Across the Sun - Before the Night Takes Us (cronica de album)

de sleepfucker

Metal Blade nu are nevoie de nicio prezentare. Toti am auzit de aceasta casa de discuri si nu cred ca exista metalist care sa nu poata spune macar un singur titlu care a iesit de sub tutela lui Brian Slagel&co. Una dintre ultimele achizitii ale Metal Blade-ului este formatia de modern melodic metal/symphonic/metalcore( tente, inceputul piesei care da start albumului, Tripping The Scale, de exemplu, dar mai revin la asta), iar primul lor full lengh "Before Night Takes Us" a aparut anul acesta, fiind precedat de trei E.P.-uri, This Night(2006), Storms Weathered(2008) si Pestilence&Rapture(2009).

Formatia originala din Portland a luat nastere in 2004 si si-a format o baza de fani foarte dedicati si care i-au sustinut inca de la primele ep-uri. Trupa, deosebit de muncitoare, si-a facut drum spre succes, contractul cu Metal Blade este dupa parerea mea doar inceputul unei lungi si fructuoase cariere. De-a lungul timpului au fost in turnee impreuna cu trupe precum August Burns Red, Vanna, Living Sacrificce si au participat la festivaluri precum New England Metal and Hardcore Festival, Loch Ness Monstour 2010, Transmission Festival etc.

Albumul, produs de catre Daniel Castleman (As I Lay Dying , War of Ages, Chelsea Grin, Austrian Death Machine, Thieves & Liars, Winds of Plague, Destruction of a Rose, Sworn Enemy), are 10 piese si te tine in scaun, pe canapea, oriunde ai fi, nemiscat de la prima secunda pana la ultima, muzica curge, chitarile creaza un sound melodios, acompaniat cu arpegii minunate, o voce puternica ce penduleaza intre growl, screamo si cantat simplu, dar deosebit de reusit. vocea este un plus al albumului, are un trademark personal si este foarte atent lucrata, se vede ca vocalul Brandon Davis a invatat "meserie" de la oameni precum Howard Jones sau Christian Alvestam. Soundul aduce uneori cu Ayreon, mai ales la partea de keyboard, Killswitch Engage, Scar Symmetry, Bel'akor, lucru bun din punctul meu de vedere, pentru ca nu copiaza, ci se inspira si in plus aceste influente aduc un plus de diversitate albumului. Partea de instrumental este excelenta, riffurile sunt inspirate, agresive cat trebuie,melodice cat sa nu fie "gretoase", gasim cateva solouri atat de chitara cat si de keyboard f bune, pe piese precum Descent & Discovery sau Blessing In Disguise. Avem un regal din acest punct de vedere, fiecare instrument se aude bine, inclusiv basul. Nu am gasit prea multe lucruri care sa nu imi placa la capitolul acesta, iar touch-ul de simfonic este foarte inspirat si binevenit. ma dau in vant dupa influenta muzicii clasice in metal si pe acest album, inspiratia este exceptionala, nu pot sa fiu exact , dar sigur baietii asculta ceva Grieg sau Mahler. Piesa omonima a albumului imi transmite multe sentimente, ma duce cu mintea un sfarsit si la o renastere, iar pe masura ce clapele si sunetul viorii se aud din ce in ce mai in fata, cu atat "calatoria" mea este mai interesanta. vocea este atat de buna aici, incat asta este cu siguranta piesa mea mea preferata de pe tot albumul. Este un lucru foarte greu sa scrii o piesa care sa fie atat de diversa, atat de plina, cu momente in viteza cand parca chitarile scot flacari, momente mai linistite cand vocalul canta pasional si momente cand pur si simplu o ia razna (partea de screamo din piesa, de pe refren cand vocalul ne "urla"- "before the night takes us.... etc" este pur si simplu dementiala, nu gasesc alt cuvant mai bun). Iar breakdownul m-a luat prin surprindere si pot sa afirm ca multe trupe de metalcore ar avea de invatat cum se face un breakdown adevarat de aici si din alte piese ale albumului. influenta metalcore este foarte vizibila, nu este exagerata, este exact in doza potrivita, cat sa lase loc si altor influente, genuri, sa se combine si sa creeze un sound fresh, ce se remarca si care da nastere la ceva foarte bun, nu unic, nu deschizator de drumuri, dar foarte catchy si diferit. Trupa a investit mult timp in scrierea albumului, membrii asculta cu siguranta o varietate mare de muzica. Suntem in teritoriul metalului pur intr-un moment, apoi trecem in simfonic, ne deplasam prin metalcore, luam o gura de post-hardcore si apoi ne aruncam cu totul in heavy metal. Cam asta ar fi reteta albumului. Si e o reteta buna din punctul meu de vedere. Albumul are sanse sa "rupa" foarte rau. Ceea ce este iarsi foarte bine. Cu siguranta se va afla in topul pe 2011 al multor ascultatori.

Partea de lirica a albumului este si ea foarte buna. Versurile trateaza teme precum viata de zi cu zi, speranta catre ceva mai bun, calatoria spre lumina, dintr-un loc dark in care te afli la un punct in existenta, dragostea, socialul, sondarea interiorului si a trecutului pentru gasirea unei cai spre o lume mai buna. Gasim si versuri cheesy, mai putin inspirate, but overall si la partea asta trupa sta bine.

Nu o sa ma apuc sa disec fiecare piesa in parte, las placerea descoperirii fiecarui ascultator. Cu siguranta aveti ce gasi, e ceva pentru fiecare. Albumul iti ramane in minte, se cer mai multe ascultari pentru a patrunde cat mai bine in lumea lui, in lumea acestei muzici, dar cu fiecare ascultare mie mi-a placut si mai mult, asadar sper ca asta o sa vi se intample si voua. Enjoy!

"Before The Night Takes Us" track listing:

1. Tipping the Scales (3:19)

2. Song for the Hopeless (4:45)