Primitive Man - Scorn (cronica de album)

La fel ca si numele, muzica Pritive Man sugereaza o intoarcere la instinctele primare ale fiintei umane, transpuse intr-un univers muzical cuprins de tot ce inseamna haos, intuneric, un sentiment general macabru.

Si avand in vedere ca acesta este doar primul material semnat de Primitive Man, putem spune ca avem o speranta demna de luat in calcul in ce priveste viitorul scenei doom, sau cel putin unul din derivatele acesteia. Desi muzica nu poate fi numita in totalitate doom metal, atmosfera predominanta il claseaza ca un disc incadrat in limitele acestui gen...asta daca sunteti fani ai clasificarilor.

Realitatea e ca Scorn este o calatorie ce trece prin sonoritati doom, sludge, noise si grindcore. Discul este incredibil de bine produs, sunetul nu este deloc saturat si pastreaza proportiile unei calatorii cu adevarat dureroase (dpdv atmosferic), fapt ce se reflecta si in calitatea productiei, predominante fiind sunetele joase si tonurile distorsionate.

Interesante sunt alternarile de la clasicul doom catre faze pure de grindcore, un adevarat asalt sonic prezentat intr-o forma pe masura universului creat. Structura in sine se repeta pe parcursul albumului anume se incepe cu parti doom, se intra in parti de sludge iar finalul este construit pe baza unor bucati grind unde sunetul devine extrem de distorsionat (spre placerea celui care deja a intrat in tema atmosferei prezentate).

Ce este cu adevarat special la acest produs este abilitatea de a reda sentimente umane simple intr-o muzica ce nu devine deloc un vis frumos pentru ascultator, chiar anumite momente sonore sunt parca extrase din cele mai terifiante cosmaruri. Desi nu este doom in forma sa pura, atmosfera prezentata de Primitive Man il recomanda pentru orice ascultator al genului...si nu numai. Cu siguranta una din surprizele anului.