Cronica Every Time I Die - The Big Dirty

Nu are legatura cu Children of Bodom. De fapt, nu are legatura cu metalul (extrem). Every Time I Die este o trupa de metalcore ce provine din Buffalo, New York. Formatia a luat nastere in 1998 si are la activ 4 albume. Ultimul material este intitulat The Big Dirty. Albumul de fata reprezinta rezultatul a 9 ani de evolutie. De la southern rock si putin grindcore, s-a trecut la NYHC/mathcore.

Every Time I Die

Este genul de album care iti ridica nivelul adrenalinei. Prima piesa, No Son of Mine este o compozitie ce se incadreaza in stilul NYHC. Poate era si cazul. Oricum, o doza serioasa de adrenalina. Pe langa hardcore, putem observa si cateva elemente mathcore. Atunci cand am scris cronica pentru ultimul album The Devil Wears Prada, cineva a spus ca toata muzica este facuta "dupa ureche". Probabil ar spune acelasi lucru si despre The Big Dirty. Si sunt convins ca este o afirmatie total eronata.

Ascultand cu atentie piesa, mi-am dat seama ca este practic imposibil sa compui "dupa ureche". Trupa de fata incearca sa schimbe stilul hardcore. Ma refer la elementele mathcore. Practic, rezulta un hardcore tehnic (cam greu de imaginat). Un alt punct in plus pentru voce. Pe langa parti agresive, avem si ceva tonalitati melancolice. Pentru mine, Keith Buckley reprezinta revelatia anului 2007.

Every Time I Die

Fiecare piesa aduce ceva nou. Un exemplu concret este piesa Rendez-Voodoo, o compozitie blues/rock incadrata cu succes in categoria mathcore. Acelasi lucru se poate spune si despre INRIhab. Nici de aceasta data nu inteleg mesajul trupei. Presupun ca are legatura cu "meat is murder" din moment ce pe coperta albumului apare o vaca (cred).

Pentru cei dornici de senzatii tari le recomand piesele Depressionista si Rebel Without Applause. In concluzie reteta Every Time I Die este urmatoarea: hardcore/mathcore/metalcore. O combinatie aproape perfecta. M-a deranjat un singur lucru. Datorita complexitatii, muzica devine destul de obositoare. Totusi, acest aspect este compensat de catre piesele southern rock cu un iz de Audioslave si RATM.

Every Time I Die

Responsabil pentru productia albumul este Steve Evetts. Acesta a lucrat cu trupe precum Sepultura, The Dillinger Escape Plan sau He Is Legend. Consider ca acest stil permite o gama mai larga de experimente. Asa ca, dragi ascultatori de old-school, incercati acest nou produs semnat Every Time I Die. Recomandat pentru fanii Madball.

EVERY TIME I DIE

Nota:8/10

1. No Son of Mine