Cronica Joe Cocker si Europe la Romexpo

Cronica Joe Cocker si Europe la Romexpo

Seara zilei de 31 Decembrie de anul trecut nu se anunta a fi promitatoare decat dintr-un singur punct de vedere...doua defapt: Europe si Joe Cocker. Pe una dintre trupe am apucat sa o vad concertand la Brasov (caci ambele au calcat acele meleaguri), intr-o frumoasa luna de august... EUROPE ROCKS!!!! Asa ca asteptam cu mare interes sa vad cum se prezinta si trupa renumitului J.Cocker.

De cum am intrat in Pavilionul Central de la Romexpo, primirea a fost pe cat de neasteptata pe atat de rock"...adica, am pasit pe ritm de Iris in forfota din sala si am fost chiar surprinsa sa vad populatie numeroasa langa scena si glasuri ce fredonau

versurile

trupei. Ce sa mai zici, asa da primire.... si asa da noapte, caci lucrurile se anuntau interesante!

Nu a trebuit sa ma invart prea mult pe scaunul de la masa bogata cu mancare, bautura si in special...bautura! A nu se lasa imaginatia la contributie, caci desi era intr-adevar bautura la discretie, nu au fost cazuri de betii grave, ci doar ameteli placute. Timpul pana la marele moment al serii trecea extrem de usor.

Pana la ora 11.30 trecute fix, s-au perindat pe scena tot felul de formatii din toate genurile, amintind din sfera care ne intereseaza pe: Iris, Holograf, Directia 5, Voltaj si cam atata am prins eu, de la ora 21 seara pana la 5 dimineata. Deja imi faceam probleme, ca tot roackeru` roman pe la ce ora sa ma indrept spre scena ca sa prind un loc cat mai bun din punct de vedere atat vizual, cat mai ales auditiv...obisnuinta cu manifestatii la care nu se putea arunca un ac si-a cam spus cuvantul aici, deci la 11.33 eram in fata scenei!

Pregatiri tehnice...mici probe de sunet...invarteli de personal si echipamente pe scena... si dupa 10 minute, inca pe intuneric s-au auzit primele acorduri de la Superstitious!! Ah, acel sunet de chitara si cand a mai intrat si vocea eram in rai deja! Desi au cantat doar vreo 4 piese: Always the Pretenders, Rock the Night si dupa cum era de asteptat, hiper-hitul The Final Countdown, lumea s-a simtit bine, iar sentimentul pe care mi l-au lasat este incoparabil de placut, caci nu cred ca ti se ofera prea des sansa sa incepi noul an cu Europe...

si numai pentru acest feeling au meritat cei 95 de Ron pe bilet. Sunetul a fost excelent, in mod surprinzator nu au fost probleme legate de partea asta, iar jocul de lumini a adaugat savoare spectacolului.

Intre headlinerii serii, s-a tinut un mic discurs din partea primarului peste care se poate trece cu vederea si asa ajungem la cel de-al doilea eveniment magic al serii: Joe Cocker! Despre care nu prea am cuvinte ca sa pot descrie performanta sa scenica impecabila. In mod normal, atunci cand spui Joe Cocker te astepti ca el sa reprezinte fiecare instrument din trupa si prea putine lucruri se cunosc despre profesionistii care il acompaniaza.

Ca sa intelegeti si mai bine, va pot spune ca cei de la Europe nu au plecat de la concert decat dupa ce au urmarit cu interes prestatia intregii formatii. Mister Joe Cocker a cantat piese cunoscute deja publicului piese care ne-au incantat urechile, printre care: Leave your hat on, Unchain my heart, You are so beautiful, Cry me a river si With a little help from my friends.

Doua concerte cam scurte ce-i drept, dar extrem de reusite au incheiat anul ce a trecut si ne-au lasat cu speranta ca anul ce vine poate va continua in aceeasi nota ba poate chiar mai bine!

La Multi Ani!

Julia I.