Godsmack - The Oracle (cronica de album)

de oletqwjmbdgsjlekj ejnfthstagfjksdhd

"The Oracle", cel mai nou album de studio al formatiei americane Godsmack a fost lansat pe data de 4 Mai 2010.Piesele reprezinta un amestec de heavy metal si alternativ metal, putin diferite fata de albumele precedente insa sunt asemanatoare cu sunetul primului album.

Bazele albumului au fost puse la inceputul anului 2009, dupa o pauza de doi ani in care solistul Sully Erna a anuntat ca trupa va lucra la un nou album.Daca pe albumele precedente Erna era singurul care scria versurile, iata ca de data aceasta toti membrii trupei au colaborat la scrierea lor, astfel albumul devine unul reprezentativ pentru intregul grup, unde fiecare si-a adus contributia.

In toamna anului 2009, dupa ce au fost scrise toate versurile, au inceput inregistrarea si producerea albumului, producatorul fiind Dave Fortman care a mai colaborat cu Mudvayne, Evanescence, Otep, Slipknot si Simple Plan.Impreuna au avut o abordare diferita in ceea ce priveste producerea albumului, Sully Erna declarand ca impreuna cu producatorul au decis sa termine fiecare piesa in parte inainte de a trece la urmatoarea.Solistul este de parere ca fiecare fan sau simplu ascultator ar trebui sa asculte toate piesele de pe album pentru a intelege ideea care graviteaza in jurul acestuia.

Sunetul albumului reprezinta o invocare a sunetului initial pe care trupa il abordase, cu linii melodice mai simple si mai dure, cu riffuri de chitara mai agresive, diferite fata de albumele precedente.Diferenta fata de albumele precedente consta in lipsa influentelor exterioare si exprima adevarata viziune asupra muzicii pe care toti membrii trupei o impartasesc: un groove dur, crud, puternic, acompaniat de o voce masculina pe masura.Membrii trupei au vrut sa se axeze pe acel sunet original definitoriu trupei Sully Erna sustinand ca fiecare membru isi poate face un proiect separat unde poate experimenta.

Desi au avut unele indoieli asupra vanzarilor si asupra parerii criticilor si a fanilor, albumul a avut vanzari foarte ridicate,piese precum "Cryin'' Like A b***h" si "Love-Hate-Sex-Pain" au atins primele pozitii in Billboard Hot 100 si au avut 4.3 milioane de ascultatori in prima saptamana de la lansare.

Pe scurt The Oracle reprezinta o noua etapa in evolutia trupei, un album ce reprezinta cu adevarat trupa Godsmack, un album ce merita ascultat de fiecare adolescent.

Parerea mea:albumul se numara in top 10 al celor mai bune albume din 2010. Auditie placuta !