Dirty Shirt - Freak Show (cronica de album)

Dirty Shirt revin pe piata cu un al treilea material discografic, la fel de 'incomod' pentru romanul adormit de conventional....desi s-ar putea ca acest al treilea disc sa mai trezeasca spiritul balcanic.

Dirty Shirt este insa o formatie care stie prea bine ce vrea de la muzica, fapt pentru care isi compune piesele intr-o nota clara, foarte bine definita. Punctul forte al acestei formatii imi pare abordarea - inca de la baza - unui format cat mai spre live, drept dovada ca piesele sunt compuse in asa maniera incat adevarata lor valoare se poate vedea doar cand formatia e pe scena.

Conceptual, e cu sus si jos. Sa incep cu josul...personal nu inteleg de ce anumite formatii se incapataneaza sa cante in engleza cand nu stapanesc dialectul in interpretare. Atentie, dialectul in vorbire si cel in cantat sunt doua lucruri foarte diferite. Inteleg dorinta de a ajunge peste granite...si totusi, o foarte mare parte din formatiile care au ajuns prin Europa si-au prezentat numele si versurile in limba romana..lucru oarecum paradoxal.

Partea 'de sus' compenseaza insa. Freak Show este o adaptare de bun gust al umorului tipic balcanic, acel taram de neam prost la care am tot ras prin filmele si serialele romanesti. Rocks Off, finalul albumului, este probabil cea mai reusita interpretare in acest sens. La acest capitol trebuie sa recunosc ca Dirty Shirt impresioneaza peste asteptari. Reprezentarea balcanica pare adaptata fara niciun fel de efort. In acest sens consider ca un album construit exclusiv pe acest concept ar fi fost cu adevarat un produs de nota 10.

Muzical - exceptand ritmurile cu iz balcanic - Freak Show este o alaturare (dificila?) de genuri muzicale, pornind de la influente western (piesa Ride) pana la elemente de industrial, clasicul modern metal si un iz de alternativ. Toate acestea ambalate intr-o forma nonconventionala, prezentata cu ajutorul unei productii la standarde europene (aici chiar nimic de reprosat).

Desi aglomerat pe alocuri, conceput catre mai multe directii, Freak Show este un album care se remarca printr-un detaliu deseori problematic in scena underground...personalitate. Da, este un album cu personalitate, conceput dupa o idee clara, placuta pentru unii, confuza pentru altii. In acest caz valoarea clara se poate vedea in format live.

Pana la concerte, albumul poate fi ascultat aici.

01. Ride
02. Bad Apples