II: In The Silence - A fair dream gone mad (cronica de album)

de Pruna Andrei

In The Silence este un nume relativ nou in scena metal, anul acesta reusind sa lanseze un album de debut ce a dat pe spate orice ascultator de progressive. Nu am mai auzit niciodata de aceasta trupa pana in momentul cand am descoperit numele sau in locurile fruntase din clasamentele din acest an si recenziile bune pentru ultimul disc, “A Fair Dream Gone Mad”. Ei bine,acesta a fost o adevarata lovitura pentru gratia vanitatii mele muzicale, reusind sa imi distruga partial inclinatiile mele pentru metal-ul cat mai agresiv.

Am ramas surprins de seriozitatea si sinceritatea transmisa de acest material si m-am simtit obligat sa caut informatii de aceasta formatie. Trupa In The Silence a fost infiintata in anul 2009, in Sacramento, SUA si momentan, nu are niciun contract semnat cu vreo casa de discuri. Paradoxala aceasta situatie deoarece piesele sunt incredibil de bine inregistrate si conturate si greu iti vine sa crezi ca ele au fost realizate doar de catre membrii formatiei.

Cum spuneam, “A Fair Dream Gone Mad” este albumul de debut al trupei In The Silence si este pentru mine probabil surpriza anului. Piesele de pe album poarta atat de multe influente incat ar trebui sa scriu inca vreo zece randuri numai cu nume de trupe. In schimb, enumar cateva formatii care le-am recunoscut inca din prima auditie: Opeth, Porcupine Tree, Tool, Katatonia, Riverside, Green Carnation sau Agalloch. In mare, trupa foloseste in piesele sale ruperile de ritm asa cum face Opeth, acusticul suna foarte mult a Green Carnation iar atmosfera este construita precum in piesele Porcupine Tree.

Albumul este dominat de senzatia de melancolie iar riff-urile agresive si puternice impreuna cu solo-urile melodic te conduc in atmosfera generala. Piesa “Ever Closer” se remarca indeosebi prin inceputul rafinat pe bass si chitara acustica iar mai apoi, prin vocea clean a solistului John Burke si pasajelor de progressive din fundal. “17 Shades” contine armonii spectaculoase in vocea juvenila a lui John iar impreuna cu masurile subtile de pe chitara acustica se construieste o atmosfera intunecata si dezolanta. “Serenity” si “Beneath The Falling Leaves” sunt balade in adevaratul sens al cuvantului si un grandios deliciu pentru auditia oricarui ascultator. “Close To Me” este un instrumental plin de splendoare din cauza solo-urilor exotice pe chitara clean si a masurilor pline realizate cu toba. “Endless Sea” te trezeste din reveria piesei precedente prin riff-ul dur de la inceput in combinatie cu vocea plina de entuziasm a lui John si a versurilor autoritare si usor de inteles. Trupa amplifica atat de grandios masurile de progressive din ultimele doua melodii de pe album, “All The Pieces” si “Your Reward” in special prin riff-urile halucinante ce sfarsesc atat de inofensiv acest album.

“A Fair Dream Gone Mad” este un album matur pentru o trupa debutanta si este probabil de mai intunecat si monoton album al anului 2012. In The Silence promite un viitor plin de sperante pentru reinviorarea muzicii americane si are toate sansele ca tot pe viitor sa se bata la suprematie cu trupele consecrate europene.