Joe Satriani - Black Swans And Wormhole Wizards (cronica de album)

de aciobanitei andrei

Citizen Journalism: Unul dintre cei mai importanti chitaristi din muzica rock, Joe Satriani, se afla la albumul de studio cu numarul 14. Black Swans And Wormhole Wizards a fost lansat in urma cu mai putin de doua saptamani, mai exact pe 5 octombrie.

Continand 11 piese, albumul este traversat de toate elementele trademark ale chitaristului american: linii melodice frumoase si usor de retinut, inflorituri tehnice puse exact acolo unde este nevoie de ele, efecte de chitara variate utilizate cu masura si nu in exces. De altfel, un lucru pe care l-am admirat intotdeauna la Joe Satriani este faptul ca la el melodia vine pe primul plan. Nu exista nici un dubiu asupra calitatilor sale chitaristice de ordin tehnic. Insa acestea vin doar sa-i usureze transmiterea ideilor sale in ce priveste melodia si armoniile. Iar acestea se gasesc in abundenta pe acest disc.

Un aspect pe care imi face placere sa-l constat la Black Swans And Wormhole Wizards este prezenta in mai mare masura a clapelor. Mike Keneally, care a colaborat de-a lungul bogatei sale cariere cu Frank Zappa si Steve Vai, printre altii, completeaza frumos chitara, mentinand tonul melodic general al discului.

Acest lucru se observa cel mai usor la piesele Wormhole Wizards si Wind In The Trees. Piesa din urma poate fi considerata printre cele mai frumoase de pe album. Este impresionant este cum sunetele, melodia, creeaza exact imaginea sugerata de titlu. Interpretarea este facuta cu maiestrie.

Alte momente de varf ale discului sunt Pyrrhic Victoria, Light Years Away si orientala The Golden Room.

Inainte de lansarea discului, pe pagina de Facebook a artistului, ca si pe www.youtube.com, a fost publicat cate un song podcast pentru fiecare dintre cele 11 compozitii de pe disc. In acest fel Satriani aduce detalii interesante despre scrierea fiecarui cantec. Iata, Dream Song este un o melodie cu care Joe s-a trezit intr-o dimineata in minte, visand in noaptea de dinainte ca scria tocmai acea piesa. Ajuns in studio, in doua ore avea deja demo-ul pregatit pentru restul trupei. Littleworth Lane este un cantec scris despre casa in care locuieste mama sa. Este de chiar de recomandat vizionarea acestor filmulete pentru contura o imagine ascultatorului inainte de audierea integrala a discului.

Nu voi cadea in capcana de a declara ca acest disc este mai bun sau mai slab decat altele din bogatul catalog al americanului. Dar ca un aspect pozitiv, personal, albumul mi-a adus aminte de Strange Beautiful Music. In acelasi timp, Black Swans And Wormhole Wizards isi pastreaza o culoare personala. Este cu siguranta un album frumos, plin de melodie, care invita la auditii repetate.