Cronica Reload Coma in Fire. Sau ce e aia OCS?

OCS nu este trupa cu acelasi nume. Paradoxal. Este Orange Concept Store. Unde Coma trebuiau, repet, trebuiau sa cante sambata fara intrare in fatza a peste 400 de fani. Dupa soundcheck li s-a spus: "Vai dar voi cantati asa de dur? Noi credeam ca e ceva mai moale. Ne pare rau nu puteti canta astazi". Si au plecat cu fanii dupa ei. OCS no comment. Si au plecat martea asta in Fire, unde au cantat fix pentru fanii lor dezamagiti de politica de negociere si booking a trupelor dovedita de Orange Concept Store.

Au cantat tot fara intrare. Si a fost foarte multa lume. Concertul a inceput undeva dupa ora 22:00 in aplauzele publicului. De pe scena s-a declarat ca este un concert SI in memoria unei fete care a murit la Busteni cu cateva zile in urma. Shobo. Pentru care venisera foarte multi prieteni. Si inainte de concert au cantat o melodie in cinstea ei: Cargo - Aproape de Voi in cor. O atmosfera sublima. In cinstea ei. Despre cum au cantat Coma se pot spune multe. Stiu doar ca, Catalin a fost intr-o zi buna defapt toata trupa s-a simtit bine pe scena si a fost la inaltime. S-au cantat piese mai vechi si mai noi dar desigur `omorul` s-a dezlantuit pe arhicunoscutele de pe Somn.

Cu greu am reusit sa fac niste poze din fatza scenei pentru ca dansurile capatasera o cota intolerabila. Nu voi intelege niciodata combinatia ciudata de bataie / pogo / mosh ce se isca la concertele de gen din Romania. Concertele de gen adica cele din aria: Omul cu Sobolani, Coma, E.M.I.L. etc.. Media de varsta pe undeva pe la 17 ani cred ca genereaza aceste dansuri imperfecte pline de violenta si fara nici o logica. Dar na, cat traim invatam si ne manifestam. M-a impresionat din nou Catalin cu cat suflet pune in ceea ce face si canta pe scena si cata energie emana catre public. Comunicarea ca intotdeauna la Coma s-a limitat la strictul necesar. Dar o trupa se afla pe scena sa cante, asa ca vorbaraia era in plus oricum. S-au cantat si piese noi de pe Nerostitele dar desigur, atractia serii a fost Coboara-ma-n Rai. Incercam sa-mi aduc aminte de concertul lor acustic tot din Fire de acum multi ani si in minte imi inchipuiam variantele acustice ale pieselor noi de pe ultimul lor album.

Sa speram ca vom avea parte si de asa ceva. S-a cantat putin peste o ora dar, repet, atmosfera a fost senzationala. Multa lume cunoscuta, multi prieteni vechi, multi fani coma mai `in varsta` din vechea garda de acum 5-6 ani venisera probabil cu multe sentimente de nostalgie. (salutam Jabaila, Ion, etc..) Daca nu ati vazut Coma live pana acum v-o recomand. Iar pentru cei care sunt reticenti fatza de acest gen de muzica, considerand-ul ... (fill in the blanks) le recomand ultimul album pentru ca este o adevarata capodopera. Cam atat. Orange Concept (s)CORE !

Filmari Coma la Fire (1)
Filmari Coma la Fire (2)