Drept la replica al organizatorilor showului Dream Theater

de Morrison

Drept la replica al organizatorilor showului Dream Theater


Dupa cronica publicata de Alin la showul Dream Theater din Romania (o puteti citi aici), o cronica pozitiva dar care evidentiaza, ca de obicei, minusurile, am primit un drept la replica din partea organizatorilor, Phoenix Entertainment. Avand in vedere ca mereu am fost corecti si nu am spus nimic in plus acolo unde nu era locul (mai ales intr-o cronica de concert) tocmai pentru a evidentia ce a fost bine dar si ce a fost rau, pentru a invata cu totii si a avea showuri din ce in ce mai bune, ne asteptam la un drept la replica mai serios.

In schimb, Phoenix Entertainment subliniaza niste aspecte care nu au nicio legatura cu showul sau cu cronica si pe care nu le intelegem si nu le gasim locul. Ne facem datoria de a publica ce am primit si va invitam sa cititi mai jos ce am primit pe adresa redactiei.

Drept la Replica Phoenix Entertainment

Am visat foarte mult timp sa aducem Dream Theater in Romania. A fost un vis pentru care echipa noastra a muncit enorm, de multi ani, si care a prins contur in 2014.


Multumim in primul rand James LaBrie, John Petrucci, Jordan Rudess, John Myung i Mike Mangini pentru ca au acceptat provocarea noastra, si nu in ultimul rand, publicului care a venit si a sustinut trupa.

Dupa ce am citit recenzia concertului Dream Theater in Romania pe Metalhead – “revista rock online numarul unu in Europa” – am decis ca avem datoria sa comentam anumite aspecte cheie prezentate in articol, pentru o informare corecta a cititorilor acestei publicatii.

METALHEAD: “Daca la prima intalnire cu publicul autohton cei mai titrati oameni de rock progresiv ai momentului au concertat la Arenele Romane, 2014 i-a gasit pe scena amplasata special in cadrul complexuluiRomexpo din capitala, o alegere nu tocmai potrivita, dincolo de posibile ratiuni financiare.”

Asadar, am fost acuzati ca locatia a fost aleasa gresit. Arenele Romane este intradevar o locatie extrem de placuta ascultatorilor de muzica metal – ca dovada, am ales arenele pentru urmatorul nostru eveniment, Testament pe data de 12 august. Totusi, aceasta locatie nu avea capacitatea de a sustine productia acestui concert, mai ales din punct de vedere logistic – accesul camioanelor de productie in Parcul Carol si in interiorul arenelor ar fi fost mult mai dificil decat in cazul Romexpo. Am dorit inca de la inceput sa facem ceva special pentru public, pentru formatie si pentru noi – acest lucru a fost apreciat in mod public de catre formatie (fapt neobisnuit pentru o formatie de rangul Dream Theater, care a fost headliner la Sonisphere si multe alte festivaluri sau concerte de mare anvergura), dupa cum se poate observa in urmatoarea inregistrare:

https://www.youtube.com/watch?v=ypw4CNCsGZE

Romexpo este o locatie in care au concertat Metallica, Rammstein, Guns n’ Roses, 30 Seconds to Mars si multi altii.. Aditional, trupa a dorit locatia foarte mult tocmai pentru capacitatea de a oferi un show extraordinar pentru publicul participant.

METALHEAD: “Fara a ma mai pierde in detalii, de indata ce a inceput concertul, am avut parte de singura problema reala legata de acest eveniment - sunetul. Daca la primele 2-3 piese a fost rost de reglaje, ulterior cei din spatele mixerului facandu-si treaba la nivelul impus de numele celor de pe scena, in zona "Normal Circle", unde m-am aflat, mai tot concertul s-a auzit destul de prost, Dream Theater fiind lasati in bataia... vantului.”


Sunetul are legatura si cu locatia - aici suntem de acord. Insa nu doar noi consideram ca sunetul a fost pe masura concertului. Din cate avem la cunostinta, nimeni din public nu a acuzat sonorizarea, am primit in schimb foarte multe aprecieri pentru acest aspect. De asemenea, tinem sa mentionam faptul ca in spatele acestui concert s-a aflat o echipa de profesionisti veniti din America impreuna cu formatia care s-au ocupat in totalitate de toate aspectele care tin de sonorizare (inclusiv echipamentele).

METALHEAD: “Un alt aspect, al showului de lumini si proiectii, atat de promovat de organizatori, a fost, de asemenea, menit sa dezamageasca: marele ecran de pe scena avea o multime de pixeli morti, iar, la unele piese, proiectiile aduceau teribil de mult cu elementele grafice din Winamp, fapt comentat de unii dintre cei prezenti.”


Tot ,,datorita” conditiilor meteorologice “perfecte”(cu vant care a batut in a doua jumatate a zilei) tehnicienii de la Dream Theater au fost nevoiti sa monteze doar o jumatate din ecranul LED, pentru a nu pune in pericol membrii formatiei.

METALHEAD: “Legat de numarul participantilor, intrucat diverse imagini, in functie de momentul in care au fost luate (am specificat ca publicul s-a lasat asteptat), spuneau povesti contradictorii, la cat ma pricep eu sa estimez, tind sa cred ca au fost undeva spre 3.500 de participanti, relativ putini pentru un asemenea nume, probabil si datorita costului biletelor (Gazon Golden Circle - 220 lei, Gazon Normal Circle - 160 lei).”

Se stie ca pretul biletelor este in functie de onorariul formatiei (care nu va putea fi in niciun caz acoperit din banii castigati in urma vanzarilor de bere si suc), costul locatiei si al productiei showului. Pentru a va oferi un mic exemplu, festivalul care s-a tinut la Arenele Romane in vara aceasta a avut cheltuieli de aproximativ 10 ori mai mici decat concertul Dream Theater. Un simplu calcul matematic va releva faptul ca pretul echivalent al biletelor in acest caz, pentru o asemenea productie, ar fi trebuit sa fie de 650 de lei, “la promotie”.

(nota redactiei MH: Intr-adevar, Sepultura, Moonspell si Arkona + celelalte trupe au cantat pe bere... iar locatia ne-a fost oferita gratis pentru ca totul in lume este gratis)

METALHEAD: “(...)au fost voci, in jurul meu, care s-au plans de faptul ca o sticla de cola de 2 litri ajungea sa fie vanduta, la paharute (probabil de 200 ml), cu aproape 50 lei. Cum nu am venit la concert pentru a face astfel de socoteli, intelegand ca si consumatia inseamna, pana la urma, ca trupa respectiva sa ajunga sa cante in fata ta, m-am axat pe lucrurile care chiar conteaza pentru mine la un eveniment muzical.“


Tonul articolului este partinitor si scoate in evidenta aspecte ce sunt constante pe piata de evenimente din Romania (standuri de merch, cozi la bere, cozi la jetoane)

O parte din aceste lucruri pot cauza neplaceri publicului, dar lucram in continuare sa le imbunatatim.
Suntem deranjati de faptul ca site-ul Metalhead, care ar trebui sa fie o sursa de informare pentru iubitorii de muzica metal, nu este obiectiv cand vine vorba de prezentarea unui concert. Avand in vedere faptul ca Metalhead se ocupa si de organizarea de evenimente, consideram ca nu este normal ca un site de stiri sa scoata in fata doar evenimentele proprii si sa critice tot ce inseamna concurenta.

De asemenea, suntem de parere ca publicul roman, pentru informarea sa corecta, merita sa stie ca Metalhead este in acest moment un site aflat intr-un conflict de interese. Poate doar asta explica de ce Mihai Margineanu a avut mai multa expunere decat concertul Dream Theater.

Phoenix Entertainment

(nota redactiei MH: nu intelegem ce treaba are Margineanu in ecuatie dar promovarea EXTRA costa la fel ca totul pe lumea asta. Pe noi cine ne plateste sau ne ajuta pro bono? Serverele, banda, salariile, contabilii, avocatii, chiria etc... ? In rest, am promovat showul asa cum le promovam pe toate celelalte: comunicate publicate pe site la Breaking News si Facebook, eveniment la concerte, newsletter cand s-a anuntat showul, newsletter post eveniment cu filmari si poze + poze cu publicul. Dovada o fac si cele aproape 700 de likeuri pe pagina de eveniment si cele peste 32000 de accesari ale acestei pagini)

Plus, nu am scris niciodata cronici "pozitive" la comanda si nu vom face niciodata. Daca sunt probleme, mereu le vom scoate in evidenta. Altfel nu putem evolua. Trebuie sa invatam cu totii din greseli.

"There's a certain logic to avoiding the haters, but as a strategy, it's utterly flawed. When you turn off the feedback, you lose the benefits as well as the drawbacks. It's like having a sore finger and cutting off your arm." - Rob Manuel



Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: