca el nu mai e aici. Vorbesti tu de frustrare? Cred ca ai tot dreptul, nu esti tu cel care cauta scandal la fiecare stire cu muzica "extrema". Plangi ca un trist ca se ia lumea de trupele clasice. Ce cauti aici? Te-ai ratacit??? Marcel s-a chinuit sa scrie niste articole foarte bune (felicitari) si s-au trezit alde allmetal si romcealy, ingerii acestui site, sa arunce cu noroi si sa frece lumea la cap cu Metallica. Nu aveti pic de minte si culmea, sunteti si mai "batrani". Chiar m-am saturat de toata treaba asta. O sa va tin numai in mut sa vad ca e dracu' liniste p-aici. Esti penibil in cel mai curat sens al cuvantului. raspunde

romcealy | 27.01.2012 18:03 -11 +- -

black.metal | 27.01.2012 18:11 7 +-

Reporter "poti sa faci ce vrei tu...eu nu caut scandal pentru ca nu ma intereseaza stirile cu muzica extrema..". Atat am citit...daca nu te intereseaza, ce mama dracului cauti aici ?! raspunde

Tarnish la 27.01.2012 19:12 9 +-


Sunt de acord cu partea cu asa zisa "curatenie" daca se incepe cu tine si cu acolitul tau, atunci chiar e o curatenie perfecta. Asa cum si tara trebuie sa scape de lepre, si siteul trebuie sa scape de voi, ca sa fie liniste. raspunde

romcealy | 28.01.2012 01:14 -10 +- -

Megadeth4life | 28.01.2012 09:01 9 +-

Aspirant Nici nu trebuie sa citesc ce scrie fraieru' si cu ce cuvinte vazute in dictionar se da mare, minus din start. Daca la 30 de ani sau cat ai, esti asa de imbecil si penibil... inseamna ca la vreo 50 iei premiul international. raspunde

romcealy | 28.01.2012 11:40 -11 +- -

Tarnish | 28.01.2012 11:48 11 +-

Poti sa sti, pune mana pe carte si cizeleazate ca e clar ca nu esti cu mai multe clase decat trenul raspunde

romcealy | 28.01.2012 12:59 -11 +- -

RockOn222 | 28.01.2012 13:03 10 +-

Colaborator ai auzit Tarnish?sa nu cumva sa cauti filme in locul cartilor...o sa ajungi la fel de prost ca romcealy... raspunde

Tarnish | 28.01.2012 15:56 10 +-

@RockOn222: Lucrul asta a fost punctat de un om ce face parte din paria societatii romanesti. Scoala de arte si meserii te cam invata sa fi la nivel de cocalar, oricum nu prea vezi persoane din afara aceste clasei care isi expun la avatar masini, deja avem de-a face cu un paradox. Am trecut de mult de etapa "gramatica" si am luat licenta la relatii internationale si studii europene, ceva ce tu nu cred ca o sa ai habar si nici nu vei sti vreodata. Spre deosebire de tine, care nu faci altceva decat sa poluezi si indobitocesti societatea romaneasca cu prostie si incultura eu imi canalizez studiile in folosul acestei tari. Oameni ca tine nu fac altceva decat sa arate de ce romanul nu este vazut bine in strainatate. Mai adauga cateva clase la tren si apoi mai poti discuta cu mine, poate vei avea noroc sa intelegi continutul unei carti dincolo de titlu, autor si prefata. Ca tot vorbim de a scrie corect, orice afirmatie incepe cu majuscula. Dar te inteleg, ai chiulit de la ore cand s-a predat acest lucru raspunde

Tarnish | 28.01.2012 15:58 6 +-

acestei clase* typo raspunde

romcealy | 28.01.2012 16:40 -9 +- -

GeorgeCoB | 28.01.2012 17:22 7 +-

Capitan MODERATOR Cat de inutil poti sa comentezi... Omul asta ti-a explicat destul de concis toata treaba dar tu visezi alte chestii. E ratacit rau comentariul tau. Spui multe dar nu ai nici o treaba cu ceea ce a zis interlocutorul tau. Vrei sa dovedesti ca esti exact ceea ce a spus el ca esti? Ar fi foarte bine, mie mi se pare ca esti mai prejos de un cocalar. raspunde

Tarnish | 28.01.2012 17:29 9 +-

Nu e de mirare ca esti la nivelul in care esti, ce e asa rau prin a beneficia de educatie superioara? Ideea e ca daca faci o facultate nu conteaza cu cat iesi ci cu ce cunostinte iesi, iar asta se reflecta la om, la mentalitate si la felul de a se comporta, ceea ce la tine este sub semnul intrebarii. Si nu te deranja sa imi explici tu mie de masini, stai linistit am capatat destula experienta socializand cu diferente elemente perturbatoare sau nu din societatea asta romaneasca. Si nu ai de ce sa fi surprins, exista oameni care fac facultati pentru alte obiective decat a pune cateva randuri in plus la CV si care se reflecta in comportament, limbaj si nivelul de cultura. Pe de alta parte exista factori perturbatori ca tine care distrug ce a mai ramas din spiritul civic romanesc. Si mai largesti orizontul, daca nu chiuleai la orele de geografie poate stiai ca in tara asta exista si alte orase inafara de capitala mahala si deasemenea, daca citeai si te informai ca un om cu un nivel de cultura ridicat care pretinzi ca il ai, poate stiai ca proteste au fost in mai multe orase ale tarii. raspunde

romcealy | 28.01.2012 17:46 -8 +- -

Tarnish | 28.01.2012 18:40 8 +-

Bun dar fa in asa fel incat ignoranta sa persiste, si mai usor cu episoadele de om schizofrenic. Daca poti sa respecti asta, nu cred ca mai avem pentru ce sa ne certam, si nu cred ca o sa mai fie subiect de cearta nici cu ceilalti useri. raspunde

allmetal la 27.01.2012 14:13 - Da-i o bere: -10 +- -

Megadeth4life la 27.01.2012 14:19 10 +-


Aspirant
Ratiunea pentru care existam este alcatuita din literele cu numerele: 1,4-3,9 din cunvantul metallica. raspunde

Megadeth4life | 27.01.2012 14:20 3 +-

Aspirant cuvantul* raspunde

allmetal | 27.01.2012 14:25 -11 +- -

glenbenton | 27.01.2012 14:37 -12 +- -

chriscyrus | 27.01.2012 14:53 11 +-

Aspirant bai nenea somemetal, nimeni nu s-a luat de metallica si nu s-a incins niciun puber, doar s-a alaturat unei discutii ce nu o fixa pe metallica un pupincurist raspunde

Megadeth4life | 27.01.2012 15:28 8 +-

Aspirant Incearca si el sa para cunoscator si cand cineva ii raneste sentimentele revine la abordarea de troll. raspunde

Tarnish la 27.01.2012 14:50 9 +-


@allmetal Ratiunea mea de a exista pe pamant e sa scuip intre ochi retarzi ca tine...si nu Metallica, care a fost vocea unei generatii. Acum e timpul pentru altii sa aibe ceva de spus si sa lasam mortii sa se odihneasca. Mai cizeleazate unpic si renunta la conservatorismul asta tampit, pierzi jumate din viata in felul asta. Sincer sa fiu, poate ca acum 6-7 ani, imi placea Metallica la nebunie, acum in comparatie cu Death, Morbid Angel, Bathory, Mayhem, etc nici nu le-as trada pentru Metallica, unu la mana pentru ca nu mai merita, si doi la mana, i-am auzit atat de mult incat si corpul si mintea la un moment dat se satura. raspunde

romcealy | 27.01.2012 16:54 -10 +- -

Tarnish | 27.01.2012 19:10 10 +-

Baiete, cred ca ai grave probleme cu rotitele, eu zic sa te duci la un psiholog bun sa le mai curete de praf ca sa functioneze, ca e grav. Si pe la scoala daca se poate ca nu cred ca ai cu doua clase mai mult ca trenul. Uite de asta nu imi mai place mie Metallica, pentru ca ma consider fan al unei trupe ce are doi lingai (tu si dickmetal), asa zisi fani. Nush daca sunteti fani sau doar obsedati dar cred ca varianta a doua e mai plauzibila. Nu e prima oara cand esti penibil, si ca tot te intrebai de ce te vorbeste lumea pe la spate, dute la sursa mai bine poate sti sa taci din gura cand trebuie. raspunde

Megadeth4life | 28.01.2012 08:57 11 +-

Aspirant In cazu' lu romica e masterbation and rock 'n 'roll. raspunde

Starcastle la 27.01.2012 13:39 - Da-i o bere: -12 +- -

chriscyrus la 27.01.2012 13:54 8 +-


Aspirant
)))) tehnic si ideal vorbind, ce ai scris tu acolo este total pe langa subiect si da dovada de un pupincurism de care s-ar mandri basescu daca ar primi la adresa sa raspunde

Megadeth4life la 27.01.2012 13:55 9 +-


Aspirant
Tot "tehnic si ideatic" tu esti imbecil. raspunde

Warg | 27.01.2012 14:07 9 +-

Aspirant ktulu ist krieg raspunde

allmetal | 27.01.2012 14:34 -11 +- -

Anubis_92 la 27.01.2012 13:08 - Da-i o bere: 8 +-


Aspirant
articolul asta mi-a trezit o dorinta si mai mare sa il vad pe Diamond in Romania:X raspunde

Anubis_92 la 27.01.2012 13:08 7 +-


Aspirant
raspunde

allmetal la 27.01.2012 11:52 - Da-i o bere: -12 +- -

Warg la 27.01.2012 12:06 3 +-


Aspirant
si cum se leaga asta cu black metalul? Corect, primu' album RW avea versuri despre satana & stuff, dar muzica era in aria speed-power metal (care aparea in acel moment in Germania odata cu RW si Helloween - Walls of Jericho). Care Helloween au fost si ei pe acea compilatie cu Hellhammer (Death Metal 1984), si Walls of Jericho este unul album cat se poate de heavy, si unul dintre cele mai interesante albume ale acelei perioade. raspunde

allmetal | 27.01.2012 12:11 -12 +- -

Warg | 27.01.2012 12:16 3 +-

Aspirant well, desi fara indoiala ca Black Sabbath au contribuit decisiv la definirea metalului ca ansamblu, nici eu nu ii consider relevanti pentru Black Metal. In schimb ii consider influenta majora pentru Doom Metal, care e cu totu' alta mancare de peste E un pic exagerat, dar poti sa scrii despre orice subgen al metalului si sa ii citezi pe Black Sabbath ca influenta (chiar daca la mana a 7-a) raspunde

allmetal | 27.01.2012 12:24 -13 +- -

Megadeth4life | 27.01.2012 12:41 9 +-

Aspirant Cum nu sunt Black Sabbath relevanti si cum e exagerat sa-i mentionez in context? As fi curios? raspunde

Megadeth4life | 27.01.2012 12:45 9 +-

Aspirant Si daca in primul album Running Wild versurile sunt despre niste filme horror asta inseamna ca e black? Inseamna ca si Number Of The Beast e la fel? raspunde

chriscyrus | 27.01.2012 12:51 7 +-

Aspirant presupun ca, atunci cand citezi pe black sabbath si motorhead ca fiind influente, in cazul de fata, e mai mult la nivel de ce au resimtit oamenii din primul val la momentul respectiv despre ceva atat de diferit la acel moment, si mai putin ca influenta in sunet... raspunde

Warg | 27.01.2012 12:51 6 +-

Aspirant Despre Black Sabbath, credeam ca am explicat in acel comment Sunt o influenta generala asupra metalului per ansamblu, corect, dar nu ii vad ca o influenta majora asupra black metalului in particular. Si evident ca exprim o parere personala cand zic ca ii consider un pic fortat mentionati, daca altii considera diferit, e o lume libera raspunde

Megadeth4life | 27.01.2012 13:47 10 +-

Aspirant Am explicat de ce Black Sabbath si Motorhead sunt IMPORTANTE - si bineinteles RELEVANTE(probabil trebuia sa folosesti alt termen) - pentru black metal. In primul rand, de unde crezi ca s-au inspirat Venom, Celtic Frost, Bathory etc.? In al doilea rand, de ce? Nu cumva din motivul ca fiecare la vremea lor era ceva care de restul, acest lucru fiind simbolic pentru alte trupe? Si in al treilea rand, si la nivel muzical inca influenteaza foarte mult black metalul dar nu observi tu - n-o lua ca pe o ofensa. raspunde

allmetal la 27.01.2012 11:41 - Da-i o bere: -15 +- -

RockOn222 la 27.01.2012 11:47 10 +-


Colaborator
Led Zeppelin au fost primii la ce?... raspunde

allmetal | 27.01.2012 11:58 -12 +- -

RockOn222 | 27.01.2012 12:24 11 +-

Colaborator Led Zeppelin au cantat hard rock 95% din cariera lor...nu vad ce legatura au cu black metalul... raspunde

Megadeth4life | 27.01.2012 12:28 12 +-

Aspirant Dupa rationamentul asta muzca intunecata medievala e tot black metal nu? raspunde

allmetal | 27.01.2012 12:30 -13 +- -

ganditorul | 27.01.2012 13:34 12 +-

Aspirant allmetal e partenera de sex a lui romcealy? Gandesc la fel. De fapt nu prea gandesc. Nu pot sa-mi dau seama daca e "trolling" sau tipul e un nerod. raspunde

allmetal | 27.01.2012 13:46 -13 +- -

glenbenton | 27.01.2012 14:01 -14 +- -

romcealy | 27.01.2012 15:58 -14 +- -


  1


Ca sa comentezi si sa strangi puncte trebuie sa fii logat. Logheaza-te sau Fa-ti cont intr-un minut sau logheaza-te cu Facebook in susul paginii.


Cu punctele poti cumpara Quarci de la Bursa, apoi poti cumpara bere, vin si cafea de la Bazar si baga-le in Beci sau ofera-le prietenilor tai din comunitate! Daca injuri in comentarii ti se scad automat 5 puncte din tolba.