Cronica Astarte - Demonized

Cronica Astarte - Demonized
Printre albumele cel putin interesante de black metal lansate anul acesta se numara si al cincilea full-length Cronica Cronica Cronica Astarte - Demonized - Demonized - Demonized, Demonized. Ce aduce acest album in plus fata de cele anterioare apartinad trupei din Grecia... aduce in primul rand nu mai putin de 14 piese noi, interpretate in maniera cu care ne-au obisnuit Tristessa (Lady Lilith) si instrumentistele ei, si la fel de important patru invitati foarte cunoscuti in pe scena black / death: Attila Csihar de la Mayhem (care dupa parerea mea aduce si cea mai importanta contributie acestui album dintre special guests), Angela Gossow de la Arch Enemy, Henri Sattler de la God Dethroned si probabil mai putin cunoscutul Nicolas Sic Maiis de la Lloth.

Cronica Cronica Cronica Astarte - Demonized - Demonized - Demonized

Intreg albumul, ce are o durata de peste un ceas, este bine construit, cu o atmosfera si sunet "legate". Incepe cu o piesa care era deja un videoclip, "Mutter Cronica Cronica Cronica Astarte - Demonized - Demonized - Demonized", cu vocea fragmentata a Tristessei, un scream cu un timbru unic. Aceasta "fragmentare", care da un ton raw, neprelucrat, albumului, este valorificata si in videoclip, care este construit din secvente dezmembrate. Dupa "Mutter Cronica Cronica Cronica Astarte - Demonized - Demonized - Demonized" vine "God I Hate Them All", o veritabila explozie de scream-uri ale Tristessei, pe fundalul clapei si al unor riffuri black/heavy metal.

Intre "Lost" si piesa self-titled este intercalat un fragment invocativ, "Whispers Of Chaos", care nu isi dezminte numele. "Demonized" este o piesa rapida, dar si melodica in acelasi timp. Muzical vorbind, cele mai interesante lucruri se intampla in partea de mijloc a albumului, odata cu track-ul "Lycon", unde alaturi de vocea lui Lilith apare si cea a lui Attila Csihar.

Daca va place ultimul album Mayhem, "Ordo Ab Chao", si in general aceasta trupa, veti aprecia si piesa "Lycon". Atmosfera rece, lugubra, sunet venind de foarte departe, urlete de lupi, si nu in ultimul rand cele doua voci interesante completandu-se reciproc. "Queen Of The Damned" ar fi fost la fel de potrivita ca si "Mutter Cronica Cronica Cronica Astarte - Demonized - Demonized - Demonized" pentru a fi lansata ca single si eventual pentru un videoclip.

O piesa care iese in evidenta; Tristessa este acompaniata aici de Henri Sattler, vocalul trupei God Dethroned. O piesa cu niste pasaje excelente, rapide si brutale, pastrand totusi linia albumului.

Intalnim si pasaje melodic death pe album , ca de pilda "God Among Men", si piesa interpretata impreuna cu Angela Gossow, "Black at Heart", cu growl-ul caracteristic solistei Arch Enemy. Spre sfarsitul albumul apare o piesa acustica, "Everlast", care are si o continuare "Everlast II (Phoenix Rising)", un mod neobisnuit dar totusi frumos de a incheia compozitia.

"Demonized" este mai inchegat, indelung lucrat si mai bine produs decat albumele precedente Cronica Cronica Cronica Astarte - Demonized - Demonized - Demonized si in mod clar nu i se poate reprosa lipsa varietatii, nu este un album in intregime de black metal. Fiind si mult mai intens promovat fata de materialele anterioare (numele invitatilor avand un cuvant important de spus), dar si datorita digerabilitatii mai crescute, Cronica Cronica Cronica Astarte - Demonized - Demonized - Demonized tind spre mainstream cu "Demonized". Ceea ce este un lucru bun, atata timp cat isi pastreaza esenta cu care si-au dobandit fanii.

Highlights: Mutter Cronica Cronica Cronica Astarte - Demonized - Demonized - Demonized, God I Hate Them All, Whispers of Chaos, Demonized, Lycon, Queen of the Damned, Black at Heart, God Among Men

ASTARTE

Cristina