Cronica Darkthrone - The Cult Is Alive

Cronica Darkthrone - The Cult Is Alive
Inainte de a incepe a critica sau a lauda acest album, as dori sa fac o introducere in ceea ce a insemnat aceasta trupa si ce efect a avut pentru scena underground de black metal. Darkthrone s-au infiintat in anul 1987 ca fiind o trupa de death metal cu un sound nu foarte extraordinar si cu o productie care a cam lasat de dorit. Intr-un final, dupa lansarea a 3 demo-uri si a unui album de studio, se pare ca acestia au gasit calea cea "dreapta"

In anul 1992, odata cu lansarea mult aclamatului disc "A Blaze in The Northern Sky", Darkthrone lasa de-o parte death metalul urmarind sa abordeze un stil mai aparte plin de ura si aroganta. Voi incheia aceasta introducere prin a sublinia faptul ca Darkthrone nu au cantat doar un black metal old school , ci au cantat o muzica care a influentat multe formatii bune de acest gen, care au reusit sa se afirme, din zilele noastre.

Majoritatea persoanelor cand asculta un album nou al unei trupei si constata ca acel material este cu totul diferit de precedentele discuri, poate chiar si un pic ciudat, nerespectand linia clasica a compozitiilor, incep prin a critica dur acea formatie. Cam acesta este cazul trupei Darkthrone si al albumului "The Cult Is Alive" care, sa fim seriosi, nu se afla deloc printre cele mai bune albume scoase de acestia.

Personal nu-mi displace acest album, doar ca de fiecare data cand il ascult, am senzatia ca ceva lipseste, ca ceva nu este in regula. Cu toate acestea, pot recunoaste vocea lui Nocturno Culto care a ramas aceeasi voce "raw" cu care ne-a obisnuit de-a lungul anilor. Nici de productie nu ma pot plange, fiind destul de buna; chitara a inceput sa sune ceva mai rapid cu riffuri "ascutite" si cu un ritm ce te duce cu gandul la punk, lucru care "sifoneaza" vizibil imaginea "true" pe care cei doi muzicieni au capatat-o prin ideologie si vechiul stil caracteristic. Ca de obicei, bass-ul este aproape inexistent, lucru cu care, defapt, ne-am obisnuit pe parcursul albumelor.

N-as vrea sa iau fiecare melodie in parte si s-o comentez din simplu motiv ca toate suna cam la fel, as putea totusi sa le impart in : melodii bune si melodii mai putin bune, raportul dintre acele melodii care suna bine si cele care lasa mult de dorit este mult inclinat spre cele din urma.

Poate lipsa de inspiratie ar putea fi cea mai buna explicatie pentru acest material nou care, trebuie sa recunosc, este un esec, putand fi numit in toate felurile, numai Darkthrone.
Sa fie posibila o discreta incercare de comercializare venita din dorinta de afirmare si de ce nu un profit mai ridicat care le-ar putea oferi baietilor sansa de a mai scoate albume si in anii viitori ?

DARKTHRONE

Unlight
Nota: 8/10