Daylight Dies - A Frail Becoming (cronica de album)

Daylight Dies este - din pacate - una din acele bijuterii ascunse ale scenei americane. Spun din pacate pentru ca vorbim despre o trupa care ar merita mult mai mult decat ce a primit pana acum, faptul ca este infundata intr-o scena americana suprasaturata nu e deloc de bun augur si probabil ca o relocare europeana ar fi facut minuni pentru aceasta formatie.

Daylight Dies canta doom..in teorie. In practica, Daylight Dies este o transpunere muzicala a unor sentimente umane. Suna pompos insa este o afirmatie pe care o sustin. Rareori gasesti o muzica atat de intensa si melancolica ca pe cele trei albume lansate in trecut, trei capodopere ce trasau asteptari foarte mari pentru al patrulea album, asteptari care nu numai ca au fost indeplinite ci au fost depasite.

Patru ani a fost un timp suficient pentru ca Daylight Dies sa-si reinventeze reteta proprie, formula muzicala unde muzica doom clasica este redefinita prin transpunerea sentimentelor in muzica, un mix minunat intre vocea death/doom si pasaje clean cat se poate de placute, armonii, structuri complexe impreuna cu o percutie pe masura.

Toate aceste elemente sunt duse la un nivel superior. Depresia, moartea, tristetea, speranta, toate acestea sunt transpuse la un alt nivel muzical. La 'departamentul muzical' observam imbunatatiri pe plan larg. Structuri complexe, mult mai bine definite ca in tecut, solo-uri la fel de elaborate, parti dublu bas ce au un rol esential in atmosfera discului. Straturi si straturi ce impreuna alcatuiesc una din cele mai placute auditii pe acest an.

Un foarte mare plus pentru voce. Nu doar ca auzim o interpretare clara a unor sentimente ci si suntem martori la o structura compusa intr-un tipar modern al muzicii doom metal. Daca esti familiar cu Daylight Dies atunci A Frail Becoming nu are cum sa te dezamageasca. Recomandat pentru fanii muzicii doom metal.