Cronica Filth Fest under the Moonspell

Cronica Filth Fest under the Moonspell

Un concert in provincie cred ca este intotdeauna binevenit si daca vorbim de Cluj Napoca atunci sansele de a vedea si 'altceva' sunt evident mai mari dat fiind apropierea de Ungaria si alte tari din vecinatatea spatiului estic pentru care Bucurestiul este cateodata o locatie inacesibila cand vine vorba de un turneu.

Iar Filth Fest a fost o premiera in adevaratul sens al cuvantului, chiar daca 'norocul' a facut ca intreg pachetul sa fie plasat intr-o perioada in care avalansa de concerte isi spune cuvantul astfel ca la Cluj s-au adunat peste 1000 de oameni, pana la urma suficienti pentru a asigura o atmosfera superba pe toata durata evenimentului.

Chiar si reactia la show-ul trupei de deschidere, in cazul acesta Dead Shape Figure, a fost una cat se poate de buna , publicul fiind vizibil impresionat de acest soi de modern thrash metal in forta si bine conturat mai ales pentru un 'opening act' ce are menirea de a incalzi publicul. Insa dupa cum evolueaza lucrurile, Dead Shape Figure nu vor mai fi pentru mult timp trupa de deschidere. Fara a fi dezavantajati, cum se tot practica pe la formatiile de deschidere, am asistat la un show complet ce a incins spritele in primele randuri.

Personal eram foarte curios de reactia la show-ul Turisas, inca o premiera pentru publicul autohton. Turisas au avut partea lor de fani in primele randuri, cert e ca dupa cateva piese au captivat intreaga sala ce aproape ca a dansat pe piesele finlandezilor. Unii ii catalogheaza drept 'muzica de nunta' si adevarul e ca au acel ceva ce reuseste cu usurinta sa te impresioneze.

Din nou un sunet foarte bun, claritatea instrumentelor a fost din nou o surpriza iar pentru show trebuie aclamata atat trupa cat si cei prezenti in sala. Am impresia ca nu e ultima oara cand vom auzi de Turisas in Romania, caci din ce am vorbit dupa concert cu finlandezii, acestia sunt hotarati sa ajunga si a doua oara in spatiul autohton. Apropo, Turisas este un exemplu foarte bun de imagine atat pe scena cat si in afara ei.

De ce sa nu recunoastem ca Moonspell au fost principalul punct de interes al serii pentru o mare parte din cei prezenti in sala, sau cel putin asta putem deduce judecand dupa reactii si prezenta. Cine a mai vazut Moonspell stie la ce se poate astepta, portughezii nu au dezamagit nici de aceasta data. Un concert cu adevarat impresionant, presarat de elemente vizuale dispuse pe panoul de pe scena, construite cu o anumita logica. Iar ca playlist, am avut ce auzi: compozitii de pe Night Eternal si dupa cum era de asteptat, Opium, Luna, Vamiria, Alma Mater si Full Moon Madness.

Public din nou la inaltime, acelasi Fernando carismatic ce nu a uitat de cele doua concerte din Timisoara si Bucuresti pe care a tinut sa le aminteasca tocmai datorita reactiilor. In afara de mici probleme tehnice, Moonspell s-au bucurat si ei de toate conditiile necesare. Si daca nu esti fan Moonspell, tot trebuie sa recunosti ca sunt o trupa foarte buna, mai ales daca asisti la un show cum a fost cel din Cluj.

Si cum eu la randul meu nu pot spune ca sunt fan Cradle of Filth, nu voi nega faptul ca sunt o trupa foarte buna, cu o imagine pe masura muzicii. Si pana la urma britanicii au ajuns in punctul in care reprezinta un punct de referinta pentru scena internationala, chiar daca unii i-au acuzat de 'efectul' mainstream, distandu-se de radacinile black metal. Sa fiu sincer nu am inteles de ce dupa Moonspell jumatate din public a disparut. Sigur,poate prestatia de la StufStock a dezamagit dar sa fim seriosi, ce am vazut la Cluj a fost mult peste. Un playlist bine ales, presarat atat cu piese noi cat si compozitii de pe vremea Dusk and her Embrace.

Nici partea vizuala nu a fost mai prejos, probabil mai multe va puteti da seama din poze. Nu vad ce as putea reprosa la prestatia britanicilor, a lasat o impresie de pur profesionalism, un concert interpretat cu pasiune si sinceritate ce merita vazut de orice amator de sonoritati extreme pentru ca pana la urma asta a fost, un concert de metal extrem.

De urmarit si:

Filmari cu Moonspell si Cradle Of FIlth de la Cluj-Napoca

Patru interviuri proaspete de la Filth Fest cu Dani Filth de la Cradle of Filth, Moonspell, Turisas si Dead Shape Figure, pot fi urmarite in episodul cu numarul 89 al METALHEADTV accesand linkul de mai jos:

MHTV 89 - Cradle Of Filth, Moonspell, Turisas And Dead Shape Figure At Filth Fest