The Chariot - One Wing (cronica de album)

Habar n-aveam cine sunt The Chariot. Am aflat intamplator de ei odata cu semnarea contractului cu Season Of Mist, o casa de discuri europeana a carei lansari lasa deseori o amprenta destul de grea asupra scenei metal. In acest sens mi-am imaginat ca si The Chariot fac parte din aceeasi categorie.

Luand aminte de profilul general Season Of Mist, ma asteptam sa dau de o trupa avantgarde, death, black...in realitate e total opusul, anume mathcore. Presupun ca aceasta noua abordare de obiective (din punct de vedere comercial) survine succesului obtinut de SOM cu The Dillinger Escape Plan. Sau pur si simplu The Chariot sunt buni.

Si chiar sunt buni, extraordinar de buni as putea spune (daca e oarecum corect in termeni gramaticali). In The Chariot activeaza Josh Scogin, fost solist intr-o alta trupa celebra, Norma Jean. Spre deosebire de conationalii DEP, The Chariot isi trag ideile compozitionale din zona hardcore si noise rock, evitand destul de multe clisee ale genului si in acelasi timp formand o identitate muzicala proprie destul de interesanta. La aceasta identitate contribuie foarte mult si productia extraordinara a albumului.

Sunetul este incredibil de dens, exact acel gen de sound ce instiga la sarit de pe scaun sau de ce nu, aruncat cu scaunul. Desi mathcore, The Chariot prefera mai degraba impartirea unei teme muzicale in mai multe bucati ce lasa in final ideea unei muzici fracturate in care ideile de baza sunt impartite si apoi lucrate pana la cea mai buna si calitativa forma fara insa a folosi excesiv abilitatile tehnice a instrumentistilor.

Sunt cateva parti interesante ce fac exceptie de la genul traditional. Elemente de pian, muzica tipic western, teme folk, toate acestea contribuie la identitatea muzicala de care vorbeam mai devreme. Schimbari dese in tempo si tema muzicala in sine nu devin un obstacol intr-o simplitate necesara pentru ascultator a asimila muzica ci pur si simplu contribuie la densitatea albumului.

Nu am avut ocazia de a asculta precedentele lansari The Chariot insa One Wing s-a dovedit una din cele mai surprinzatoare aparitii din acest an.