Abnormyndeffect - Curtea Suprema (cronica de album)

Faptul ca muzicienii de peste Prut au o abordare tehnica diferita nu este deloc un secret pentru ascultatorii de metal. Nu putine sunt cazurile cand ne-am trezit prin tara cu trupe din Chisinau care ne-au predat lectii la capitolul tehnica, un detaliu poate datorat faptului ca la Conservatorul din Chisinau, temele muzicale abordare sunt radical diferite fata de ce se preda la Conservatorul din Capitala (de exemplu).

Etalonul acestui curent din Moldova il reprezinta Abnormyndeffect care in data de 22 februarie si-au lansat (probabil) cel mai bun material discografic din cariera si in acelasi timp (din nou, probabil) unul din cele mai bune albume de metal extrem lansate si cantate vreodata in limba romana. Da, limba romana.

Inainte de a trece in subiectul muzica, Curtea Suprema este o dovada lirica a faptului ca, realmente, nimic nu s-a schimbat...indiferent de opiniile si conflictele la nivel social, uman, personal..suntem in continuare sclavi ai sistemului si a unor vaori personale preconcepute. Desi subiectul social/uman nu este deloc nou in ce priveste muzica metal, modul in care Abnormyndeffect il pun in tema nu este deloc un cliseu, este si unul din motivele pentru care recomand cu mare caldura sa cumparati acest album. Liric, este posibil cel mai puternic si direct album din scena metal conceputa in limba romana. Este o dovada cat se poate de sincera. 'Si ar fi bine sa vezi ca statul se caca pe tine.' cum se incheie apoteotic piesa Spre Orbii Vostri.

Similaritatea ritmica cu Meshuggah va fi probabil evidenta...iar asta e chiar un lucru bun. Tot ce inseamna poliritm e bun. Abnormyndeffect este o trupa ce si-a construit o identitate intr-o scena extrema unde nu e chiar cel mai usor lucru sa pui in scena o abordare personala. Ideea e ca nimeni nu 'impinge' individual calitatea albumului ci din contra, fiecare membru are un aport egal. Sectia tobe/bas sprijina 'matematic' chitara ritmica peste care avem o structura vocala construita la fel ca un instrument muzical.

In esenta, Curtea Suprema este un album (extrem) perfect din toate punctele de vedere. La capitolul tehica exceleaza de departe, liric este cu adevarat o lectie, muzical este construit 'diferit', din punctul meu de vedere este un album foarte accesibil chiar si pentru cei care nu gusta neaparat sonoritatile death/grind. Mi se pare ca influentele personale (raportat la alte stiluri muzicale) se simt in special pe partea de chitara si voce.

Fara a mai lungi vorba, Curtea Suprema este un album ce merita notat cu 10, din toate punctele de vedere. Felicitari din Chisinau!