Cronica Ajattara - Apare

Cronica Ajattara - Apare

Dupa o pauza de doi ani, marcata de lansarea a doua single-uri, Cronica Cronica Ajattara - Apare - Apare se prezinta cu un nou album full-length, Apare. Desi este al patrulea album al finlandezilor, veti fi surprinsi (poate neplacut) sa observati ca sound-ul original Cronica Cronica Ajattara - Apare - Apare se pastreaza inca neschimbat. Cu alte cuvinte, nimic nou.

Cronica Cronica Ajattara - Apare - Apare

Albumul are aceeasi structura melodica si, bineinteles, aceeasi voce sustinuta de Pasi Koskinen, fostul membru Amorphis. Clapele poarta, ca intotdeauna, un rol important in melodie, evidentiindu-se inca de la inceputul primei piese, Hurmasta, introducand albumul, precum si pe Itse, unde acompaniaza celelalte instrumente si le invaluie intr-o aura misterioasa.

Sentimentul de neprevazut se amplifica si datorita

versurilor

pe care Pasi a hotarat sa le faca in finlandeza si de aceasta data, fapt ce demonstreaza inca o data intentiile formatiei de a ramane la vechiile obiceiuri. Piesa Tahtomattaan Syntynyt iese in evidenta prin alternarea vocii cu pasaje de clean vocals ce amintesc chiar de Amorphis.

Se remarca de asemenea si elemente tehnice , precum outro-ul piesei Slin Koira, ce au rolul de a lega piesele intre ele, atribuind astfel o cursivitate albumului. Ultima piesa, se caracterizeaza printr-o combinatie de elemente, onomatopee, claviatura, ajungandu-se la o melodie cu tenta tehnica, totul terminandu-se cu zgomotul unui accident de masina care, parca, te trezeste la realitate.

Pe mine presonal albumul nu m-a impresionat cu nimic si recomand celor care nu au ascultat pana acum Cronica Cronica Ajattara - Apare - Apare sa nu inceapa cu pre, ci sa incerce mai intai primele productii ale formatiei pentru ca originalitatea trupei merita sa fie dezvaluita in perioada sa de glorie. Nu mai ramane decat sa speram ca urmatorul material Cronica Cronica Ajattara - Apare - Apare va contine si ceva nou pe langa sunetele supra-exploatate de pana acum.

AJATTARA

Gudinne
Nota: 4/10