Roadkillsoda - Oven Sun (cronica de album)

Cronici - stanga, dreapta - despre cat de mediocru este stilul Roadkillsoda si cat de jegos este soundul. Nicio referire - tot prin stanga si dreapta - despre cunostintele aproape nule ale publicului roman despre ce inseamna un album inregistrat pe frecvente joase si mai ales care e treaba cu muzica stoner.

Atitudinea 'cool' a publicului roman este inca in stadiu de post-rock, pana ca acest stil sa devina si el prea 'banal' si sa se treaca apoi la viitorul trend de stoner-rock zic ca mai avem de asteptat un pic. La fel cum Roadkillsoda va prinde probabil realmente peste cativa ani, la fel cum resursele ar trebui defapt orientate catre piata europeana.

Care e treaba cu Roadkillsoda? Putem vorbi despre o trupa care doreste prezentarea si promovarea unui album 100% stoner - fara inovatie, evolutie sau experimente - care probabil ar fi trebui sa contina o nota informativa in care sa apara un fel de 'da, am vrut acest sound' pentru critici. Aceeasi care probabil s-au grabit sa cataogheze piesele drept 'mediocre'.

Rapid: Oven Sun este poate primul album 100% stoner lansat in Romania - poate gresesc - unde se respecta totalmente influentele si stilul creat in perioada anilor 60-90 si unde vocea impinge intreg conceptul muzical catre o abordare grunge ce ofera un trademark frumos nuantat. Productia? Pai, asta e stoner rock. Asta inseamna 'low FI'. Luati la ascultat un Kyuss macar.

Tempo-ul probabil ca deranjeaza, dar - din nou - acesta este stoner rockul..nu, nu e ce canta Queens Of The Stone Age pe Rated R, cine a avut curiozitatea a aflat ca pana si Josh Homme a negat orice legatura a discului cu genul amintit. Pe scurt, este un album frumos de pus in masina si condus cateva sute de km pe autostrada. Cine vrea solouri le gaseste si pe acest album, atent selectionate si plasate.

Bila alba pentru voce, in contextul in care instrumentalul are o tema fixa si bine incadrata, este de bun augur sa gasesti un element ce poate oferi si o alta nuanta si eventual capta atentia ascultatorului de Alice In Chains sau Soundgarden.

Oricum, albumul poate fi ascultat gratuit aici, deci macar pentru o portie de critica, auditie placuta.