Cronica Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli

Cronica Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli
Cronica Cronica Cronica Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli este probabil unul din cele mai bune produse ale Norvegiei. Nu ma refer numai la muzica, ci si la popularitate. Acestia au luat fiinta in 1993, iar de-a lungul timpului a evoluat catre un stil ce se invarte in aria symphonic metal, insa mai preia ceva elemente din diferite arii ale metalului. Iata ca 2007 ne aduce "In Sorte Diaboli". Pentru mine constituie o premiera, dat fiind faptul ca acesta este primul album concept al norvegienilor. "In Sorte Diaboli"(in traducere ar suna ceva de genul "BY the Choosing of Satan") are in prim plan Europa in epoca medievala.

Cronica Cronica Cronica Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli

Mai exact este povestea unui persoanj ce are functia de asistent al unui preot..dupa ceva timp, acesta isi da seama ca nu are nici o legatura cu cresinismul. Silenoz a declarat ca personajul se trezeste la realitate si isi da seama ca de fapt acesta are abilitati si puteri diferite, ce il atrag spre partea intunecata. Personal, mi se pare un subiect destul de pueril(tipic norvegian), like a fariy tale...Trv Kvlt.

Prima piesa a albumului este "The Serpentine Offering" piesa ce a beneficiat si de un videoclip ce prezinta cum membrii unui sat sunt ucisi de catre cruciati datorita credintei religioase. Insa ce e cu adevarat interesant in acest videoclip, este prezenta unui avion comercial ce zboara deasupra soldatilor(pentru cei curiosi, uitati-va pe la jumatatea videoclipului). Mesajul piesei este simplu: "What you believe to be true is false What you thought right, wrong".

Ca muzica, piesa suna bine..prezinta acelasi stil specific pentru Cronica Cronica Cronica Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli, cu riffuri ceva mai sacadate, sintetizatoare, o baterie nimicitoare si un ritm destul catchy..acum vine partea proasta, ce se prelungeste de-a lungul albumului.

Partile vocale interpretate de ICS Vortex sunt atat de neispirate si ca voce si ca structura, ajungand sa distruga toata atmosfera piesei..pur si simplu partiturile sunt total aiurea. Urmeaza "The Chosen Legacy" o piesa destul de simpla, cu un ritm specific blackului norvegian, nelipsind elementele Cronica Cronica Cronica Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli cum ar fi sintetizatorul sau clapele. Urmeaza "The Conspiracy Unfolds", compozitie ce pune accentul in special pe chitari si tobe.

"The Sacrilegious Scorn" este o piesa ceva mai lenta, ea punand accentul in special pe clape si pe mesaj, avand mai mult rolul de a explica ascultatorului care e de fapt "povestea". "The Fallen Arise" este o compozitie ce suna de parca e scoasa din ultimul album Manowar( la un moment dat se aud si cai..mai stiti voi faza cu "gather my horse and weapon").

Urmeaza "The Sinister Awakening", piesa ce prezinta cateva riffuri destul de impresionante, insa ascultatorul trebuie sa fie inzestrat cu multa rabdare pentru a se bucura si de calitatile albumului. "The Fundamental Alienation" incepe cu un intro de clape specific Cronica Cronica Cronica Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli - In Sorte Diaboli(stiti voi, soundul apocaliptic), mesajul piesei legandu-se strict de inchizitie.

"The Invaluable Darkness", una dintre cele mai bune piese ale albumului, asta pana cand se trezeste ICS Vortex sa intre cu vocea..bine ca macar s-au gandit sa-l bage pe la sfarsitul piesei. Ultima piesa a albumului, "The Foreshadowing Furnace" are o structura muzicala bine gandita, insa o cam strica vocea sprelucrata a lui Shagrath.

Ce mi-a placut la acest album este faptul ca beneficiaza de un sound bun, o productie la fel de buna(asigurata de catre Fredrik Nordstrom), un cover pueril dar bine realizat(de catre Joachim Luetke)..prezenta lui Hellhammer(tobe), faptul ca Mustis s-a implicat mai mult in compozitii si prezenta unei evolutii pe plan muzical...piesele avand un sound si o tehnica ceva mai elaborata. Nu am inteles de ce trebuie sa existe un "the" la inceputul fiecarei piese.

Ce m-a deranjat este faptul ca ICS Vortex nu a reusit sa ma impresioneze(desi acum cativa ani lucrurile stateau altfel). Pentru a gusta din plin albumul, trebuie sa-l asculti de mai multe ori. Repet, ca structura muzicala sta foarte bine. Riffuri elaborate, Hellhammer bate extraordinar, iar Mustis ne surprinde cu cateva idei inovatoare. Totusi, nu stiu de ce prefer mai mult "Dead Cult Armageddon".. Auditie placuta.

DIMMU BORGIR

Nota: 8/10

01. The Serpenitine Offering