Illuminati - The Core (cronica de album)

In cercurile restranse, ILLUMINATI este probabil cea mai mare ironie a acestei tari, in materie de muzica metal desigur. Pe de o parte avem una bucata fost chitarist in Negura Bunget, actualmente chitarist in formatia Loredanei - da, canta si pe acea piesa sinistra cu Mamaia si Radu Mazare - pe de alta parte avem una bucata tobar care din punctul meu de vedere este o enciclopedie muzicala vie, iar ca desert avem o a doua bucata chitarist pe care in ultima vreme l-am prins in lumea trupelor cover.

Rezultatul? Cu toata stima pentru intreaga istorie a metalului romanesc, avem aici cel mai bine structurat album death metal lansat vreodata in tara noastra draga. Fara nicio ezitare, The Core este un disc ce da clasa atat la nivel de sunet cat si executie si concept. Pentru trupele care vor sa-si preia influentele din muzica titanilor genului old school, atunci The Core este un exemplu de cum poti prelua influente fara a repeta ideile deja construite (o calitate muzicala greu de gasit in zilele noastre).

Iar acei titani ii gasim si pe album: Patrick Mamelli, Mike Browning, Daniel Mongrain, Kelly Shaefer, Tymon Krudenier sau Luc Lemay, nume importante in scena tech death, nume care au definit un intreg gen muzical. Aici este insa partea cu adevarat interesanta. Acesti muzicieni nu sunt adusi pentru a ridica standardul muzical/tehnic ci chiar isi pastreaza cu succes statutul de invitati...'the real treat' vine in continuare de la acesti trei muzicieni.

Din punct de vedere tehnic, The Core este ireprosabil. Pasaje prog/jazz interpretate magistral, o sectie ritmica ce ar da lectii unor mai mari muzicieni, un asalt fonic de riffuri excelent plasate, completate de pasaje ambientale care pentru cei din Capitala ar putea sa trezeasca un sentiment ciudat - la finele piesei 04 puteti auzi vocea unui cersetor pe care cu siguranta l-ati intalnit in metrou sau mijlocul de transport, este defapt unul din cele mai triste cazuri.

Desi un album extrem de tehnic, The Core este structurat in asa fel incat poate fi 'digerat' cu usurinta, elementele tehnice sunt balansate cu succes de interludii ce pastreaza un echilibru muzical necesar. La fel de interesante sunt si insertiile instrumentale, pasaje ambientale puse in scena de clape, tobe - la un moment dat avem un moment tribal excelent. Un mare plus pentru momentele instrumentale jazz, nota 10!

Este uimitor cum trei muzicieni din Romania au luat ce e mai bun din scena tech death/prog si au readaptat intr-o forma ce nu reprezinta neaparat o invoatie insa este cu siguranta o gura de aer proaspat intr-o scena saturata.

Concluzia mea e simpla...ar trebui ca fiecare din noi sa doneze macar un leu intr-un cont pentru a-i trimite pe acesti baieti peste mari si tari, acolo unde ar trebui sa cante in acest moment. Este unul din cele mai ireprosabile discuri pe care eu personal le-am ascultat.