Cronica Satanochio - Dark Visions From The Fog

Prima oara cand am auzit de Satanochio, a fost undeva prin 2005. Apareau pe un afis al unui concert din Underworld. Dupa un an, proiectul s-a extins foarte rapid, asa ca la lansarea albumului de debut (un eveniment fara o promovare intensa), au participat peste 100 de oameni.

Satanochio este o premiera pentru Romania. Doua personaje, ce nu au cantat live niciodata si probabil nici nu o vor face. Nimeni nu stie cine sunt acesti doi oameni, secretul fiind bine pastrat. Mai nou, a aparut si un al treilea membru ce se autointituleaza, Nimenea. Nu stiu daca totul a inceput cu o gluma sau nu, insa acest indraznet proiect a evoluat extrem de mult, avand la activ peste 10 videoclipuri plus un album.

Satanochio

Costurile financiare pentru aceste materiale, precum si profesionalismul, nu sunt deloc de neglijat. Astazi, va prezint DVD-ul Satanochio, intitulat Dark Visions From The Fog. Nu ma suprinde faptul ca, in momentul de fata, este aproape sold-out. Foarte bine lucrat, atat la capitolul artwork, cat si la cel video.

Inainte de muzica, DVD-ul este o capodopera vizuala, ce-i drept intr-un mod ceva mai morbid. Avem de-a face cu 9 videoclipuri, un interviu plus cateva poze si un montaj bonus.

Responsabili pentru camera, montaj si scenariu, sunt 13 si Napalm, doi oameni, ce merita tot respectul. In "echipajul" Satannochio se numara si Maus (text/tranzlator), Sorin (bucatar/director executiv), Fox (asistent tehnic), precum si Fritz (sofer). Nu voi incepe a descrie fiecare videoclip in parte, insa voi trece in ansamblu toate elementele ce fac din acest material video, o adevarata capodopera.

Recunosc ca la inceput, nu am pus mare pret pe muzica, fiind interesat mai mult de partea vizuala. Insa, cu timpul iti dai seama ca ideile, scenariul si montajul, sunt strans legate de piesa in sine, precum si de mesaj. Muzical, Satannochio se incadreaza in zona death/black/grind. Ei il numesc Evil Metal. Majoritatea clipurilor sunt filmate alb negru. Teoretic, sunt interzise sub 18 ani. Intradevar, contin imagini, ce pentru unii pot fi socante. Pentru mine, ele reprezinta o adevarata demonstratie de arta.

Satanochio

Modul de selectare a pieselor, este ceva inedit. Ai in fata un copac, in care sunt agatate 9 globuri, reprezentand fiecare piesa in parte. Toate videoclipurile se axeaza pe violenta. Insa mai mult m-au impresionat cadrele, efectele si montajul. Efectul alb-negru, cu siguranta confera un feeling aparte. Avem si cateva clipuri color, cum ar fi Burn, filmat probabil in propia sala de repetitii, cu toti cei 3 membri.

Lumina joaca un rol foarte important, iar pentru mine a fost un adevarat soc sa ii vad pe trupeti in actiune. DVD-urile predomina in efecte, suprapuneri, sau pur si simplu cadre de cateva secunde. Un rol important il joaca si lumina, precum si recuzita folosita, aceasta fiind compusa din lumanari, cranii, topoare, cutite, costume precum si alte "obiecte" pe care va las sa le descoperiti singuri.

Pe langa clipuri, exista si un interviu. De fapt, este primul din toata cariera trupei. Pentru a nu da nici un indiciu asupra identitatii membrilor, vocile au fost modificate. Oricum, interviul acopera cam toate intrebarile relevante, legate de Satannochio. DVD-ul nu este in totalitate morbid. Prezinta si o sectiune uncut scenes, de fapt mai bine zis, un making of al clipului You Deserve To Die. Un montaj foarte amuzant, desi la un moment dat te intrebi cum ar fi fost daca erai acolo.

Satanochio

La capitolul coperta, numai cuvinte de lauda. Artwork-ul prezinta o versiune ceva mai diferita a crestinismului, in viziunea Satanochio. In mare, este vorba de un Papa, inconjurat de mai multi preoti. Expresia faciala merita o atentie sporita. Inca un plus pentru detalii. Papa se aseaza practic pe toate personajele din jurul acestuia, grafica fiind lucrata pana la cel mai mic detaliu. In concluzie, cumparati acest DVD.

Nu este deloc scump si merita toata atentia voastra.

Daca nu muzical, cel putin vizual.

SATANNOCHIO