Cronica Firma - Exit

de Morrison

Cronica Firma - Exit
Firma este o formatie cu un traseu ciudat, ce pare a fi dictat de ipotezele mai mult sau mai putin trecatoare pe care membrii ei le elaboreaza cu privire la destinul trupei, la industria muzicala romaneasca si la ce ar trebui facut pentru a fi, in acelasi timp, cel mai cunoscut dar si cel mai lipsit de compromis proiect muzical.

Astfel, periodic, Firma dispare de pe scena muzicala, apoi revine cu un album sau o piesa noua, pretextand, de fiecare data, mai ales prin vocea lui Roca, ca s-a saturat de mediocritatea din industria muzicala, de compromis si de lipsa de interes. Problema e ca, de fiecare data, Firma pare sa-si piarda repede din avant si concentrare, sfarsind prin a disparea, din nou, cine stie pana cand...



Cu ocazia acestei noi reveniri, Firma face un pas mai departe si ajunge pana la European Music Awards. Am scris deja despre ce si cum a fost pe acolo, nu are sens sa mai revin. Sa vorbim, asadar, despre materialul de pe care s-a desprins "Baby Is Crying", single-ul de promovare si piesa cu care Firma a participat la EMA.

"Exit" este, fara indoiala, altceva decat s-a scos, in materie de pop, in Romania. Vocea inconfundabila a lui Roca ramane un liant puternic ce da unitate albumului, altfel destul de eterogen, cu piese ce trag sensibil in directii diferite. Influentele de electro, indie si rock asigura o diversitate temperata, bine dozata, care nu rupe unitatea materialului.

"Baby Is Crying" deschide albumul, un pop sensibil, cu voci emotive, linii de bass inteligente si un videoclip cu o tema abordata deja de Radiohead (da, da...).

"E Cineva Acolo" e un cantec mai agresiv, putin, inmuiat de timbrul feminin al vocii; e, de asemenea, piesa ce beneficiaza de 2 remixuri pe acest album. "Houston We Have A Problem" e o piesa energica, poate cea mai directa si mai buna piesa de pe album. Balansul ritmic de pe refren ii da o savoare deosebita.



"Nu-mi Da Pace" suna a ceea ce canta Firma mai demult, cu voci suave si solo de chitara simplu si la obiect. Din pacate, repetitivitatea pare a fi aici doar lipsa unei inspiratii mai profunde si cantecul se pierde in refrene repetate la nesfarsit.

"Last Night In Bucharest" e un track mai subtil, cu voci insinuante si iz de downtempo. "Sunt ceea ce sunt" e un cantec care pierde din cauza lipsei de dinamica e moale, liniar, iar solo-ul de chitara, rupt, pare impiedicat si executat ca intr-o cautare plictisita de note care sa umple spatiul.

"Oglinda Oglinjoara" are, probabil, cea mai proasta linie de voce si cel mai dubios text de pe intreg albumul. Este, realmente, un cantec lalait. "Exit" si "Ultimul Dans" sunt doua piese instrumentale care scot in evidenta partitura de chitara o partitura foarte frumoasa si interesanta pe aceste doua track-uri, cu mult mai interesanta decat pe altele.

Votati trupa la BEST OF Rock & METAL 2007.

"Exit" este genul de material ce trebuie abordat, in ascultare, ca un tot unitar. Desfacut, piesele sale, separate, nu ies in evidenta cu mai nimic. Impreuna, insa, constituie un material bun, coerent, cu un stil anume. Daca va place sau nu stilul, asta tine deja de gustul personal...

Auditie placuta!

Citeste si Cronica Lansare Firma - Exit in Music Club

cronica de Mihnea Blidariu pentru Bestmusic.ro


Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: