Funeral Mist - Salvation (cronica de album)

de Marcel Mirea

Cand majoritatea trupelor de black metal alegeau sa urmeze anumite trenduri cum ar fi implementarea unui sound foarte bine produs in care mai era incorporata muzica simfonica, ramanerea la radacinile primitive, abordarea unui gen mai melodic sau depresiv si a nu se uita de miscarea national socialista, trupa suedeza FUNERAL MIST a decis sa-si urmeze propria cale ignorand majoritatea, urmand sa creeze ceva nou dar, care respecta genul, originea si valorile lui.

Ca orice trupa de black metal care se respecta, Funeral Mist are o abordare anti-crestina si satanista in ceea ce priveste conceptul dar, ce-i diferentiaza fata de alte trupe este mesajul, care este la un nivel cu totul superior si care este foarte educat si bine documentat. Principala sursa de inspiratie pentru acest album a fost biblia, de unde si titlul!

Muzica de pe acest material se poate spune ca este haos total! Asta ar fi termenul corect. Si acest lucru este dat de schimbarile de ritm foarte bruste care au devenit marca inregistrata Funeral Mist. Prin trecerea brusca de la blastbeaturi si riffuri alerte la parti mai lente, cu niste influente heavy, de unde mai poti gasi si cate un riff melodic dar nu se creeaza nici pe departe starea de moleseala care se gaseste in muzica majoritatii trupelor melodice, ci dimpotriva, e un moment in care energia incepe sa erupa. Peste acestea se suprapune vocea lui Arioch(care arata ca este unul dintre cei mai talentati si versatili vocalisti ai genului) dar, ceea ce probabil da “culoare” si “stralucire” este acompanierea muzicii cu clopote, coruri bisericesti, coruri de preoti, caini latrand, femei biciuite, plansete, tipete de spaima si de tortura, pentru ca in finalul albumului sa apara o arie de jazz.

Mai trebuie mentionat ca in Funeral Mist, satanismul nu inseamna o filozofie sau o rebeliune(acestea fiind caracteristicile Satanismului Modern), ci este vorba de Satanismul Theistic(care se mai numeste spiritual sau traditional) ce are la baza venerarea Satanei ca entitate existenta!

Toata muzica si toate versurile au fost compuse si cantate de Arioch(Daniel Rosten) componenta incepand cu aceasta realizare discografica pana acum fiind alcatuita din el.

Trupa nu a fost activa live inca din anul 1995.

Lista pieselor:

1.Agnus Dei
2.Breathing Wounds
3.Holy Poison
4.Sun Of Hope
5.Perdition’s Light
6.Across The Qliphoth
7.Realm Of Plagues
8.Circle Of Eyes
9.Bread To Stone
10.In Manus Tuas

In anul 2003 cand “Slavation” a fost lansat, vocalistul trupei Marduk, Legion a anuntat ca va parasi trupa. Fondatorul Marduk, Morgan Steinmeyer Hakansson dand ascultare albumulu a fost foarte impresionat de calitatile vocale ale lui Arioch descriindu-l astfel “pe albumul Salvation, el si-a folosit vocea mai mult ca un instrument”. I-a propus acestuia sa se alatura trupei sale, acceptand si urmand sa presteze pentru Marduk cu numele de scena Mortuus.