Cronica Dream Theater - Score

Cronica Dream Theater - Score

Dream Theater au in spate doua decenii de cariera muzicala, timp in care consider ca au depasit stadiul de formatie, ajungand sa fie fondatori ai unui stil unic, un stil pe care nu cred ca cineva va reusi sa il reproduca. Cine nu ascultat albumul Images and Words ? Cine nu isi aduce aminte de "Pull Me Under"? Un album si o piesa care au revolutionat scena de metal progresiv, caci nu degeaba John Petrucci a luat parte alaturi de Steve Vai si Joe Satriani la binecunoscutul G3 Tour.

Cronica  <a href=Dream Theater - Score" />
Dream Theater

Pentru a sarbatori aceasta longevitate, Dream Theater au sustinut un concert in data de 1 aprilie 2006 la Radio City Music Hall, pe care l-au si filmat, astfel aparand "Dream Theater - Score: 20th Anniversary World Tour Live with the Octavarium Orchestra". DVD-ul se intinde pe doua parti. Prima parte contine 8 piese extrase din intreaga lor cariera muzicala,a vant in total aproximativ 60 de minute.

In a doua parte a concertului isi face aparitia The Octavarium Orchestra, ei asigurand acea nota de magie pentru inca 1 ora si 40 de minute. Alaturi de orchestra, formatia interpreteaza inca 6 piese, ce include si "Six Degrees Of Inner Turbulence", piesa ce se intinde pe aproximativ 41 de minute.

Cronica Dream Theater - Score
Dream Theater

Un element forte la acest DVD este playlistul, caci aceste piese sunt insotite de

versuri

pe masura. De exemplu in piesa "The Spirit Carries On" LaBrie vorbeste despre teoria sa legata de viata si moarte, o idee ce se imbina perfect cu melodia in sine. "Where did we come from? Why are we here? Where do we go when we die? What lies beyond?". In "Afterlife" tema este destul de apropiata de "The Spirit Carries On", poate mult prea asemanatoare. "In the Afterlife; Will dark be bright? Will cold be warm? Will the day have no night? ".

Insa cand vine vorba de aceasta formatie, multa lume isi va aminti mai degraba muzica decat versurile.

Nu mai pot sa adaug nimic despre Dream Theater, pentru ca deja s-a spus totul. Oricum muzica vorbeste de la sine. Toata lumea stie ca ei au fost cei care au revolutionat scena metalului progresiv, ca fiecare membru este un muzician cu un renume mondial si desigur faptul ca pe scena dau tot ce pot din ei, pentru a face din acel concert un spectacol de neuitat.

Concertul este foarte bine filmat si editat. Un lucru ce ma enerva foarte mult cand era vorba de concerte filmate, era montajul. Concertul "Iron Maiden- Rock in Rio" este cel mai bun exemplu. Montajul era atat de prost incat nu puteai sa iti dai seama ce facea fiecare membru al formatiei pentru ca schimbare cadrelor se petrecea mult prea repede. "Score" nu este deloc asa. Multe segmente iti dau ocazia sa vezi fiecare muzician in parte. Ai ocazia sa vezi mai indeaproape tehnica lui Petrucci sau a lui Porthoy. E absolut minunat sa privesti.

"Score" arata o formatie ce s-a imbinat perfect. Cinci oameni, toti muzicieni valorosi reusesc sa aduca publicului un show extraordinar, care pe mine m-a lasat fara cuvinte, iar orchestra Octavarium a reusit sa duca muzica Dream Theater intr-o noua dimensiune.

Momentele culminante ale acestui DVD sunt cu siguranta piesele din anii 90 si anume "Under A Glass Moon", "Innocence Faded" sau "Metropolis"

Cronica Dream Theater - Score
Dream Theater

A doua parte a DVD-ului mai contine de altfel si un documentar de aproximativ o ora intitulat "The Score So Far...", acesta concentrandu-se pe istoria formatiei. De asemenea exista si o a treia parte unde vom gasi inregistrari video de la concertele "Another Day" din Tokyo in 1993, "The Great Debate" din Bucuresti in 2002, si "Honor Thy Father" din Chicago 2005. Concertul a fost lansat de asemenea si pe format audio, ce suna la fel de bine ca DVD-ul.

Daca nu sunteti familiarizati cu aceasta formatie, e bine sa stiti ca acest concert se intinde pe aproape 3 ore si va fi probabil mai mult decat va asteptati. Compozitiile iau o intorsatura destul de ciudata, iar la sfarsit veti avea impresia ca ati vizionat doar 5-6 cantece. Dream Theater este o formatie extraordinara, o sculptura muzicala ce reuseste sa creeze piese ce vor trece probabil testul timpului.

Cronica Dream Theater - Score

Disc I:

01. The Root Of All Evil