Cronica One Love For Chi in Fire

Cronica One Love For Chi in Fire

Pe 12 aprilie in Fire Club a avut loc concertul caritabil "OneLoveForChi", concert dedicat basistului trupei Deftones - Chi Cheng . Pe data de 4 Noiembrie 2008 acesta a suferit un grav accident de masina in urma caruia a intrat in coma. Din pacate situatia lui a ramas neschimbata pana in ziua de astazi.

Formatiile MG42, Dodiez, Chester. She’s dead, Coma si AB4 si-au unit fortele pentru a sustine acest concert. Pentru multi dintre noi Deftones ne-a fost alaturi in diferite momente, mai bune sau mai rele, asa ca - saritori din fire- romanii s-au gandit sa dea si ei o mana de ajutor. In urma evenimentului s-au strans aproape 1400 de dolari pentru a-l ajuta pe Chi. Concertul din Bucuresti a fost primul din Europa de est, urmand ca in data de 17 mai sa aiba loc un al doilea concert caritabil, de data aceasta in Budapesta, sustinut de trupele Subscribe, Superbutt, Insane, Blind Myself, Fish!, Istenhatomogott, Shellbeach, Solution, AWS.

Desi multi dintre noi am fost si suntem in continuare sceptici din fire, la acest eveniment au fost aproape 300 de platitori, ceea ce dovedeste cat de saritori sunt romanii. Am luat parte ce-i drept la multe discutii de genul “avem atatea nenorociri in ograda si nu facem nimic si ne-am gasit tocmai noi sa il ajutam pe Chi” sau “de parca Deftones nu ar avea destui bani”. Parerile sunt impartite si discutii vor aparea oriunde, oricum. Cu toate acestea evenimentul organizat de Hefe a fost unul reusit si nu putem decat spera ca starea lui Chi sa se amelioreze cat de curand. Get well Chi!

Do Diez

Dupa cum se anuntase, concertul a inceput la ora 19:00 cand lumea deja incepuse sa se adune, cu formatia MG42. Acestia au ales sa nu faca un cover Deftones, ci un cover dupa varianta celor de la Suicide Silence a piesei Deftones – Engine no.9. As spune ca s-a potrivit perfect cu ce canta ei. Au impacat cerinta (de a canta o piesa Deftones) cu stilul, si probabil ca daca s-ar fi strans mai multa lume la acea ora, ar fi speriat putin “sufletele mai usoare” venite pentru un alt fel de muzica. Concluzie: Tase la viteza maxima si ca remarca personala: Fane chiar stie sa urle.

Au urmat Dodiez, cu 3 piese si un cover Elite care a sunat exact ca in varianta originala. Desi Dodiez au depasit de mult era similaritatilor cu trupe ca Deftones s-au potrivit destul de bine in acest rol. Cele 20 de minute au semanat mai mult cu o repetitie. O piesa de intro, una de mijloc, outro si un cover. Una peste alta a fost bine si au primit reactii favorabile din partea publicului care deja incepuse sa se stranga.

Chester au inveselit atmosfera din Fire cu un strop de punk rock timp de 20 de minute si si-au adus si ei contributia la eveniment reusind sa stranga din ce in ce mai multi oameni in fata scenei.

Au urmat She’s Dead, care pentru multi au fost surpriza serii. Ultima data cand am auzit ceva de She’s Dead (asta se intampla prin noiembrie 2008) formatia era inr-o continua schimbare. Duminica in Fire am avut mai multi oameni decat loc pe scena: Shole la voce, 2 chitaristi, toba, bas si clape. “Come on my friends, my family, united we stand” as spune ca a fost mesajul lui Shole pentru public. Sper sa mai auzim de She’s Dead , pentru ca este un proiect care promite; cel putin ultima piesa cantata de acestia a avut ceva special. Ce pot spune…la mai multe concerte.

Dupa 10-15 minute de pauza si aranjamente au urcat pe scena Coma. Au ales sa cante 4 piese Deftones - Bored, Around the Fur, 7words si Head Up – si o piesa proprie: Rai. La Coma cred ca a fost punctul culminant al serii, pentru ca cei aproape 300 de oameni s-au inghesuit care mai de care mai in fata dand navala peste scena. Oricum buna dispozitie a fost maxima. Surpriza lor pentru public a fost Head Up, cantata nu de Dan si Cata ci de Dan si Nede (Dodiez).

Coma

Dupa Coma s-au mai rarit randurile, s-au mai racorit spiritele si au urmat AB4. Personal cand zic AB4 imi aduc aminte de Doru (voce) acum foarte multi ani cantand in fusta. Anii au trecut, oamenii s-au schimbat, au evoluat… si ne-am intalnit cu trupa AB4 in Fire, cu Doru schimbat dar cu aceeasi voce calda. “Am nevoie de cineva asa cum esti tu” aduce aminte de AB4 de pe vremea cand exista MCM, dar a fost la fel de bine primita in Fire 2009. S-au scuzat ce-i drept ca nu vor canta nici o piesa Deftones insa au fost oricum multi cei care au apreciat acest concert si au cerut si bis.

Cam atat despre duminica in Fire. Speram ca mica noastra contributie sa ii fie de folos lui Chi si ca vom vedea ziua in care va putea canta din nou alaturi de Deftones. Pentru update-uri aveti site-ul www.oneloveforchi.com unde gasiti si postul lui Hefe referitor la evenimentul din Bucuresti,

nomenNescio